AC mootori juthimine

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • mdc_Jaks
    Liige
    • 02/2005
    • 173

    #1

    AC mootori juthimine

    Kas on võimalik seda venti
    Papst
    aeglasemalt tööle?

    Kui panna näiteks hõõglamp jadamisi selle vendiga. Kas siis hakab aeglasemat tööle?
  • jannozz50
    Liige
    • 11/2003
    • 1897

    #2
    takisti ei ole parem lahendus ?

    Comment

    • R.I.P
      Liige
      • 03/2003
      • 340

      #3
      Seda tüüpi mootorite pöörlemiskiirust reguleeritakse toitepinge sageduse muutmisega. Pinge muutmisega muudad sa mootori arendatavat momenti. Kuna õhk avaldab tuntavat takistust ventika pöörlemisele, õnnestub ka pöörlemiskiirust vähendada, ent selline viis ei ole kõige sobivam, kuna täpne reguleerimine on võimatu, takistil eraldub palju soojust, hõõglamp võtab üksjagu ruumi.

      Comment

      • jannozz50
        Liige
        • 11/2003
        • 1897

        #4
        aga ventikas samal ajal takisti peale puhuma ? ma ei tea kas nii on sobilik paigutus muidugi...ja ei jää just kõige ilusam, kui keset venti töllerdab mingi takk

        Comment

        • R.I.P
          Liige
          • 03/2003
          • 340

          #5
          Unustasin ennist öelda, et sellise takistiga reguleerimise puhul jääks ka reguleerimisulatus väga väikeseks.

          Comment

          • KaruTEC
            Liikmed
            • 07/2002
            • 3082

            #6
            R.I.P. - arvestades tootlikuse ruutsõltuvust peaks ka 1:2 kiiruse muutumise ulatus rahuldav olema.

            Comment

            • mdc_Jaks
              Liige
              • 02/2005
              • 173

              #7
              lugesin ise, et ükskõik mis puhul see rpm maha saadakse, hakkavad mootori mähised üle kuumenema ja põlevad lõpuks maha. kas on tõsi?

              edit: ilmselt pean selle metallkolaka mõne vähemalt sama tootliku 12VDC mootori vastu vahetama.

              Comment

              • Nimeta
                Liige
                • 12/2002
                • 691

                #8
                Originally posted by mdc_Jaks@Apr 11 2006, 22:09
                lugesin ise, et ükskõik mis puhul see rpm maha saadakse, hakkavad mootori mähised üle kuumenema ja põlevad lõpuks maha. kas on tõsi?
                Miks mu tolmuimeja siis veel maha pole põlenud? :P
                Sound Blaster Live! 5.1 + Sansui AU-9500 + TU-9500 + 2xEstonia 35 AC-021
                www.sansui.us/AU-9500.htm

                Comment

                • jannozz50
                  Liige
                  • 11/2003
                  • 1897

                  #9
                  Originally posted by mdc_Jaks@Apr 11 2006, 23:09
                  lugesin ise, et ükskõik mis puhul see rpm maha saadakse, hakkavad mootori mähised üle kuumenema ja põlevad lõpuks maha. kas on tõsi?

                  edit: ilmselt pean selle metallkolaka mõne vähemalt sama tootliku 12VDC mootori vastu vahetama.
                  hmm..minumeelest pole see eriti loogiline : kui vähendatakse voolu, mis läheb mootori mähistele, siis mähis saab ju vähem voolu ja just ei peaks kiiremini läbi põlema, või mis ? (samal ajal saab mähis vähem voolu ja käib aeglasemini ringi)

                  Comment

                  • Silver
                    Liige
                    • 03/2005
                    • 703

                    #10
                    Originally posted by jannozz50+Apr 12 2006, 08:29--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (jannozz50 @ Apr 12 2006, 08:29)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-mdc_Jaks@Apr 11 2006, 23:09
                    lugesin ise, et ükskõik mis puhul see rpm maha saadakse, hakkavad mootori mähised üle kuumenema ja põlevad lõpuks maha. kas on tõsi?

                    edit: ilmselt pean selle metallkolaka mõne vähemalt sama tootliku 12VDC mootori vastu vahetama.
                    hmm..minumeelest pole see eriti loogiline : kui vähendatakse voolu, mis läheb mootori mähistele, siis mähis saab ju vähem voolu ja just ei peaks kiiremini läbi põlema, või mis ? (samal ajal saab mähis vähem voolu ja käib aeglasemini ringi) [/b][/quote]
                    Soojust eraldub ikka. Ja kiiremal liikumisel jahutab paremini.

                    Comment

                    • mdc_Jaks
                      Liige
                      • 02/2005
                      • 173

                      #11
                      proovin eeltakistiga reguleerida, vaatan mis juhtub.

                      Comment

                      • soldat
                        Liige
                        • 03/2006
                        • 165

                        #12
                        Originally posted by Silver+Apr 12 2006, 09:12--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Silver @ Apr 12 2006, 09:12)</td></tr><tr><td id='QUOTE'>
                        Originally posted by jannozz50@Apr 12 2006, 08:29
                        <!--QuoteBegin-mdc_Jaks
                        @Apr 11 2006, 23:09
                        lugesin ise, et ükskõik mis puhul see rpm maha saadakse, hakkavad mootori mähised üle kuumenema ja põlevad lõpuks maha. kas on tõsi?

                        edit: ilmselt pean selle metallkolaka mõne vähemalt sama tootliku 12VDC mootori vastu vahetama.

                        hmm..minumeelest pole see eriti loogiline : kui vähendatakse voolu, mis läheb mootori mähistele, siis mähis saab ju vähem voolu ja just ei peaks kiiremini läbi põlema, või mis ? (samal ajal saab mähis vähem voolu ja käib aeglasemini ringi)
                        Soojust eraldub ikka. Ja kiiremal liikumisel jahutab paremini. [/b][/quote]
                        Soojust eraldub ka vastavalt vähem.Maha põleb mootor siis kui rootor on kinnikiilunud või üle koormatud.

                        Comment

                        Working...