Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Vibratsiooni mõõtmine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Vibratsiooni mõõtmine

    Vanemal mootorrattal tekkib teatud pööretel häiriv vibratsioon.

    Vibratsiooni võib põhjustada:
    *Väntvõlli või kolbide tasakaal e. tasakaalu puudumine.
    *Silindrite ebaühtlane töö.

    Kuidas oleks kõige lihtsam ja odavam mõõta mootoris tekkivat vibratsiooni?

    Veekausi ja tagumiku tunnetuse võiks välja jätta, mõõtmistulemusi peaks olema võimalik säilitada.

    #2
    Vs: Vibratsiooni mõõtmine.

    Mõtled siis sellist kiirendusandurit, mis mitte midagi ei maksaks?
    Teleris on mõnikord näidatud sellist imevigurit, mis maavärinaid registreerib, annaks säherdune äkki põlve otsas valmis nikerdada?

    Comment


      #3
      Vs: Vibratsiooni mõõtmine.

      Ideaalne oleks, kui mõõtmisi saaks teha arvuti abil ning lisaks vibratsioonile saaks mõõta ka pöördeid.
      See on vist raskem ja kallim variant.

      Comment


        #4
        Vs: Vibratsiooni mõõtmine.

        Eks arvuti külge annab neid andureid kõiki ju nii-ehk-naa ühendada. Ja vibratsiooni sageduse järgi saaks ehk ka pöörded teada?


        E:
        Aga nutitelefonidele peaks ju ka seesoleva kiirendusanduri tarbeks äppe olemas olema. Saaks kõige lihtsamalt ja odavamalt. Tõmbad lihtsalt teibiga telefoni mootorratta külge kinni ja...
        viimati muutis kasutaja A.S.; 04 m 2015, 13:49.

        Comment


          #5
          Vs: Vibratsiooni mõõtmine.

          Kas mikrofoni, arvuti ja mingi programmiga ei saaks?
          Või ossiloskoobi ja näiteks pieso elemendiga?

          Comment


            #6
            Vs: Vibratsiooni mõõtmine.

            Pöördeid mõõdad ikka süütepooli pealt ju, mitte vibratsiooni järgi.
            Aga kui mootor käib ebaühtlaselt siis on seda kuulda/tunda ja tuleks korda teha.
            Või mille jaoks seda andurit vaja oli?
            1-2 silindriline (vana) mootor vibreerib nii ehk naa päris korralikult - ka korras olles. Ei usu et mingi anduriga sealt midagi kasulikku mõõdetud saad.

            Esmalt postitatud fomoco poolt Vaata postitust
            Vibratsiooni võib põhjustada:
            *Väntvõlli või kolbide tasakaal e. tasakaalu puudumine.
            *Silindrite ebaühtlane töö.
            Lisaks sellele võivad ka väntvõlli laagrid läbi olla.
            Vanadel tsiklitel käis magneeto koonusega väntvõlli otsa. Ka see võib viltu otsas olla (tsentrist väljas) ja vibreerida.
            Põhjuseid võib palju olla.

            Comment


              #7
              Vs: Vibratsiooni mõõtmine.

              Pieso vist päris raputamisele ei reageeri, teist otsa tuleks ilmselt veidikene kinni/paigal hoida.
              Aga mikrofon koos arvutiga/ossiga on justkui tavaline kõrv. Kui kõrv piisavalt hästi reageerib vibrale, samahästi kui tagumik, siis ehk isegi saaks. Kui vaid mikrofoni membraan puutuks ratta vastu, mikrofon ise seisaks paigal, oleks ilmselt parem.

              Comment


                #8
                Vs: Vibratsiooni mõõtmine.

                Laagrid on vahetatud.

                Nutitelefonina saaks kasutada sellist:
                Samsung S5230W Star WiFi,Samsung,S5230W Star WiFi,GSM,mobile,phone,cellphone,information,info,specs,specification,opinion,review


                Ehk oskab keegi mõnda "äppi" soovitada?

