Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

24v-12v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    24v-12v


    Mõte selle skeemi järgi ehitama hakata aga enne küsin üle Kas see skeemi järgi ehitatu võib pingestatud olla ka tühjalt kogu aeg ehk siis ilma ühegi tarbijatta?
    Ja kas võimsusest veab välja järgi tuleb talle cb raadiosaatja, automakk 4 kõlariga ja telefon HF

    #2
    arvesta sellega, et täpselt 50% võimsust läheb sul soojuseks. Seega peab päris hea jahutus olema, kui sinna palju võimsust taha riputada vaja oleks. Kõrgema kasuteguriga on DC/DC muundid, kuid algaja sellist ise ei ehita.
    PS. Kas vastaval 24V pingega asjal kuskilt 12V pealt välja võtta ei saa? Äkki on 2 akut jadamisi ja saad nende vahelt võtta? (Muidugi tuleb sel juhul üks diood kuskile jadamisi panna, sest muidu võib esimese aku lahti ühendamisel jääda kogu kupatus ülejäänud tarbijate kaudu teise aku pealt vastupidi pinge alla ja see oleks tappev neile).

    Comment


      #3
      Kui selline rohkem kütab kui tast kasu on siis jääb pooleli :angry: eks kisub vana maha vaatab kas annab midagi muuta nimelt hakkab vanal mingi kaitselülitus tööle kui volüüm raadiol nii poolepeale keerata, kui ei anna midagi teha siis poodi võimsama järgi

      Comment


        #4
        Kahe aku vahepealt ei saa 12 volti võtta, täpsemalt küll saab, kuid ei tohi. Rikud üpris ruttu akud ära ja varsti ei saa masinat enam käimagi, sest ühte akut laetakse alati siis üle ja teine jääb alalaetuks. Seega kasvõi s.tt pingemuundur nagu see skeem või midagi paremat.

        Comment


          #5
          Võibolla polegi nii kriitiline, et pool võimsusest soojuseks läheb?
          Ainuke mis rohkem tarbib on CB raadio saaterezhiimil ja sedagi suht lühikest aega. Pakuks, et tegu on veoauto (bussi?) 24V süsteemiga. Seal peaks akudel mahutavust olema üsna palju. Mingi 10A koormust oleks suht tühine asi.

          Comment


            #6
            pealegi soojuseks läheb see ainult reaalse tarbimise ajal.
            radika valimisel arvesta. 10A koormuse korral 10Ax12V=120W
            väiksema soojuse eraldumise ja seadmete suurema kasuteguri huvides ära seda lülitust pane tööle 12,0V väljundpingega. pane 13,5...14,0 siis jääb ka pinge langemisele ruumi. nagunii on kõik autoseadmed arvestatud sellisel pingel töötamiseks.
            üle 14,0V pole mõtet, sest mõnele seadmele ei pruugi meeldida
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #7
              Tänud abi eest. Kuna jupid jäävad ilma radikatta alla sadat krooni teen asja valmis ja katsetab teda esialgu käe ulatuses eks siis paistab kui kuumaks läheb.

              tegemist on jah veokaga aku mahtuvust on küllaga, 18 gabariit pirni on põlenud vahest paar tundi järjest enamus neist 10w ja käivitamisel probleeme polnud.
              Akud 2x125Ah.

              Comment


                #8
                Paneks sinna +24 juhtme vahele veel ühe h4, vajadusel veel kaug ja pooltule niidid kokku.
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Laur@Sep 28 2005, 20:05
                  ...aku mahtuvust on küllaga, ...
                  Akud 2x125Ah.
                  Igaksjuhuks lisan väikese täpsustuse.
                  Kondensaatorite puhul räägime mahtuvusest (põhimõõtühik on farad, lüh. F).
                  Akudel on mahutavus (ampertunnid, lüh. Ah).
                  Niisugune huvitav asi veel, et kui näiteks kaks ühesugust 125Ah akut ühendada jadamisi, saame küll kahekordse pinge, aga mahutavus kahepeale kokku jääb ikka 125Ah. Arvutamisel kasulik teada.
                  Elektroonika töötab suitsu baasil.
                  Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                  Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                  Comment


                    #10
                    Kui abiks, ehk selline skeemilahendus oleks hea.
                    Ise katsetasin 3tk paralleelis ja töötab küll, lisaks sai hästi palju soojust.
                    Head susserdamist !

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by Elukaz@Sep 28 2005, 22:08
                      Paneks sinna +24 juhtme vahele veel ühe h4, vajadusel veel kaug ja pooltule niidid kokku.
                      Ära nii kindlasti tee, lased sellegi läbi mis veel töötab. Ilma koormuseta jääb ju ikka 24 volti. Enne tasub alati oma peaga üle mõelda.

                      Comment


                        #12
                        Originally posted by Elukaz@Sep 28 2005, 22:08
                        Paneks sinna +24 juhtme vahele veel ühe h4, vajadusel veel kaug ja pooltule niidid kokku.
                        Sellest on abi ainult siis, kui soov radika ja transside arvelt kokku hoida. Panna siis +24V ja stabilisaatori vahele. Suurema koormuse puhul võib ühest H4-st väheks jääda (stabika sisendpinge kukub liiga madalale). Iseasi, kuhu see helendav ja kuumust õhkav karp toppida, et pimedas sõites ei segaks ja samas ka kärssama ei läheks.
                        Harjutamine teeb harjutajaks.

                        Comment


                          #13
                          paned masinale ette lisatule, mis siis ühtlasi näitab, palju on 12V tarbimine
                          radika mõõtude arvelt saab sedasi tõesti kokku hoida
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14
                            http://pdf.alldatasheet.com/datasheet-pdf/...ROLA/TL494.html
                            Sealt siis valida Step-Down regulaator.Kõlbab ilusti sinu vajaduste rahuldamiseks.
                            The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
                            Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
                            Projektide pildid
                            Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
                            http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

                            Comment


                              #15
                              Hulk aastaid tagasi sai kah neid vorbitud. Kasutasin pirni(de) asemel paralleeli pandud 10-15W traattakisteid. Mõnele sai mõõtude vähendamiseks vendiga jahutatav tunnelradikas tehtud. Vent läks loomulikult käima termoreleega, sest ega siis kogu aeg 10 või rohkem amprit tarbimist taga pole. Mis ta ilmaasjata vuriseb seal. Vendi kinnijooksmise/pikaajalise lühise puhuks oli veel teine termorelee, mis kriitilise temperatuuri saavutamisel stabika kinni pani. Kokku tuli 2 X A4 käsitsi sirgeldatud skeemi, sest peale selle oli veel lühisekaitse, ülepingekaitse, vale polaarsuse kaitse jne. Tänasel päeval küll ei viitsi selliseid monstrume ehitada ja enam ei tasu ka jamamist. Aga vist sai liiga head tehtud, sest ükski pole tagasi remonti tulnud. :huh:
                              Ehk saab keegi sellest heietusest mõne idee.

                              PS. Kui lisatuli panna, siis on kaasliiklejate ja eriti politsei tähelepanu garanteeritud, kui see tuluke muusika taktis sähvib.
                              Harjutamine teeb harjutajaks.

                              Comment

                              Working...
                              X