Elektriauto ehitus

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • ats
    Liige
    • 05/2004
    • 1087

    #76
    Vs: Elektriauto ehitus.

    Ma usun, et leiaks veel palju positiivseid rakendusi. Akulaadimisjaam võiks väga sõbralikult läbi saada tuulegeneraatoriga. Lisaks ei pea laadimiselektroonikaga enam autosid varustama, kuna see on jaamas olemas. Ja ma ei kujuta ette, kuidas Tallinnast Tartusse sõitjad kõik karjakesi Mäo ristis hakkavad kiirlaadimis pesade pärast kaklema. See ei ole reaalne.

    Comment

    • vax
      Liige
      • 04/2003
      • 590

      #77
      Vs: Elektriauto ehitus.

      Aga milleks vahetada tervet akut, kui võib vahetada ainult aktiivaine....
      Allkiri.

      Comment

      • reuter
        Liige
        • 12/2004
        • 4453

        #78
        Vs: Elektriauto ehitus.

        Akuvahetuse asja ka ise kaalunud, aga see toimiks sotsialistlikes maades. Kapitalist ei ole rahul, kui ta peaks mõnikord saama pisut viletsama aku. Vahetamine maksaks ju eeldatavasti sama palju. Võimalik muidugi asju seisukordade järgi eelistada ja siis saaks vahetada aku vastavalt soovile - odav kulgemise aku, mis on juba mõnisada tsüklit teinud ja auto elektroonikale ütleb, et minust palju voolu ei saa või siis äkiline uus/samaväärne, mille tsüklite arv on mõnekümne ringis ja lubab ka rehvi põletada.
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment

        • a1
          Liige
          • 02/2003
          • 1946

          #79
          Vs: Elektriauto ehitus.

          Kindlasti oleks see hea lahendus, sest siis saaks akuvahetusjaamas ka aksiisi küsida, mis bensiinist loobumisel ja kodus vaikselt akut täis sussutades jääks saamata.
          Teenindus oleks nagu F1 boxipeatus. Sõidad sisse, tühi paak lastakse alt maha, uus tõstetakse alla tagasi, 10sek hiljem sõidad minema.
          Bensiin/elekter hinnasuhe saaks muidugi veidi teistsugune olema.

          Comment

          • maidor
            Liige
            • 09/2012
            • 259

            #80
            Vs: Elektriauto ehitus.

            Pole vahepeal müügiga tegelenud, kuid ikka saadavall 300.e eest.

            Comment

            • zevmotors
              Liige
              • 01/2013
              • 2

              #81
              Vs: Elektriauto ehitus.

              Lugesin teema läbi ja annaksin omad kogemused ja mõtted, et mida teha kui soov elektriautot ehitada.

              1: See loogika, et ise ehitades saab odavamalt väga ei kehti. Meie kalkulatsioon on olnud, et väga-väga säästlikult ehitades saab enamvähem normaalse elektriauto ehitatud 12 000 eest. Juhul kui võtta oma töö välja, siis komponendid lähevad ikka 8 000 vähemalt ja lihtne on midagi panna puusse või maksta millegi eest liiga palju, mis viib hinna kohe kiiresse kasvu. Näiteks on siin juhtunud mõnel, et panevad vale plussi vale miinusega kokku ja tuleb mõned uued komponendid osta.
              Seega tasub mõelda, et kas tasub see kõik jama ära kui riigi toega saab osta elektriauto, mis on oluliselt parem? Näiteks Mia Electricu hinnad algavad koos toetusega eraisikule 12-13 000. www.zev.ee/mudelid

              2: Juhul kui on ise ehitamise huvi just ehitamisrõõmust lähtuvalt, siis sellel on juba mõtet - s.t. ehitan endale auto, mis just mulle meeldib ja see on minu jaoks mõnus viis aega sisustada. Sellest saame aru, ise oleme samasugused.
              Eelpoolnimetatud hinnast siis tasuks lähtuda, et arvestada projekti maksumust ning kõige parem on jah teha võimalikult väiksest autost, mis annab sama tehnika juures parema kiirenduse. Samas peab olema hea kandevõime ning ruumi akude jms mahutamiseks. Siin paljusid mikroautosid mainitud, kuid nii mikro isegi ei pea olema - ma ise olen vaadanud Mazda 323f mudelit ja sellel on mõistlik tühimass ja päris korralik kandevõime väikeauto kohta, selle peale saaks juba ehitada.
              VW Beetle ja üldse sellised vanemad autod on päris head ehitusplatvormid.

