Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Tuulegeneraator autogeneraatoritest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Tuulegeneraator autogeneraatoritest

    Tere kõigile.Juba pikemat aega pakuvad mulle huvi isearetatud tuulegeneraatorid, siis saigi natuke uuritud siin foorumis seda( ning selgus et 220 v genekas aretada on üsna keeruline, seepärast lähen nata kergemat vastupanuteed - autogeneraatorid( neid mul üsna mitu)
    Siit kohe ka probleem , kuidas saavutada õige pööreete vahemik, ülekanded.tuleb vist vägevad teha.
    Kõige suurema poolehoiu pälvis minu tähelepanu vertikaalkenekas.
    Kui konti kellelgi ei murra siis võiks oma muljeid ja näpunäiteid jagada.
    Tööriistad seisavad käes ja materjali ka nagu on, niiet võiks prototüübi valmistada Mis laeks 12 v akupanka
    Hetkel nuputan kuidas labasid jm janti kokku aretada ja millest.

    #2
    Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

    Esiteks soovitan hankida see raamat:

    Seal sees on õpetused kuidas EW ajal tehti.
    Aeg on edasi läinud ja püsimagnetit kasutades saab parema kasuteguri.
    Muidu on kõik sama.
    Ülekannetega peab ettevaatlik olema, võib juhtuda et ehitad tuulegeneraatori mis töötab ainult tormiga hästi.
    Kõige parem mitte kasutada ülekandeid.

    Comment


      #3
      Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

      See raamat yasub tõesti endale hankida, mingisugude on aga seal pooled lehed väljas.
      Aa üks küsimus, mul vedeleb siin paar pesumasina mootorit ka, kas nendest annab midagi aretada( kas on see mõtekas)

      Comment


        #4
        Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

        Nendest saad käiad teha, tõstes pöördeid ~2 korda. Ma kasutan selliseid juba 20 aastat.

        Comment


          #5
          Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

          Pesumasina mootoreid on väga erinevaid.Mõned on üsna lihtsad asünkroonmootorid, teised mitte just nii väga. Mitte nii lihtsad, ma mõtlesin.
          Osad neist pidid netis olevate vihjete järgi tuulejõu elektriks muundamiseks iseäranis hästi sobima. Eriti need keerukamad.
          Viiteid näiteks paraku tuua pole, võibolla keegi teemat valdav ksf. täiendab.

          Comment


            #6
            Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

            Mul on nii veneaegseid kui ka uuematüübi mootoreid
            Mis arvate sellest vertikaal tuulegenekast? On hea mõte, plaanis oli see teha 200 l vaadist, sealt parajad ribad välja lõigates ja võlli otsa keevitada. Ning lisaks otsustas mu jootekolvi jaam suitsu välja ajada, aga leidsin ühe vana arvuti toiteploki,see peaks päris hästi sobima kui veidi modida.

            Comment


              #7
              Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

              Vertikaal tuulikud on huvitavad vaadata ja esialgu tundub, et ka lihtsam ehitada aga kasutegur on horisontaal tuulikust madalam.
              Hiljem selgub, et on vaja ka mast tugevam ehitada, mis tähendab kohe oluliselt suuremat hinda, sest ei saa ju vertikaali nii lihtsalt tuulest välja keerata ja tormile peab ta ikka vastu pidama.

              Auto gene ja 200l vaat omavahel kokku ristata on üsna madala kasuteguriga kompott.
              Staator tuleks ümber mähkida ja rootor asendada püsimagnet rootoriga.
              Alustada tasub gene rootori tegemisest.
              Kui see olemas, siis saad ära katsetada kui palju olemas olev staator pakub pinge ja pöörde suhteks.
              Sealt edasi saab välja arvestada kui palju oleks mähises keerde vaja, et tuua gene pöörded mõistlikumaks. Originaalis annavad nad kusagil 100-200p/min voldi kohta. Seda aga on tuuliku jaoks palju.
              Ülekandega sinna maale küünitada on päris kõva ettevõtmine, et ei tapaks ära tootlikust ka madala tuulega.
              Näiteks Savonius tuulik käib suurima efektiivsuse juures 3m/s tuulega ringi 23p/min kui ta on 1m läbimõõduga.
              Selle korrutamine kümnega, oleks vast maksimu mida mõistlik teha. Kui lasta Savoniusel joosta vähe kiiremini, siis oleks vaja saavutada autogenest 12V kusagil 300p/min juures. See on ka saavutatav, kui gene ümber mähkida ja veel ei ole väga katastroofiline sisetakistus.
              Püsimagneti paigaldamise vajadus seisneb selles, et originaal mähis võtab kusagil 4,5A voolu, mis on 12V juures 54W. Kui see 24 tundi päevas taga on, siis teeb see juba pea 1,3kWh. Sellist tootlikust aga pisikeselt Savoniuselt oodata on ilmselge liialdus.

