Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
http://www.elfafoorum.eu/faq.php
See more
See less

Kuidas markeeritakse SMD kondensaatoreid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Olen samas korpuses valgusdioode vahetanud (https://www.ladaklubi.ee/foorum/view...p?f=15&t=14733), aga teist korda väga ei tahaks.

    Comment


      #17
      Midagi sarnast ma ka kartsin pärast ühte natuke suuremat SMD-d testiks jootes.
      Ehk siis põhi vahendid olid traat, tatt ja *** mat, ning hambatikk, sinitarra ja kampoli piirituselahus?
      Aga töövõtted, et ei peaks ühe jootmine 4 tundi kestma? Mul neid takisteid 16 tükki vaja vahetada ja mitte sellise lageda peal vaid teiste takistite vahel nagu esimeses postis näha.
      viimati muutis kasutaja moi; 02 05 2021, 18:29.

      Comment


        #18
        Jootmine on kökimöki, mahavõtmine võib suurem probleem olla vahel.
        Maha võtad suure otsaga, sellisega, mis takisti mõlema jooteväljani ulatab. Ohtralt värsket tina koos räbustiga on abiks protsessis.
        Puhastad suka või pumbaga plaadil platsid ära vanas mögast ja paned värske tinaga ühele platsile tilga tina.
        Pintsettidega asetad uue taki plaadile, sulatades kolviga seda eelnevalt pandud tilka ja sätid taki paika.
        Joodad ka teise otsa ja parandad värske tinaga seda sättimise tilka.

        Pikk jutt aga väikese harjutamise järel võtab asi aega mõned sekundid.
        Põhiline on veenduda, et vajalikes kohtades tina ikka sulanud on ja jõudu ei tohi rakendada, muidu hakkavad tükid tulema, plaadilt või jupist.

        Edit: Lugedes seda ladaklubi viidet, siis jah, pintsetid peavad jah küll sobivalt pisikeste otstega olema.
        viimati muutis kasutaja tcumen; 02 05 2021, 19:40.

        Comment


          #19
          Ma olen nendeka natuke piinelnud. Kuum õhk (nii maha kui peale panekuks) ja tinasisaldusega jootepasta on su sõbrad. Loobu mõttest, et sa paned oma käega nad plaadil paika ja lase pindpinevusel oma töö teha. Youtubest leiad videosid kus kõik tundub imelihtne, päris nii lihtne ei ole aga peale pisukest katsetamist ei midagi hullu, eriti arvestades et tegemist on ainult kahe jalaga elukaga. pikad 0.5 sammuga pini read oli märksa suurem väljakutse. Odav hiina kuumaõhukföön või seda sisaldav jootejaam on piisav selle töö jaoks, võin ka oma laenata kui selle ühe töö pärast ostma ei taha hakata. Suurendusprille või luubiga lampi ka vaja.
          Toidan trolle!

          Comment


            #20
            Räägi natuke lähemal, miks just kuumaõhu puhur ja milline.
            Kas seda ohtu ei ole, et kui kahe takisti vahe on 1 mm aga neist ainult üks on vaja lahti joota, siis lendavad mõlemad minema?

            Comment


              #21
              Kui seal on tiheasustus, siis on muidugi pisut keerulisem. Aga idee on, et fööni kiirus peaks olema piisav soojusülekandeks, aga mitte juppide minemapuhumiseks. Tina pinna järgi näed ära millal sulab ja üleliigse jupi eemaldad pinsettidega. Puhuril on oluline, et saaks seada nii temperatuuri kui puhumiskiirust, vahetatavad otsad peenema õhujoa saamiseks on ka abiks.
              Peale maha võtmist siis tuleb kontaktid tinast suhteliselt puhtaks teha, panna kummalegi pad-ile paras törts jootepastat ja uus jupp enamvähem sinna kuhu ta jääma peab, ja siis soojendama fööniga, kuni tina jootepasta sees sulama hakkab ja kõik kenasti ise pindpinevusega omale kohale asetub. See juhtub ainult siis, kui on õige koostisega (tina-fluxi vahekord jne) ja värske pasta. Kui plaadil on massiivne ground plane, siis võib olla mõistlik plaat enne üleni natuke soojaks ka ajada, nt altpoolt laialt fööniga soojendades, muidu läheb jupi temperatuur jube suureks, enne kui tina plaadil vedeldub.
              Kahtlemata saab seda tööd ka kolviga teha, kui on juveliiri käed ja spetsjom otsaga kolb, aga enamusel meist pole. Vaja ju kuumutada mõlemat kontakti korraga.
              Toidan trolle!