              3: Mis siin hübriidi ehitusest räägiti - kõige mõistlikum on hübriidi ehitada soovides osta endale teise generatsiooni Toyota Prius ja ehitada see plug-in hübriidiks ümber. Kokku läheb maksma umbes sama palju kui elektriauto ehitus, aga tulemuseks sisi on umbes sama võimekusega plug-in hübriid. Sellisel juhul ei pea Maanteeametiga ka vaidlema minema, mis ilmselt vähendab hallide karvade tuleku ohtu ning lisab mõned eluaastad juurde närvide säästmisest.

              Comment

              • DVDRW
                Liige
                • 06/2004
                • 605

                #82
                Vs: Elektriauto ehitus

                USAs on juba elektriauto maks, ei imestaks kui see lollus ka Eestisse jõuaks. Tasuta parkimine juba võetigi ära. Nüüd on minu elektriauto ostu või tegemise mõte täielikult maetud. Elektriautoga ei saa kunagi olema sõit säästlikum kui bensiiniautoga.
                Elektrijalgrattal näen ainult tulevikku. Aastas sõidan >10000km
                EE orjusest vaba!

                Comment

                • GU50
                  Liige
                  • 11/2004
                  • 2139

                  #83
                  Vs: Elektriauto ehitus

                  Elektriauto peamine eelis ei ole kasutamise odavus, vaid keskkonnasõbraliku taastuvenergia kasutamine. Laiem majanduslik tasuvus elektriautodele tekib siis, kui fossiilkütuste hinnad seda põhjustavad. Jah, hinnad tõusevad kõigil energiakandjatel, kuid kuna vedelkütus on fossiilset päritolu ja selle varud on piiratud, siis kerkib fossiilkütuste hind kiiremini kui elektrienergial, mida saab toota taastuvatest allikatest.
                  Praegusel hetkel on ka elektriautode tehnoloogia ülehinnatud, sest levik pole veel piisavalt massiline. Ühel päeval see ebatasakaal muutub. Täna on isetehtud elektriauto kilomeetrihinna poolest väga konkurentsivõimeline, tehasetoodetu samas mitte eriti.
                  Elektrijalgratas on juba põhiideelt mõttetu agregaat. Jalgratta peamine idee on liikumine mehaanilise jõuallikata, puhtalt lihasjõul. Elektrijalgratas võrdsustub muude jõuallikaga 2-rattaliste sõidukitega. Elektrijalgratta levikul ei näe erilist tulevikku.

                  USA-s makstakse toetust, kui ostad suure kütuseõgija maasturi. Igat lollust pole vaja kopeerida.
                  Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                  Comment

                  • DVDRW
                    Liige
                    • 06/2004
                    • 605

                    #84
                    Vs: Elektriauto ehitus

                    Elektriratta põhiidee on säästa raha. Kui igapäev üksi autoga 40km tööle ja 40km koju sõita, siis sama marsruuti läbida elektrirattaga tuleb märkimisväärne kokkuhoid (~200€/kuus).
                    Seda muidugi 2/3 aastast ehk ilma lumeta.
                    Lihasjõul ~80km päevas maa läbimiseks peaks olema tippsportlane.

                    Võrdluseks elektriauto kulutab ~7x rohkem elektrienergiat kui 40kmh kiirusel sõitev elektriratas.
                    viimati muutis kasutaja DVDRW; 23 January 2013, 17:14.
                    EE orjusest vaba!

                    Comment

                    • GU50
                      Liige
                      • 11/2004
                      • 2139

                      #85
                      Vs: Elektriauto ehitus

                      See võib pädeda sinu, noore terve mehepoja puhul. Vaata pilti laiemalt - kõik inimesed ei saa/soovi iga ilmaga jalgrattaga liigelda. See vähendab elektrijalgratta kasutamise entusiasmi ja levikut vägagi, lausmassiliseks need ei muutu. Laiem enamus on nõus mitte ajama õlekõrt lõhki ja valmis maksma selle auto tarbitava elektri €2-3/100 km (peaks sinnakanti minema vabaturu hindadega).
                      Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                      Comment

                      • vax
                        Liige
                        • 04/2003
                        • 590

                        #86
                        Vs: Elektriauto ehitus

                        Ise kulgesin terve eelmise aasta kaherattalise sõiduperioodi Keilast Mustamäele elektri rolleriga. Esimestel päevadel oli hommikuti veel must jää maas, nii et panin Kadaka ja Mäepealse ristmikul külje maha
                        Viimased sõidud tegin koos esimese lumega. Kokkuhoid rongiga võrreldes märgatav, autost rääkimata. Lisaks on üks ütlemata meeldiv tunne hommikul koos päikesetõusuga hääletult mööda maanteed töö poole veereda.
                        Kui ikka kaherattalise pisik on veres, siis auto eriti ei tõmba. Liiga kohmakas ja kammitsev.

