Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

    Tegemist on ühe faasilise vahelduvvoolu mootoriga, millel on kolm kiirust (high, med, low). Mootorist tuleb välja iga kiiruse jaoks oma toite juhe, ja kui ükskõik millisele nendest toide peale panna, töötab mootor ikka maksimaalsetel pööretel. Milles võiks probleem olla? Ja selliselt on ta töötanud uuest peale.
    viimati muutis kasutaja sokrates; 26 m 2007, 23:39.

    #2
    Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

    Kas sellel mootoril klemmkarpi küljes pole, muidu olek üks võimalus, et seal sildadega(jumperitega) erinevaid ühendusviise võimalik valida oleks ja sellest sõltuks siis vastav pööreteklass ka. (nt. 3000/1500/1000 RPM.) Tsirkulatsioonipumpadel sageli juhtme sisestuskarbil positsioonlüliti, millel mootori astmelise pöörlemissageduse muutmise funktsioon. Kui antud mootorist lihtsalt tulevad juhtmeviigud välja, siis pead kirjeldama, et mitu neid kokku on ja mis värvi/numbri kood nendel seisab. Vahest on sellel mootoril ka mingi valmistaja tehase silt küljes, mille põhjal saaks rohkem infi konkreetse seadme kohta. Võimaluse korral täpsusta selle mootoriga seotud üksikasju.

    Comment


      #3
      Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

      Täpsustan andmeid

      Tegemist on ventilaatori mootoriga , panen seadme skeemi siia. Mootorist tulevad välja ainult juhtme viigud. Mootori enda peal on selline skeem ja sellised andmed: 4P 6.25 AMP, CAP 7.5 MFD.
      Esimesel joonisel, juhtmed mis mootorist tulevad on: C- neutraal, L- low, M-med, H-high.
      Mina kontrollisin nii, et panin toite näiteks ainult C ja L peale, hakkas mootor ikka tööle täis pööretel. Esialgu rohkem ei oska midagi ütelda. Ideid?

      Comment


        #4
        Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

        Võib-olla tühikäigul need erinevad kiirused ei avaldugi,
        vaid alles koormusega tekib erinevus (erinev jõudlus).
        Kas katsetamisel oli mootor koormatud mingil määral?
        Elektroonika töötab suitsu baasil.
        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

        Comment


          #5
          Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

          Kuna ikka tegemist on 1-faasilise asünkroonmootoriga, siis nende pöörlemissagedus praktiliselt ei muutu(on konstantne) kuni mootori nimivõimsuse ületamiseni. Kui sellist tüüpi mootorit tööga ülekoormata, siis tekib lubatust suurem libistus, mille tagajärjel mootor ülekuumeneb ja võib rikkneda. Libistus tavaliselt üle 2-3% olla ei tohiks. Kas sa omad momendil ainult seda jutuks olnud ventika mootorit või on sul see skeemil olev juhtimisplokk ka olemas. Ilmselt tuleb hakata nende mootorijuhtmete vahel erinevaid ühendus kombinatsioone looma, et staatoris olevad mähised moodustaksid pööretega vastavuses olevad paarid. Põhimõte selline, et 1 mähise pooluspaarile vastab pööreteklass 3000RPM, 2 pp 1500RPM, 3 pp 1000RPM, 4 pp 750 RPM jne. Mul rohkem momendil seda teemat edasi mõelda aega pole, tegelen õhtul edasi, eks siis näha mis asjast sai.
          viimati muutis kasutaja Max27; 27 m 2007, 15:58.

