Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

CDI - elektrooniline süüde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    CDI - elektrooniline süüde

    Tervist, tunneks huvi kas keegi on ise CDI süütesüsteemi ehitanud. Sellise mille süütenurk oleks programmeeritav ning sõltuks pööretest. Väike näide asja kohta siin:
    sportdevices.com-chassis dynos, engine dynamometers and end of line test systems


    Endale käib asi üle jõu, kuid kui keegi asjaga tegeleb oleks huvitatud ühe sellise mooduli soetamisest (mõistagi raha eest )

    Miks (kellelgi tekib kindlasti küsimus)? Pea Kõikidel tehasest tulnud asjadel on süütenurk reeglina liiga hiline (just madalatel pööretel, ning seda jõu piiramiseks) inimesele ja mootorile tähendab see aga seda, et mootor kipub üle kuumenema ning raisatakse ilmaasjata kütet ning jõud läheb kaotsi.

    #2
    Vs: CDI - elektrooniline süüde.

    Felcil on PICutamine selge. Las tema ütleb
    The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
    Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
    Projektide pildid
    Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
    http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

    Comment


      #3
      Vs: CDI - elektrooniline süüde.

      See kokkuhoiu poolest on küll pointless. Käidud tee. Võidad 4-5% aga mootor kulub 10x kiiremini. Kokuvõtteks saab säästust kahju. Nagu PS-s mainisin võin enda ehitatud ära müüa aga kui eesmärk kütte kokkuhoid siis see pole kasulik aga kui tahad lihtsalt mõne HP juurde saada mootori eluea lühenemise pealt siis seda sealt saab. Aga mootori kulu on meeletu(vähmealt mul oli). Orig CDI küpses, PMST sain epo maha ja oleks võinud parandada aga tegin uue lootes kütust kokku hoida, timmisin siis et jõud oli max sama kütuse hulgaga. aga siis läks aasta peale uus kolb+silku+väntvõlli laagrid. Koguväärtusega üle 3 k eega.
      Kui mõelda veic siis on loogiline et asjad hakkavad kuluma sest vibratioon on suurem kui jõud suurem, teistel pööretel on vibratsioon inertsi tõttu väiksem.
      Nüüd elekter, pole mingit kütet, süütenurki ega muud jura, kogu pöörete alas max jõud ja üks pidev töötakt kasuteguriga 70-90%.
      Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
      1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
      2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

      Comment


        #4
        Vs: CDI - elektrooniline süüde.

        2T või 4T mootorile?

        Comment


          #5
          Vs: CDI - elektrooniline süüde.

          4T 500cc

          Comment


            #6
            Vs: CDI - elektrooniline süüde.

            Kui nurgad muudetavad siis on poogen kas 4t võ 2t, või keegi tegelane hoiab grammi elektrit kokku ja leiutab hullu systeem et väljalaske taktil süüde maha keerata. 2t ja 4t süüstesüsteemidel pole mitte mingit vahet kui nurgad välja arvata.
            Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
            1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
            2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

            Comment


              #7
              Vs: CDI - elektrooniline süüde.

              Tühikäigul peabki natuke hiline olema, et hästi käivituks. Seda ei usu hästi, et tehase poolt on mootorile vale tööreziim valitud(mõni erand võib olla).
              Süütenurk muudetakse varasemaks just kiirematel pööretel, et küttesegu jõuaks rohkem ära põleda ja seega ka mootori võimsus tõuseb kiirematel pööretel, kus ta ilma süüte nurga muutmiseta langeks.
              Seda süsteemi kasutatakse ikka võistlustel suurema võimsuse saamiseks
              Osad mootorid tulevad kohe tehasest selle süsteemiga.
              Samuti on osadel mootoritel mehhaanilised nurga muutjad(tsentrifuug ja vaakum), mis on tehase poolt ette nähtud.

              Mootori eluea annab rikkuda sellega, kui selline süsteem ise valesti seadistada.
              Eriti hea tulemuse annaks eluea vähendamiseks just madalatel pööretel liiga varane süüde.

              Comment


                #8
                Vs: CDI - elektrooniline süüde.

                kas selliseid on olemas DIY 4T programmeeritavaid sisteeme AVR peal, kus halli anduri impuls nihutatakse, ehk siis jääks tehase CDI näppimatta?
                või kuidas see 2T-le tehakse magneetosüüte (nagu mootorsael) korral?

                Comment


                  #9
                  Vs: CDI - elektrooniline süüde.

                  Vaata kõige esimest linki, seal on PIC baasil asi. Skeemi lahendused nii aku(12V) kui ka magneetoga isendi jaoks. Kui sellist lahendust kasutad, siis pole mingit tehase CDI-d vaja, tarvis el.süütepooli ja eelduseks on ka impulsi anduri süsteem, mis võimaldab lugeda varasemat süütenurka(osadel mootoritel seda pole, näiteks PitBike). Kui PIC ei kõlba, siis võid ju AVR-s kaa koodi kirjutada ja mõnda teist kontrollerit kasutada.

                  Comment


                    #10
                    Vs: CDI - elektrooniline süüde.

                    Sain valmis oma kontaktivaba süütemängu jawale.
                    kuid säde on ainult madalatel pööretel.
                    Kõrgematel pööretel kaob ära.
                    Kas viga võib olla selles, et cdi on piirajaga?

                    Comment


                      #11
                      Vs: CDI - elektrooniline süüde.

                      Esialgu kontrolli alaldatud väljundpinget suurematel pööretel (vähemalt 300V) ja vaata ossiga, et häired tüürahelas ei jätaks türistori kauemaks avatuks.

                      Comment

                      Working...
                      X