Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kivide mahajootmisest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Kivide mahajootmisest

    Hea oleks kasutamata. Ma hästi ei kujuta ette tehnoloogiat, kuidas kivi seda vigastamata skeemist välja joota saaks.

    #2
    Vs: O: К547КП1А

    Väga lihtne ja ohutu on selliseid kive maha joota- jootekolbi ja suruõhukompressoriga need mikroskeemid isegi soojaks sellise meetodiga ei lähe

    Comment


      #3
      Vs: O: К547КП1А

      Kui sa nii ütled, mul tegelikult vahet pole. Peaasi, et töökorras oleks. Aga ise ma sellise tarvis kompressorit soetama ei hakka. Need lähevad ühe putitamist vajava Veneaegse pilli sisse. Jäta privasse oma kontakt ja hinnasoov.

      Comment


        #4
        Vs: O: К547КП1А

        Kasutatuna soovitaks igaksjuhuks soetada varuga. Kontrollida ei saa neid pärast skeemist eemaldamist kuidagi ja nad olid/on üsna kapriissed ja vähetöökindlad tükid, väljatransistortehnoloogia ongi loomult tundlik. Plaadilt mahajootmine on ilma reeglikohaste spetsvahenditeta õnnemäng niikuinii, seepärast pole mõtet eriti põdeda, ettevaatlik tinaeemaldussuka kasutus on abiks ikka. Reeglikohased spetsvahendid oleks trafoga jootejaam, randmemaandus ja tinapump.

        Comment


          #5
          Vs: O: К547КП1А

          sukaga on jama.
          võtad sarnase mikroskeemi ja põrutad lähimasse apteeki.ütled et oled üks õnnetu narkomaan ja vajad spetsmõõdus süstlanõela.sellega on kõige mugavam mikroskeeme välja võtta.

          Comment


            #6
            Vs: O: К547КП1А

            Esmalt postitatud kreeklane poolt Vaata postitust
            spetsmõõdus süstlanõela.sellega on kõige mugavam mikroskeeme välja võtta.
            Kas selleks ei ole mitte kolme kätt vaja, et kolviga kuumutada, ja samal ajal süstlaga kivi jala ümbert tina tõmmata ?
            Aga kui süstla hankimiseks läheb, siis tasub seda osta ilma igasuguste kommentaarideta, mistahes lisaseletamine mõjub väga totralt. Testitud, kindel

            Comment


              #7
              Vs: O: К547КП1А

              Esmalt postitatud TeeTL poolt Vaata postitust
              Kas selleks ei ole mitte kolme kätt vaja, et kolviga kuumutada, ja samal ajal süstlaga kivi jala ümbert tina tõmmata ?
              Aga kui süstla hankimiseks läheb, ....
              Süstalt vaja pole, ainult nõela ja see võiks täpse avaga olla, et mikroskeemi viik sellesse mahuks.
              Nõel oma välisläbimõõdult võiks omakorda trükiplaadi avasse mahtuda (vene plaatide puhul tavaline).
              Et joodis terasnõelaga ei nakku, on võimalik niimoodi viigud ühekaupa plaadist lahutada. Kahe käega.
              Elektroonika töötab suitsu baasil.
              Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
              Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

              Comment


                #8
                Vs: O: К547КП1А

                Ja et mugavam toimetada oleks olen nõela otsa teraviku risti maha lihvinud et oleks otsast nagu tavaline toru. Sellisega väga palju kive kenasti eemaldatud.