              Auto gene rootori tegemiseks on mitmeid mooduseid.
              Üks võimalus on panna olemasoleva rootori sisse mähise asemele mõni väga tugev magnet. Selljuhul tuleb vahetada rootori võll mingi magnetit mitte juhtiva materjali vastu, sest muidu jookseb magnetväli vale kohapeale.
              Teine võimalus on teha otsastlõpuni uus rootor. Võll võib siis jääda oma aga selle külge peaks siis tulema mingi materajal mis magnetit ei juhi ja selle peale materjal mis juhib ja oleks vähemalt sama paks kui magnet mille paned siis kõige lõppu. Sell juhul oleks hea kasutada poldi auguga magneteid, sest suurel pöördel võivad magnetid lahti tulla ja seda ei ole ju ometi vaja.

              Induktsioon mootoritega saab sama teed minna. Ehk siis püsimaget rootor ja edasi juba vastavalt olukorrale.

              Sedasi lähenedes saab olema jubi igasuguste magneti ja raua omavahelise läbisaamisega. Magnet hoiab geneka hambast jõuga kinni ja ei pruugi madala tuulega käima minna. Ja siis veel igasugused muud jurad, mis kaasnevad ülekande müra ja eriti ise loodud asjade puhul raua kadudega.

              Kuna päris täpselt ei saa aru mida tähendab 200l vaadist ribade lõikamine, siis ei ta ka mis tuuliku suurus olema võiks hakata, aga auto gene pöörded meelitada kusagile 300p/min 12V puhul. peaks piisama 200l vaadist tehtud Savoniusele, kui kasutada umbes 7-10 korda kiirendavat ülekannet.


              Pesumasina mootoritest sobib kohe kasutada enamus otseveo mootorid. LG Direct Drive näiteks.
              Mõned nendest mootoritest kannatab panna otse tõuke tüüpi vertikaali külge. Tootlikus on tagatud maala tuulega aga suurt voolu sealt ei tule kunagi. Ümber modides tahavad nad saada suuremat pööret, aga saab voolu rohkem küsida.

              Tegelikult tootlikus olulisem, kui võimsus.
              Ja kõige lõpuks on oluline, et asi toodab kasvõi natukene. Ikka on ta mõistliku mõte kui puhtaverelise maasturiga igapäev siledat asfalti hõõruda.
              viimati muutis kasutaja ermats; 01 m 2015, 01:34.

              Comment


                #8
                Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

                Alustame lihtsast füüsikast: magnetergutus vs vastuvõttev ahel. Mida rohkem magnetjõudu, seda efektiivsem ergutus mähisel. Aga ka füüsiline ülekande takistus kogu mehaanilisele osale. Esialgu oleks mõttekas katsetada mõne uuema hiina "ime" harjadeta mootoriga. Kasutegur üpriski kõrge. Kui veab, siis ka neodüümmagnet rootoril. Mingite vahekastidega ei tasu jamada. See on otsene hõõrde-energia kadu. ,

                Ma soovitaks lisaks tuulegenekale lisada ahelasse päikesepaneele. Hoiab ühtlasemat elektrivarustust....
                viimati muutis kasutaja olevtoom; 02 m 2015, 20:26.
                Fools and fanatics are always certain of themselves, but wiser people are full of doubts

                Comment


                  #9
                  Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

                  Mnjaa tuleb auto genest loobuda ja minna pesumadina mootorite peale, või siis surfata netis ja otsida korralikke magneteid ja ise nullist pm ehitada
                  Aga kui ise võll treida, on hea mõte?

                  Comment


                    #10
                    Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

                    tartu pets võiks mõne lingi anda, kus saada hiina ime püsimagnet mootor mis annab 23p/min juures välja vähemalt 12V ja on generaatorina töötades kõrge kasuteguriga igas asendis.
                    Ja kui hõõrdeenergia ära kaob, siis ju lausa hea!


                    Ülekanne on aeglase tuuliku üsna paratamatu osa.
                    Teine võimalus on teha/leida gene, mis sobiks pööretega.
                    Ise tegemine otsastlõpuni on võimalus. Otseveo puhul vertikaali küljes tuleb raske oma võimsuse kohta.
                    Eeldan ikka veel tuulikuks 1m savonius.

                    Üks võimalus on kasutada jalgratta rummu mootorit. Madala tuulega peaks enamvähem hea kasutegur olema. Ise küll ei ole kahjuks ühtegi katsetanud.

                    Isetehtud gene puhul ei ole need meeletu võimsusega magnetid tegelikult niiväga olulised. Omal tehtud üks mis tavaliste ferriit magnetitega ja toimib ilusti. Enne ehitust peab välja arvestama kulumaterjalid ja selle järgi otsustama milliseid magneteid kasutada.