          Comment


            #6
            Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

            Esmalt postitatud Max27 poolt
            Kuna ikka tegemist on 1-faasilise asünkroonmootoriga, siis nende pöörlemissagedus praktiliselt ei muutu(on konstantne) kuni mootori nimivõimsuse ületamiseni. Kui sellist tüüpi mootorit tööga ülekoormata, siis tekib lubatust suurem libistus, mille tagajärjel mootor ülekuumeneb ja võib rikkneda. Libistus tavaliselt üle 2-3% olla ei tohiks. Kas sa omad momendil ainult seda jutuks olnud ventika mootorit või on sul see skeemil olev juhtimisplokk ka olemas. Ilmselt tuleb hakata nende mootorijuhtmete vahel erinevaid ühendus kombinatsioone looma, et staatoris olevad mähised moodustaksid pööretega vastavuses olevad paarid. Põhimõte selline, et 1 mähise pooluspaarile vastab pööreteklass 3000RPM, 2 pp 1500RPM, 3 pp 1000RPM, 4 pp 750 RPM jne. Mul rohkem momendil seda teemat edasi mõelda aega pole, tegelen õhtul edasi, eks siis näha mis asjast sai.
            Mul on olemas nii vent kui juhtplokk, tegemist on konditsioneeri siseosaga. Ventikas on ühendatud nii nagu esimesel joonisel näha. See asi on niimoodi käitunud uuest saadik. Garantiid ei ole. Minu arust peaks kõrvaga kuulda olema erinevad kiirused aga aru küll ei saa et käiks.
            Mida ma saan teisiti ühendada kui mootorist tuleb välja 5 juhet:
            1. maandus
            2. neutraal
            3. high juhe
            4. med juhe
            5. low juhe

            Kui lülitan puldist kiirusele med, läheb pinge med juhtmele. Sama moodi toimib ka teiste kiirustega, aga mis ei muutu, on mootori pöörded; vähemalt kõrvaga kuuldes aru ei saa.

            Comment


              #7
              Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

              Enda köögi ventikas käis ka liiga kiiresti ehk siis liiga palju lärmi. Kõige aeglasem kiirus oli ikkagi liiga kiire- lahenduseks panin kogu süsteemile toite üle 220/110 v trafo-nüüd on kiiruste vahemikud enam vähem. Ainult valgustuseks aretasin toru säästupirni süütajaga, kuna nüüd valgustus sai kah 110 V. Tuli säästuka aladi panna pinget kõrgendama.
              Maailm oleks puhas ja süüta
              kui poleks õllejogurtit
              - Õ.Õ.

              Comment


                #8
                Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

                Kõik tundub siis nagu korras olevat, ometigi mootori pöördeid maha ei saa. Tõesti huvitav situatsioon, töötan el. skeemi läbi ja annan siis foorumisse teada oma seisukoha asjast. Ma vähemalt loodan et tegu pole petekas el. mootoriga, kus kõik erikiiruste väljaviigud saavad alguse ühest ja sellest samast punktist. Kui antud mootor oleks siiski kolme kiirusega, poleks tarvidust seda 110V AC käitama hakata, aga eks homme kaine peaga mõtleb edasi.

                Comment


                  #9
                  Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

                  3f mootoritel kasutatakse erinevate kiiruste jaoks erinevaid mähiseid ja mähkimisviisi. ühekordse mähisega saadakse 3000 pööret, st mootor teeb täisringi ühe täisperioodi jooksul. topelt mähiste puhul 1500 pööret minutis 2 täisperioodi ühe ringi kohte jne
                  vb on 1f mootoritel mingi sarnane süsteem
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #10
                    Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

                    Esmalt postitatud sokrates poolt
                    Täpsustan andmeid

                    Tegemist on ventilaatori mootoriga , panen seadme skeemi siia. Mootorist tulevad välja ainult juhtme viigud. Mootori enda peal on selline skeem ja sellised andmed: 4P 6.25 AMP, CAP 7.5 MFD.
                    Esimesel joonisel, juhtmed mis mootorist tulevad on: C- neutraal, L- low, M-med, H-high.
                    Midagi on sul valesti ilmselt. Skeemid ei läehe ka omavahel kokku, esimesel on toite jaoks 5 soont ja üks PE, teisel on kõik kuus soont toite jaoks.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

                      Prooviks katse-eksituse meetodil sinna L ja M juhtmetele jadamisi kondekaid vahele toppida.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

                        Esmalt postitatud elukaz poolt
                        Prooviks katse-eksituse meetodil sinna L ja M juhtmetele jadamisi kondekaid vahele toppida.
                        Kas see mootorile kuidagi halvasti ei mõju? Liiga kuumaks ei lähe?
                        Mis suurusjärgus võiks alustuseks vahele panna?

                        Comment


                          #13
                          Vs: Kolme astmeline vahelduvvoolu mootor

                          Kui enam ei tööta siis mõjus halvasti
                          Suuruseks mõni kuni mõnikümmend mkf.
                          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                          Comment

                          Working...
                          X