Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

tööpingi skeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    tööpingi skeem

    Tere,

    Kas kellegil on tööpingi elektrimootori skeemi ainult käivitite ja releede pealt?
    lähemalt:

    1) 2 kiirust
    2) revers (mõlematpidi peab pöörlema)

    3) mootori 6 klemmist (a1;a2;a3;b1;b2;b3) jookseb A kiirusega 3 faasi peale
    (a1,a2,a3) ja teised 3 klemmi lahtised
    B kiirusega jooksevad faasid peale klemmidele (b1,b2,b3) ja klemmid (a1;a2;a3) on sillatud.

    2 pidi pöörlemise sain kiirelt 2 käivitiga lahendatud aga et kiirused ka nuppude alt lisada, seda ei suuda.

    ette tänades

    A.

    #2
    Eesti keeles on raamat "Elektriajamite juhtimine", kirjastus "Valgus", Tallinn 1976, 348 lk. Autorid Hugo Tiismus, Jaan Lootus ja Rain Lehtmets, toimetanud Ustus Agur ja Lembit Abo. Sellest raamatust võiks vist sobida lk. 69 olev "Joon. 2.24. Kahekiiruselise lühisrootoriga asünkroonmootori juhtimisskeem". Vastav alapeatükk koos selle skeemiga on viiel leheküljel. Reverseerimise nupud on ka. Tekstist selgub, kas skeem antud juhul ka täpselt sobib või on vaja natuke muuta...
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #3
      kui leiad ümberlülituvate kontaktidega käiviteid, siis pane neid 6 kontakti jagu ja siis lihtsalt lülitad kas ühe või teise lülitusskeemi. Juhtimine võiks siis olla näiteks kahe nupuga (käiviti koos on üks kiirus ja käiviti lahti on teine kiirus). Eraldi kontakti on muidugi vaja ka juhtahela blokeeringuks.

      Tavaliste käivititega oleks vast kõige õigem teha 3-nupuga juhtimine, põhimõtteliselt sama juhtahela skeem nagu reeversil. Jõuahelasse pane siis ühele poole üks käiviti, mis a-klemmidele pinged peale laseb. Teisele poole üks (või kaks käivitit paralleeli ühendatud mähistega, peaasi et 5 jõukontakti + juhtkontakt). 3 kontakti lülitavad b-klemmidele pinged peale ja kaks kontakti teevad a-kontaktidele lühise.

      mitte mingil juhul ära pane ühte käivitit teise suhtes inverteerituna lülituma (st siis et ühe käiviti normaalselt suletud juhtkontaktist lülitada teise mähist). Sellise lülitusega ikkagi on mõni aeg mõlemad korraga sees ja siis saad ümber lülitumisel paugu. (üks küll blokeerib teist aga mitte vastupidi).

      Üks variant veel kiiruse lülitamisele, kui ei ole ümberlülituva kontaktiga käiviteid ja on vaja kahe nupuga juhtimist. Siis tuleb panna kindlasti üks väike relee juhtahelasse ja nuppudel realiseerida selle relee sisse-välja lülitumine. Nüüd see relee tuleb panna kahte suurt käiviti juhtima. Seda aga mitte otse, vaid ühe suure käiviti mähis läbi teise käiviti normaalselt suletud juhtkontakti ja vastupidi. Väike käiviti lülitab kiiremini ümber kui esimene suur lahti laseb. Et lühist ei tekitataks, hoiab esimene suur oma juhtkontaktiga niikaua teist suurt käivitit eemal, kui ta ise lahti jõuab. Siis alles lastakse teine ligi ja see katkestab omakorda esimese käiviti mähise ära.

      Comment


        #4
        Tänan,
        Suutsin lahendada.......... a circuit marker kyll emuleerib a pole ikki ok proge tööstusvooluga mässamiseks niiet kui keegi oskab soovitada mõnd paremat programmi oleksin väga tänulik.

        A.

        Comment


          #5
          mis seal ikka emuleerida vaja, emuleerid ise peast... need paari relee olekud ei ole liiga suur probleem. Või siis pane skeem siia pildina, me vaatame ka üle.

          Comment


            #6
            Kas peab kindlasti kontaktoritega olema?
            Ma võiks pakkuda pakettlülitit milles see asi see on.
            Paremale kaks ja vasakule kaks positsiooni, keskel null.

            Comment

            Working...
            X