Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektri SÕiduk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Elektri SÕiduk

    alustagem siis algusest:
    akupaki tapmise all ma mõtlesin laadimis-tühjenemis tsükleid. niipalju kui mina olen lugenud, lähevad usas kõige kiiremini läbi akupakid kus on tohutusuur amprivajadus, olen nii lugenud.
    "Loll jutt suhu tagasi. Akude võimsust arvestatakse W/h-des, ühenda siis paralleeli või järjestikku, võimsus sama, tõestatud!" - seda ma teadsin '

    ma ei saanud küll täpselt aru, mida te akupaki pine koha küsisiste, kuid üritan seletada: minu mõte oli see, et geel ja "happe"(ehk tavalisi auto) akusid saab päris kõrge pingeni jadamisi ühendada. kirjutan seda sellepärast, et on inimesi kes ei usu, et saab ühendada rohkem kui 10 autoakut jadamisi, arvati et asi läheb lühisesse vms.

    tähendab, ma pean tunnistama piinlikult, et ma tean ainult paari põhjust miks alalisvoolu kontroller on halvem kui vahelduvvoolu oma: nimelt tal puudub regenereeriv võimalus(umbes 90-95% controlleritest), vahelduvvoolu inverteritel on aga regenereeriv pidurdus 95% controlleritel sees. lisaks on reeglina alalisvoolucontrollerid n.ö. ampririkkamad(tekitab rohkem kuumust(palun, ärge lööge mind risti, nii palju olen ma lugenud, mitte enda kogemusest), sest neil on väiksem pinge ning vajavad suuemat voolutugevst, et tagada samad kilovatid.
    tähendab, urmas78, ära ole pahane, aga mulle personaalselt ei meeldi eriti PWM controllerid. meeldimine on tegelikult vale sõna, ac inverterid meeldivad(on sümpaatsemad), sest pole vaja lisaks osta/tellida spetsialiseeritud(või lihtsalt uut) elektrimootorit, ning eestist on häid alalisvoolu mootoreid praktiliselt võimatu leida.

    akupaki pinge ja läbisõidu kohta on minul tekkinud vähemalt selline arusaam, kui eksin, siis palun parandage(see ei olnud kirjutatud solvununa, pigem, parandage, et ma teaksin !!! )!

    kuid siiski siiski, ma olen lihtsalt üks loll pubekas, kes otsis natuke infot :P

    tanel

    Comment


      #32
      Vs: Elektri SÕiduk

      Ära nüüd pahanda, olen kindel et mina tean elektriautedest palju vähem kui Sina, lihtsalt tahtsin tõestusi, et miks on mingi asi parem. Kõik väärt info on alati teretulnud, aga et on parem, sest on parem ei ole tehnikafoorumis väärt põhjendus .

      Comment


        #33
        Vs: Elektri SÕiduk

        muuseas, ei pahanda üldse!
        nõustun ka, et seletus "ta on parem sest ta lihtsalt on seda" ei kõlba, kuid ma kaitsen ennast sellega, et mina andsin edasi enda tähelepanekuid.
        aga kui te tahate ennast harida elektriautode alal, siis ei tasu vaadata wikipeediat(noh, tasub aga sela pole kõike inffi) liiga palju, 2 põhilist infosaiti:

        http://maeaa.org/

        http://www.eaaev.org/

        Comment


          #34
          Vs: Elektri SÕiduk

          Need samused inverterid on ka PWM ma tegelen nendega igapäev tööjuures, inverterid kulutavad rohkem energiat, asi selles et seal kasutataxse IGBT mooduleid, nende eelis on suur pinge puudus aga CE vaheline takistus suletud olekus. Väljaka peale jäävad sul millivoldid aga igbt peale 2,5V ja see sõltub vähe voolust. AC Inerterid tõsi suudavad pidurduse tagasi võrku suunata aga seda võid ka DC ga teha . DC tuleb vast odavamgi. Põhjus mix DC on halvem kui AC on see et DC mootor vajab hooldus AC oma mitte. Teine põhjus on et DC mootor on kallim kui AC. põhjus mix kasutatakse palju AC invertereid pole muundurites vadi asi on mootorites.PS: DC mootor pole odav. ABB toodab invertereid , olen käinud koolitusel helsinki tehases, mõelge ise mix ei kasutata igalpool kus kiirust vaja reguleerida DC mootoreid. 96% maailmas mootorite toodandust on AC mootorid. Vaadake hybriidi Priiuse kapoti alla, seal tixsub ABB drives. DC on odavam kui on mootorid olemas ja aega neid hooldada. muidu on AC odavam
          viimati muutis kasutaja murphy; 04 m 2007, 21:06.
          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