                Comment


                  #9
                  Vs: O: К547КП1А

                  Kuumaföön, kogu plaat kuumaks ja kivid pinsettidega maha nokkida. Omal ajal nii tehtud ja toimis, vigaseid kive oli harva. Vene kraam kannatas kuum+tagurpidi toide, rääkimata siis sörts jootmisest. Teine varjant on ilma tinaimuri ja sukata, pinsetid ja lai kolviotsik. Soojendad yhe kylje yles ja siis teise ja hyppad nende vahet et mõlemad sulanud oleks, samal ajal loksutad kivi pinsettidega välja. Väga kiire meetod. Sobib paljude SMD kivide puhul isegi.
                  Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                  1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                  2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                  Comment


                    #10
                    Vs: O: К547КП1А

                    Jajah, võtad suure otsa ja lisad sinna kõvasti tina veel juurde, et kõikide jalgade juures korraga vedelas olekus püsiks. Nõnda võid plaadile kasvõi altpoolt läheneda ja kivi kukub ise välja kui kõik tina üles sulab. Kui ei kuku, siis saab kolviga suruda. Või siis plaat laua serva peale ja saab pinsettidega samal ajal teiselt poolt sikutada. Või siis käega kui sepa käed on. Kahe otsaga kolviga või kahe kolviga korraga on muidugi veel parem kuumutada.

                    Kui on soov õhuga sulatada, siis võib ehituspoest osta selle sama suure käsifööni, millega termorüüse kuumutatakse. Too võtab päris hästi, ainult et kõik läheduses olev plastmass ja juhtmed sulavad ja kui seal kaua sussutada, siis läheb trükkplaat ka loomulikult kärssama ja kihid tulevad üksteise küljest lahti. Seda asja peab natuke tunnetama, aga põhimõtteliselt vahetatakse niimoodi isegi moblade bga kivisid igasugustes nurgatagustes parandustes.
                    viimati muutis kasutaja tunnus; 15 m 2011, 12:16.

                    Comment


                      #11
                      Vs: O: К547КП1А

                      Poes myyakse ka temp kontrolliga fööne. 380C peale ja PCB ei kärssa. pehmeks läheb vb veidi aga see normaalne. 400 juba kärssab. Ilma temp kontrollita föönidega saab muidugi ka aga tuleb väga ettevaatlikult kui PCB plaanis terveks jätta. Kivi on masiivsem ja kuumeneb aeglasemalt, plaat kärssab kohe. Yhepoolsete SMD asjade jaoks on muidugi veel 1 meetod. Temp kontrolliga või siis vähemalt manuaalse kontrolliga(termomeetriga) pliit. Plaat sinna peale ja 200-300C. Siis saab vajaliku yhekaupa pinsettidega maha noppida või siis hoopis peale laduda. Kolvi ja suruõhu pystoliga saab ka hädapärast aga silmad tuleb kinni hoida vajutamise hetkel(või siis prille kasutada). Lisaks et kolvi temp peab kõvasti normaalsest kõrgem olema.
                      Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                      1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                      2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                      Comment


                        #12
                        Vs: O: К547КП1А

                        Mul on 375C föön ja kärssab nii et vähe pole kui liiga kaua kuumutada

                        Comment


                          #13
                          Vs: O: К547КП1А

                          Eelnevatel aegadel kasutasin mikroskeemide eemaldamiseks jootekolbi, mille ots oli laiaks löödud. Puuduseks on, et mikroskeemi laius peaks olema enam-vähem otsiku laiusega võrdne. On kasutatud ka süstla nõela, mis vene plaatide sobis väga hästi.
                          Kõige parem on siiski kasutada imurit ( eelnevalt jalad lahti lõigates ) ja ükshaaval jalgade ümbert tina ära imedes.
                          Väheste kogemuste korral õnnestub tavaliselt 100 ℅, ilma et plaati rikuks ja ka kahepoolse montaazi puhul.








                          Comment


                            #14
                            Vs: O: К547КП1А

                            Täna just sai 3 К547КП1А mikroskeemi maha joodetud, tulid nagu niuhti kolvi ja suruõhuga maha

                            Comment


                              #15
                              Vs: O: К547КП1А

                              Huvitav, mul ei kärssa, getinaksi kuumutad ? Samas mine neid vene plaate tea, need olid kõik eri kvaliteediga.
                              Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                              1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                              2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                              Comment

                              Working...
                              X