                    Pesumasinate mootorite seas on liikvel ka ühed püsimagnetitega ja harjadega mootor mis veab rihmaga. Minul olev selline mootor tahab saada kusagil 780p/min, et 12V välja annaks. 8A ja edasi annab palju kuuma. Miinused on seesama pöörded ja harjad toimivad kui piduriklotsid ning magnet hoiab kah veel natuke rauast kinni käivitumisel.
                    Otseveo mootori, mis mul olemas on suht suure sisetakistusega ja piirab ise ennast kusagil 4A juures ära. Ümber modimisel ei sobiks ta enam mul olemasoleva tuulikuga. Tuleks ümber mähkida.

                    Võlli võid ikka ise treida.
                    Mina kasutan auto ratta rummusi tiivikute küljes. Väiksematele sobib suurepäraselt VW Golfi tagaratta rumm koos laagriga. Palju levinud ja laager odav.
                    Suurematel (9m2 aktiiv pindala) võiks olla mingi toekama auto oma juba ja sealt edasi(12m2 aktiiv pindala) juba mingid bussi mõõtu kaubikud(sprinter näiteks)

                    Comment


                      #11
                      Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

                      Sellel vanamehel on päris huvitavad ideed... https://www.youtube.com/user/muddymuddymuddmann

                      Comment


                        #12
                        Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

                        Mõtekam oleks vist jah see hiinaime ära proovida, ja kui ei sobi siis ümber teha
                        Ühesõnaga horisontaalne tuulik oleks mõtekam teha?
                        Mul just üks eleltripost üle, sunna peaks hästi saama peale aretada,aint see juhtmemajandus mis maapeale tuleb in nata keerulisem siis?

                        Comment


                          #13
                          Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

                          Kui sa tahad dc generaatorit, mis toodaks 12V ja parajalt ampreid, siis saan ma sind aidata.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Tuulegeneraator autogeneraatoritest

                            Mida tähendab parajalt ampreid?
                            Mul on vaja ühte mis annaks kusagil 230-250p/min juures 12V ja parajalt 200A.
                            48V ja 50A sobiks paremini muidugi. Pinge peab sobivaks muutuda kusagil 100-110p/min juures.
                            Kasutegur peaks olema min. 80%. Muidu ei sobi.

                            Horisontaal tuulikul(HAWT) pöörded suuremad.
                            Kui kahelabaline teha, siis võiks olla asukoht selline kus tuul väga ei keeruta(rannik ja lagedad alad). Kahesel tuulde keerates vibra suur. Kui teha mingi pisema poolne alla 2m vurr, siis ei ole see enam väga määrav. Võib ka muidugi suurema kahelabase teha aga kolmene käib igaljuhul ühtlasemalt. Kahesel aga suuremad pöörded kui kolmesel.
                            HAWT üle meetri diam. on mõistlik varustada tuulest välja keeramise mehanismiga.


                            Minu HAWT-idel ei ole muud midagi juhtmete alla toomiseks kui lihtsalt juhe generaatorist. Aegajalt kontrollin juhtmete keerdumist(korra kaks aastas) ja muud ei midagi. Siiani olen keerutanud ühel viie aastasel korra keerde välja ja kahe aastasel ei ole veel midagi teinud.
                            Vertikaalil(VAWT) seda muret muidugi ei ole üldse.

                            Viiene ja VAWT praegu maapeal. Esimesel katkes tiiviku kinnitus ja teisel läks vant katki ja tahab natuke putitamist. Viiene ei ole auto ratta rummu peale ehitatud vaid on mingine pisike alalisvoolumootor. Tiivik 0,8m.

                            Kumb mõttekam on, seda pead ise otsustama. Mõlemad töötavad.
                            VAWT-i kaal võimuse kohta suurem ja materjali kulu kah suurem. Tõuke tüübi puhul suht lihtsa ehitusega. Tõste tüübi puhul keerulisem(ing. lift type VAWT ja drag type VAWT[google]).
                            HAWT-i keerulisem ehitada kui tahta head tulemust. Labad ilma profiilita on üsna nirud. Labadele profiili tegemine on suht lihtne ilma suurema ettevalmistuseta.
                            Kui tahta et ka labade kohtumisnurk oleks muutuv laba eri lõikudes ja labade laius muutuks otsa pool kitsamaks, siis peab juba natuke arvutama hakkama, et asi hea saaks, aga kasutegur kõige parem.

                            Comment


                              #15
                              Tuulegeneraator autogeneraatoritest

                              See oleks tore küll

                              Niiet see keerdumine polegi niiväga hull, arvasin et keerulisem. hetkel oleks soov jääda jah alalisvoolu peale, pigem praegu teen prototüüpi et nats uurida kas tasub seda ideed arendada. Aga tavaline dc mootorist oleks eriti lihtne teha tiivik külge ja käib
                              viimati muutis kasutaja Scott; 04 m 2015, 00:22. Põhjus: järjestikpostitused kokku

                              Comment

                              Working...
                              X