Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Puldi auto vastuvõtja muutmine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Puldi auto vastuvõtja muutmine

    Tere,

    On selline probleem, et tahaks kasutada ühe puldiga juhitava auto vastuvõtja-saatja süsteem. Aga ma arvan, et see ei talu vaja minevat voolu tugevust. Nimelt originaal on mingi suht kõige tavalisemad mikromootorid, aga mina tahan kasutada mootorit, mis tarbib hetkeliselt kuni 28A (akud on juba kah olemas). Vastuvõtjal on peal kivi RX2G, mille datasheeti mul ei õnnestunud leida. Releed ei tahaks kasutada selle tõttu, et see tarbib suhteliselt palju ja samuti oleks vaja voolu suunda muuta. Plaadil on ka posu transse, äkki annaks lihtsalt need võimsamate vastu vahetada? Datasheeti nagu ütlesin, mul pole, seega ma ei tea täpselt nende ülesannet.

    http://www.zone.ee/silverreinart/mudel%20001.jpg?2
    http://www.zone.ee/silverreinart/mudel%20003.jpg?2

    Ette tänades, Silver


    #2
    Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

    Uuri kõigepealt kuidas need mootorid seal ühenadtud on. Transistorite suhtes just. 28A on ikka VÄGA suur voolutugevus võrreldes skeemil olevate elukateha. Ehk pead kasutama väljakaid vms...skeemita ei oska midagi öelda.

    Comment


      #3
      Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

      Esmalt postitatud Eggy poolt
      Uuri kõigepealt kuidas need mootorid seal ühenadtud on. Transistorite suhtes just. 28A on ikka VÄGA suur voolutugevus võrreldes skeemil olevate elukateha. Ehk pead kasutama väljakaid vms...skeemita ei oska midagi öelda.
      Üritan skeemi maha joonistad millalgi. Mootor, mida tahaksin kasutada on see:

      http://shop.pistik.com/product_info.php?products_id=2327&osCsid=dd4e3d869 79c45c38307d4e1b84648c5

      Nominal voltage 6 V
      Operating voltage range 1,2 ... 6 V
      No-load rpm 29000 min–1
      No-load current drain 0,7 A
      Current drain at max. efficiency 5 A
      Current drain when stalled 28 A
      Max. efficiency without gearbox 65 %
      Length of case, excl. shaft 30,8 mm
      Diameter 24,4 mm
      Free shaft length 7 mm
      Shaft diameter 2 mm
      Weight 50 g

      (Mootor on end juba minu jaoks tõestanud, Stokkeri konkursil punktidega I-II koht, ametlikult II koht. Kiireima masin oli 2,5 sekundit, meil 2,7 sekundit mõõdeti kahjuks stopperiga.)

      Comment


        #4
        Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

        Tööstuslikult toodetavatel kiiruseregulaatoritel on kasutusel väljundis võimsad väljatransid. Täpsemini suurt voolu taluvad, töötavad impulssreziimis.

        Kas kiirust peab saama (saab) sujuvalt muuta?

        Comment


          #5
          Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

          Esmalt postitatud @ndres poolt
          Tööstuslikult toodetavatel kiiruseregulaatoritel on kasutusel väljundis võimsad väljatransid. Täpsemini suurt voolu taluvad, töötavad impulssreziimis.

          Kas kiirust peab saama (saab) sujuvalt muuta?
          Kiirust ei saa sujuvalt muuta, on kas on või off. On kaks "kanalit", mõlemal on vastavalt signaalile vool muutuva suunaga sees (muidugi ilma signaalita voolu pole).

          Täpsemat skeemi joonistan lähiajal, aga mootori nii plussil kui miinusel on mõlemal küljes transistorid C8050, C1850 ja C8550.

          Comment


            #6
            Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

            ma arvan, et nii võimsa mootoriga autol peab olema sujuv kiiruseregulaator, muidu käivad kummid koguaeg ringi ja ei saa kohapealt minemagi. Samas on vaja pidurifunktsiooni kah minuarust. Korralik vastuvõtja õigete funktsioonidega osta?

            Comment


              #7
              Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

              toksi googlisse HES3017,siis pääsed skeemijoonistamise vaevast.

              Comment


                #8
                Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

                Või et sina olid kah stokkeris... Igatahes, kas H-Bridge ei sobi selleks otstarbeks? Nii karme transse ei leia?

                Comment


                  #9
                  Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

                  Esmalt postitatud urmas78 poolt
                  ma arvan, et nii võimsa mootoriga autol peab olema sujuv kiiruseregulaator, muidu käivad kummid koguaeg ringi ja ei saa kohapealt minemagi. Samas on vaja pidurifunktsiooni kah minuarust. Korralik vastuvõtja õigete funktsioonidega osta?
                  Otse sõites ta isegi ei aja kumme ringi, võib- olla väga vähe juhul kui on mingi halb pinnas. Kohapealt sai kah suht hästi minema. Pidurite peale peaks veel mõtlema, äkki viivitusega tagurpidi käigust või kasutada algselt seda nö. "turbo" funktsiooni? Korralikku vastuvõtjat ei tahaks soetada, kuna ei tahaks selle peale eriti raha magama panna.

                  Datasheet siis kah:

                  http://www.datasheets.org.uk/datashe...rticle=1634999

                  Auto ise oli mingil hetkel selline (nüüd on muidugi veidi juba muudetud ja oli ka võistluste ajal):

                  http://img220.imageshack.us/img220/71/p32909902vk8.jpg

                  Suuruse mõistmiseks- esimesed veljed on 5cm.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

                    Kas alalisvoolu mootorit ei saa mitte pidurdada mootori mähiste otsade kokku lühistamisega? Kuskilt lugesin...vist ka testisin, aga ei mäleta enam kas ka töötas.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

                      Saab.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

                        Põhiline küsimus oleks nüüd siis, et kas saaks selle korda ajada vahetades transistorid võimsamate vastu või oleks vaja suuremat ümberehitust? Kui saaks transistorite vahetamisega vaid hakkama, milliseid oleks kõige õigem kasutada?

                        Arvatavasti tuleks sel juhul vist ka selle vastuvõtja ette panna mingi stabilisaator, kuna täis akudel on pinge kuni 7,5V ja see kivi seda ei kannataks.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

                          osta mult saatja vastuvõtja ära, koos kiiruse regulaatoriga (ise tehtud, ainult edasi). tollega saab kiirust sujuvalt tõsta. Soovikorral (lisaraha eest) annaks "remonti vajava" profi kiiruse regulaatori, millel on edasi/tagasi ja elektriline pidur.

                          http://images.google.ee/imgres?imgur...%3Det%26sa%3DG
                          Pluss on massis ja kõik on sassis

                          Comment


                            #14
                            Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

                            Esmalt postitatud Voltag poolt
                            osta mult saatja vastuvõtja ära
                            400 jääb natuke eelarvest välja. Asja mõte oligi teha võimalikult odavalt.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Puldi auto vastuvõtja muutmine

                              Skeemi transid saab küll asendada võimsamatega. Esialgu prooviksin darlington-transsidega aga arvatavasti töötavad ka tavalised. TIP41/42 on 6A vooluga, impulsis 10A. Kas jääb lahjaks?
                              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                              Comment

                              Working...
                              X