Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Vaja lihtsat skeemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vaja lihtsat skeemi

    Olukord järgmine.
    Pika 3f toiteliini taga on mõned mootorid. Kui mõni neist käivitatakse, oleks liini alguses vaja üks relee kokku tõmmata ja seisma jätmisel lahti lasta. Liini lõpust juhtme tagasi vedamine ei sobi, seega oleks ilmselt vaja voolu mõõta ja vastavalt sellele releed tüürida. Vool kõigub 2...40A, käivitusel 100A.
    Prooviks sai pandud juhtme vahele 2x jadas dioodid, millel tekkis pingelang ja sellega lülitati otse sümistori mis tõmbas releed. Asi töötas mõne minuti kuid ei pidanud valule vastu.
    Ilmselt peaks olema 1x dioodid pingelangu mõõtmiseks et väga kuumaks ei läheks, aga sümistori jaoks jäi sellest väheks.
    Midagi keerulist ei viitsi aretada.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    #2
    endale meenusid ampertangid - aga lahendus pole vist lihtsate killast.

    Comment


      #3
      Siiski võiks asi kuidagi voolutrafost (nagu neid kasutatakse suurte voolude puhul elektriarvestite vahel) alguse saada, galvaaniline lahtisidestus ka korraga olemas...
      Elektroonika töötab suitsu baasil.
      Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
      Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

      Comment


        #4
        Kasuta voolureleed, sellised asjad on täitsa olemas. Küsi Viru Elektrist, Sakala Tööstusautomaatikast või vaata ELFAst v. RSist. Hinnad igalpool enamvähem samad.

        Comment


          #5
          Elfast leidsin, aga see oli 10A max ja küsiti mingi 2k, selle raha eest peaks asi ikka iseseisvalt töötama, mitte enam mingeid voolutrafosid vahele aretama. Relee tuleb nagunii lisada.

          Kas on mingeid sümistore vms, mida saaks 1x dioodil tekkiva pingelanguga tüürida?
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #6
            Küsi Viru Elektrist, saad odavamalt. Voolutrafo maksab btw mõnisada krooni.

            Comment


              #7
              On mõni siin ka olemas? Ise nigu ei leidnud.
              http://www.ve.ee/vek/LS/prices.aspx
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                Originally posted by Elukaz@Jun 20 2005, 23:11
                Olukord järgmine.
                Pika 3f toiteliini taga on mõned mootorid. Kui mõni neist käivitatakse, oleks liini alguses vaja üks relee kokku tõmmata ja seisma jätmisel lahti lasta. Liini lõpust juhtme tagasi vedamine ei sobi, seega oleks ilmselt vaja voolu mõõta ja vastavalt sellele releed tüürida. Vool kõigub 2...40A, käivitusel 100A.
                Põhimõtteliselt peaks sind aitama prioriteedirelee (prioriteedilüliti) nimeline vidin. Ma ei oska kahjuks kommenteerida, kuidas nimetatud relee käitub kui ahelas on elektrimootorid. Samas on ta suht piraka hinnaga, eriti kui sa räägid 100A voolust.
                Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Elukaz@Jun 20 2005, 23:11
                  Pika 3f toiteliini taga on mõned mootorid. Kui mõni neist käivitatakse, oleks liini alguses vaja üks relee kokku tõmmata ja seisma jätmisel lahti lasta. Liini lõpust juhtme tagasi vedamine ei sobi, seega oleks ilmselt vaja voolu mõõta ja vastavalt sellele releed tüürida. Vool kõigub 2...40A, käivitusel 100A.
                  Küsimusest sain aru et on vaja registreerida tarbimist alates voolust 2A (liini lõpus töötab vähemalt üks mootor) ja selle puudumist (ei tööta ükski mootor). Seismajätmist kui sellist on vaja teada ainult siis kui viimane töötav mootor seisma jäetakse (tarbimine kaob)?
                  Kui on nii, siis soovitaks voolutrafot (kui õigest kohast küsida, peaks sobiva tasuta ka saama) ühele faasijuhtmele peale. Voolutrafo sekundaarpoolele* paneks koormuseks takisti (valida katsetustega) ja sellel tekkiva pinge alaldaks (sild)alaldiga. Alaldi koormuseks veel paar dioodi (mitte enam NII võimsat) ja takisti (piirab voolu ja kaitseb dioode) omavahel jadamisi. Kahel jadamisi ränidioodil tekiks töötava(te) mootori(te) olemasolul pingelang (päripingestamisel muidugi&#33 umbes 1,2...2V, millest jätkub näiteks transistori juhtimiseks...

                  _________

                  * - töötava voolutrafo sekundaarpoole otsad ei tohi olla lahti unustatud, võib tekkida isegi trafot rikkuv kõrgepinge voolutõugete puhul.
                  Elektroonika töötab suitsu baasil.
                  Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                  Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                  Comment


                    #10
                    mul on üle mõni voolumõõtja trafo. selle sekundaarilt peaks omajagu pinget kätte saama, millega saaks ehk miskit tüürida. palju sekundaar 2A primaari koormuse korral välja annab, ei oska kahjuks öelda, kuna pole katsetand.
                    trafod jäid üle voolumõõtja kilbist, kui metallivargad kaablid ja voolumõõtja kuivatilt minema viisid. idikad vist ei osand arvata, et trafodki vaske sisaldavad
                    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                    Comment


                      #11
                      Vs: Vaja lihtsat skeemi

                      Lõpetuseks võib öelda et asi sai lahendatud prioriteedireleedega.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment

                      Working...
                      X