                        Väike teaser ka:
                        Allkiri.

                        Comment

                        • olevtoom
                          Liige
                          • 04/2006
                          • 467

                          #87
                          Re: Vs: Elektriauto ehitus

                          Esmalt postitatud vax poolt
                          ...Kui ikka kaherattalise pisik on veres, siis auto eriti ei tõmba. Liiga kohmakas ja kammitsev.
                          [OT] Seda oli GU50-le küll vaja seletada [/OT]

                          Comment

                          • a1
                            Liige
                            • 02/2003
                            • 1946

                            #88
                            Vs: Elektriauto ehitus

                            Mingi aeg sai juureldud, millised mudelid võiks olla sobilikuks doonoriks (lisaks WV põrnikale). Tookord sai nimekiri selline:
                            Citroen Saxo
                            Fiat Punto
                            Honda Civic
                            Mazda 121
                            Nissan Almera
                            Opel Astra
                            Opel Astra Caravan
                            Suzuki Baleno


                            Valiku kriteeriumiks valmistamisaasta -97, roolivõimendi puudumine. Paljudel hädaks väike kandevõime, mida akude mass veelgi kärbib.
                            Elektrilist pidurivõimendit ei oma neist ükski. Väidetavalt peaks selline võimendi olema Passatil ja Scorpiol ning tänase uudise valguses meenus, et ka meie sotsiaalmasinatel Oskab keegi lisada? Ühelt mudelilt teisele ümbertõstmine pole vist lubatud?

                            Comment

                            • vax
                              Liige
                              • 04/2003
                              • 590

                              #89
                              Vs: Elektriauto ehitus

                              Kasutatakse elektrilist vaakumpumpa koos akumulatsioonipaagi ja sensoriga.
                              Allkiri.

                              Comment

                              • GU50
                                Liige
                                • 11/2004
                                • 2139

                                #90
                                Vs: Elektriauto ehitus

                                Pidurivõimendi peab olema autotehase enda toode. Võimendi käitamiseks vajaliku vaakumi allikas muutub, paigaldatakse elektriline vaakumpump (koos mahutiga). Seda muidugi siis, kui doonorautol on pidurivõimendi tehase poolt ette nähtud. Seega võiks eelistada doonoriks midagi sellist, millel on (on olnud) mudelivalikus ilma roolivõimendita/ilma pidurivõimendita variant. Pidurivõimendi on väiksel autol küsitava väärtusega abinõu, tegelikult ressursi raiskaja, korralike piduritega väiksema auto saab pidama ka ilma võimendita väga hästi.
                                Aastaarv ei mängi doonori puhul mingit rolli, kui vaid kere on roostest prii. Vanema kere saab lisaks soodsamalt kätte, mootorivealise näiteks. Veermiku jooksu kergus on väga oluline - kitsad rehvid, suuremad rattad, väike mass jne. Elektriakendest jmt sekundaarsest tilu-lilust soovitaks ka loobuda. Eriti soovitaks VAG grupi tooteid, nende veermikele on varuosade saadavus hämmastavalt lai ja uskumatult odav.

                                Liitiumakude kasutamise korral lõpptulemuse mass ei ole eriti kriitiline, selle saab kontrolli alla. Akude paigaldus on ka liitiumi korral võimalik märksa ratsionaalsemalt teha. Ja pliiga - ega teist korda enam ei teeks mitte.

                                Omatehtud elektriautoga sõitmine muide on alati väga positiivselt elamuslik, ütleks et 2-rattalise järel tihedalt nr 2 Lühikeste otste sõitmisel isegi nr 1, sest tarvilikku turvavarustustust tsiklil liiklemiseks on lühikeste linnasiseste otste tarvis tegelikult tüsilik tarvitada, aga ilma selleta mõtlev inimene liiklusse ei torma.
                                Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                                Comment

                                Working...