          Comment


            #35
            Vs: Elektri SÕiduk

            suurema vooluga akude koormamisel aku mahutavus on ka väiksm, kuigi sama koguse akudega saame me mistahes ühendusviisil sama energiakoguse, nt 2x12V ühendamisel jadamisi ja koormates neid 10A saame 240W. paralleelselt ühendades on meil vaja 20A, et 240W kätte saada seega kummagi aku koormus on endiselt 10A. kasutegurit saab tõsta akude arvu suurendamisega, aga seda siiski teatud piirini, sest mass hakkab omakorda probleeme tekitama. seetõttu tulebki hea elektriliikuri ehitamiseks palju arvutada. leida optimaalne akude tüüp, arv, mootori tüüp, võimsus ja loomulikult elektroonika.
            jõuülekande kasutegur on manuaalkasti korral 90% ringis, seega 30% läbisõidu erinevust sellest väga lihtsalt ei tekita. küsimus on pigem ülekandearvude sobilikkuses mootori erinevate töövahemikega. ja loomulikult rehvides.
            kasutaja ross kaitseks niipalju: kõrgem pinge anab suurema läbisõidu...
            natuke kindlasti annabki, sest muunduri pingelang protsentuaalselt nimipingesse on kõrgema pinge puhul väiksem. nt 12V 100A korral on transi voldise pingelangu korral soojuseraldus 100W. 120V 10A korral aga ainult 10W.
            võrdlus sai väga drastiline, aga umbes nii ta tuleb. samas kahekordse pingeerinevusega ei saavuta kindlasti üle 30% erinevusega läbisõitu.
            minu liikuri kohta vist käis see mõttetuse vihje. nõus, kui oleks pidand hakkama juppe hankima. lihtsalt kui sul seisavad erinevad jupid niisama, siis võiks ju nendest miskit teha. sillad said esialgselt aiatraktori tarbeks hangitud, aga kuna potensiaalne mootor silmapiirilt kadus, siis jupid jäid seisma.
            mootoritest: alalisvoolumootorid sisaldavad palju rohkem vaske, mis on teatavasti terasest ja alumiiniumist tunduvalt kallim. ka on alalisvoolumootorites kasutusel suured kontaktpinnad kommutaatoril ja ka suured harjad, mida loomulikult tavalises vahelduvvoolumootoris(asünkroonmootor) ei vajata. see kõik teebki alalisvoolumootori oluliselt kallimaks. samas on alalisvoolumootoril reeglina sama võimsuse juures suurem moment startimisel ja ülilihtne juhtimine, mis pooljuhtide arengust tingituna ei ole enam eriline argument.
            elektripobil oleks mina ääretuled täitnud dioodidega. elektriliikuril on siiski iga vatt arvel
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #36
              Vs: Elektri SÕiduk

              Jh aga kasutegur inverteril on ikkagi alalisvoolu puhul suurem sest väljakaid paraleeli pannes väheneb takistus veelgi aga IGBT peale jääb 2V pane palju paraleeli tahad. Väljakaid ei kasutata suurtes inverterites kuna hind oleks liiga suur neil kõrgepinge väljakatel. Kujutge ette kui väljakas peab taluma 1800V ja 460A üks õlg ja neid 6tk siis kui ongi olemas sellise pingega väljakas siis mis selle hind on. ja palju neid läheb ja mis Gate mahtuvus veel võib olla. Samas ei maksa 110A 50V väljakas peaaegu midagi ja lao neid paraleeli ja kasutegur suureneb veelgi. Samas IGBT kütaks palju sellest soojuseks , teiseks hind, IGBT 110A x 6transi maksab kuskil 1000 eeka koos käibemaksuga. Seepärast tuleb ka jõuallika puhul leida kompromiss mootori hinna, inverteri hinna ja vvajamineva võimsuse vahel. AC inverter tuleb energiasäästlikum ja odavam suure võimsuse puhul samas aga kaalub rohkem (radikas) ja maksab rohkem viimsena K.A akud. DC inverter on hea väikse tarbe korral kuna on odavam, vajalik jahutus on peaaegu olematu, ning akud on odavamad, puduseks kallim mootor ja väike kasutegur suurel võimsusel.
              Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
              1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
              2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

              Comment


                #37
                Vs: Elektri SÕiduk

                Kui kellelgil on soovi 1500 rpm kiirusel pöörleva mootori järele. (ma täpsustan veel andmeid aga pean üle vaatama) Midagi 1.5kw oli võimsus vist ja töötas 110 V pealt. Äkki keegi tahab mingit masinat ehitama hataka siis 5 traktori akut ja see mootor ja mingi käigukast ka, kas pole mitte ahvatlev idee? (akusi ja käigukasti mul ei ole)

                Comment


                  #38
                  Vs: Elektri SÕiduk

                  Muide nende akude ühendamisel järjestikku niipalju juba,et saad kilovolte tekib juba kahtlus isolatsioonis.Peab vist juba keraamikat kasutama hakkama,ning lülititeks õlilüliteid?Akude tühjendamisest niipalju,et kui ühe käivitusaku pinge on 14,2V ja käivitusvool 500A,siis loetakse 1/10 selle stardivoolust aku tõsiseks tööpingeks,st selle tühjendusvoolu juures midagi drastilist akuga ei juhtu.

                  Comment


                    #39
                    Vs: Elektri SÕiduk

                    Kas kõrge pingega jadamisi ühendatud akukomplekti puhul summaarne sisetakistus ei või muutuda probleemiks ?

                    Comment


                      #40
                      Vs: Elektri SÕiduk

                      Esmalt postitatud ruudi poolt
                      Kas kõrge pingega jadamisi ühendatud akukomplekti puhul summaarne sisetakistus ei või muutuda probleemiks ?
                      Kõrgema pinge korral võib ju kasutada väiksemat voolu.

                      Comment

                      Working...
                      X