              Comment


                #22
                [quote]
                viimati muutis kasutaja radiotehnika35; 02 07 2021, 15:06.
                -superradical-

                Comment


                  #23
                  SMD kondekatel olid viimati mingid kirjad vist 20-25 aatat tagasi. Ja siis kah ainult dielektriku tüüp (näiteks X7R, Z5U). Nüüd pole enam sedagi. Vene ajal õeldi markeerimata juppide kohta "маркировка на упаковвке". Ehk siis vaata, mis karbil kirjas.
                  Pildilt tundub, et jupid on vist ilma liimita plaadil ja kas käsitsi laotud või on kuumutamisega kiire olnud. Sellest ka sinka-vinka paigutus. Robot paneb tavaliselt sirgemalt.
                  Aga toksides Kuuglisse "Desoldering Tweezers", avaneb silmi kirjuks võttev valik mõnusatest tööriistadest. Saab ka ise teha, kui on millest, ja ei viitsi oodata.
                  Harjutamine teeb harjutajaks.

                  Comment


                    #24
                    Hakkab looma, sellistega https://www.youtube.com/watch?v=d_7Pf_fSVyA maha jootmine tundub isegi liiga lihtne.
                    viimati muutis kasutaja moi; 03 05 2021, 09:52.

                    Comment


                      #25
                      Kui sa veel sellist proovida saaks:
                      https://www.jbctools.com/cp-micro-tw...duct-1618.html

                      Comment


                        #26
                        Kuna ei ole päris esimene kord, kui sellist kuumaõhu jootjat vaja läheb võiks soovitada mõnda, mis sellise töö tegemiseks sobib, päris Wellerit ei ostaks aga mõni odavam võiks ju endal olemas olla.
                        Kas selline on kasutatav: https://ee.farnell.com/duratool/d018...vac/dp/2542911

                        Comment


                          #27
                          Rework soldering station annab lõputult valikuid.
                          viimati muutis kasutaja radiotehnika35; 02 07 2021, 15:07.
                          -superradical-

                          Comment


                            #28
                            Mul kaks TS100 kolbi selle jaoks laua serval ootel ja ka kõige peenemad otsikud mõlemile olemas. Nendega lihtsalt mõlemad soojaks, ühe paned ühele poole, teise teisele poole jootekohale ja siis otste vahel tõstad lihtsalt minema vana taki/konde. Tellisin ka kaks seda suuremat lapikut TS-K otsikut, nendega mõlemiga korraga hea mingeid paarikümnekoivalisi smd kive maha võtta, mõlemalt poolt saab korraga kahe kolviga jalad sulama ja TS-K on selline hea piklik otsik, mis istub korraga umbes sentimeetrise ala peal ja edasi tagasi mõlemilt poolt veits liigutades katab kenasti ka pikemad jalgaderead ära ning hoiab sulanuna. Suht kiirelt käib sedasi maha võtmine.
                            otsija

                            Comment


                              #29
                              Maha võtmisega ma arvan probleeme ei tule.
                              Kuidas selle uue jootmisega on, kas peab kindlasti pasta ja kuuma õhuga jootma (naaber jupid on 1,25 mm kaugusel, esimese posti pildil olevate opakate jalgade samm on 1,25 mm) või saab ja peab ikka kolviga ja tina traadiga?

                              Comment


                                #30
                                Esmalt postitatud moi poolt Vaata postitust
                                Maha võtmisega ma arvan probleeme ei tule.
                                Kuidas selle uue jootmisega on, kas peab kindlasti pasta ja kuuma õhuga jootma (naaber jupid on 1,25 mm kaugusel, esimese posti pildil olevate opakate jalgade samm on 1,25 mm) või saab ja peab ikka kolviga ja tina traadiga?
                                Kindlasti saab ka ilma, aga minu kogemus on, et palju lihtsam ja puhtam on õhuga. Eriti kui arvestada, et sul on neid 16tk.
                                Toidan trolle!

                                Comment

                                Working...
                                X