                Comment


                  #9
                  Vs: Vibratsiooni mõõtmine.

                  Saab ka mikrofoniga, iga vibratsiooniga kaasneb heli, mis üsna täpselt seda vibratsiooni iseloomustab, kui FFTga spektraalanalüsaatorist läbi lasta see heli, saad sagedused ka teada. Ainult mu mootori müra võib vibratsiooni müra ära matta/peita, selle pead oskama ära tunda ja välja filtreerida.
                  Mõni paljudest trakvaradest, mis seda FFT-d teha oskab http://www.techmind.org/audio/specanaly.html või REW 5 : https://docs.google.com/viewer?a=v&p...A4YTBlNjJiNmQw
                  viimati muutis kasutaja moi; 05 m 2015, 09:43.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Vibratsiooni mõõtmine

                    Offtopic, aga kirjutan ikka. Kas soovid seadet, mis vibratsiooni mõõtmistulemusena paneks diagnoosi mida remontida? Kui selline seade ka olemas oleks, maksaks see ilmselt väga palju.
                    Siiani on ikka parim lahendus otsida pädev remondimees. Spetsiifiline vibratsioon kuulub vanema mootorratta juurde, eriti 1 ja 2-silindriliste puhul.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Vibratsiooni mõõtmine

                      Eesmärk oleks mõõta vibratsiooni erinevatel pööretel ja tasakaalustada/muuta kolbide, sõrmede raskust.
                      Vb. muudab vibratsiooni ka küünalde, piipude, küünlajuhtmete valik ja süüte, karburaatori seadistus.

                      Masinaks on Jawa 360 73a ja teatud kiirusel tekib tunne, nagu oleks sipelgad püksis.


                      Nutitelefon on olemas, kuid sobivat "äppi" pole veel leidnud.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Vibratsiooni mõõtmine

                        Androidi jaoks tundub säherdusi äppe piisavalt olevat, paraku Samsungil peaks vist mingi enda opsüsteem olema. Aga sa telefonist pole otsinud, äkki oli vabrikust tulles kaasas?

                        Comment


                          #13
                          Vs: Vibratsiooni mõõtmine

                          Kas teatud pöörete arvul või teatud kiirustel? Meie pinnatud asfalt tekitab ka vibratsiooni. Proovi leida äsja remonditud teelõik kus killustikuga pindamine puudub. Kas seal ka tekib sarnane tunne?

                          Comment


                            #14
                            Vs: Vibratsiooni mõõtmine

                            Eks vibratsioon tekib ikka kõikide asjade tulemusel, kuid suurim vibreerija on siiski mootor.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Vibratsiooni mõõtmine

                              Esmalt postitatud fomoco poolt Vaata postitust
                              Eesmärk oleks mõõta vibratsiooni erinevatel pööretel ja tasakaalustada/muuta kolbide, sõrmede raskust.
                              Vb. muudab vibratsiooni ka küünalde, piipude, küünlajuhtmete valik ja süüte, karburaatori seadistus.

                              Masinaks on Jawa 360 73a ja teatud kiirusel tekib tunne, nagu oleks sipelgad püksis.
                              Ok, aga kuidas mõtlesid vibratsiooni tekitaja üles leida selle "äpiga"?
                              Sa võid ju mööta vibratsiooni tugevust erinevatel pööretel, aga kuidas teed kindlaks kas seda tekitab tasakaalustamata väntvõll või erinevate raskustega kolvid või mõni loksuv laager?
                              Need asjad saaksid kõik kindlaks teha võttes mootori lahti ja üksjaaval kõik jupid üle kontrollides.
                              Sul oleks selle ajaga see tehtud olnud juba tegelikult.
                              Muidugi 40a vana mootor on tänapäevaste mootoritega võrreldes täielik vibraator ja uut asja sellest niikuinii ei saa.

                              Comment

                              Working...
                              X