Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Rootori plekkide keevitamine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Rootori plekkide keevitamine?

    ATV vintsi mootoril põles mähis sisse ning mõtlesin, et prooviks kogemuse mõttes selle ise üle mähkida.
    Aga enne, kuii mähkimise juurde jõuab tahaks teada kas võiks TIG keevitusegaRootori plekid ärest omavahel veits kinni lasta kuna mähistraate eemaldades osadest kohtadest need veidi delamineerusid.


    K
    as see keevitus mootori töö seisukohalt midagi mõjutaks (magnetväljas)?

    #2
    Vs: Rootori plekkide keevitamine?

    Plekid on seal selleks et lühiskeerde ei tekiks. Kui oleks monoliitne raud siis see ei saaks suurel kiirusel pöörelda, läheb kuumaks.
    Kui keevitad kahest küljest kokku siis on moodustunud monoliitne raud suure lühiskeeruga. Ära nii tee.
    Ühest servast võib keevitada kui see keevitus ise ei ole liiga suur rauatükk, mitte paksem kui üksik plekk. Muidu on pöörisvoolud ja midagi head need ei tee.
    Pigem kasuta isoleeritud lahendust.

    Comment


      #3
      Vs: Rootori plekkide keevitamine?

      liimi vahele ja pressi alla, peaks mõikama.

      Comment


        #4
        Vs: Rootori plekkide keevitamine?

        Parandage mind, kui ma eksin, kuid nende freesitud süvendite järgi võiks arvata, et rootor on olnud algselt tasakaalustatud?

        Kui nii on, siis ilmselt on see olnud vajalik ning peale käsitsi ümbermähkimist sa sama seisundit tõenäoliselt ei saavuta. Kas on mõtet katkise asja lappimisega tegeleda?

        Comment


          #5
          Vs: Rootori plekkide keevitamine?

          No mis veel parem doonor võiks olla kogemuse omandamiseks?
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #6
            Vs: Rootori plekkide keevitamine?

            Staatilise tasakaalustuse saan ma sellele omalkäel hiljem teha.
            Aga nüüd oleks siis konkreetsem küsimus mähkimise kohta.
            Kuna see oli nii hästi ära lakitud ning ära põlenud, siis ma ei suutnud tuvastada kuidas need traadid sealt jooksid.
            Aga samas peaks sellele olema mingi kindel loogika.
            Mootor muidu 4 harjaga. Hari iga 90kraadi tagant.
            Rootori armatuur on 16 "soonega" (süvised mähistraadile).

            Kuidas need traadi ringid seal jooksma peavad? Näiteks esimesest soonest 6'sse. 2'st 7'sse jne.
            Midagi leidsin ka youtubest, kuid suht kehvakesed videod ning ning seal on armatuur 12 soonega. Kui saaks põhimõttest aru, siis saaks asjaga edasi liikuda. Panin pildile ka numbrid (sinisega on need vask kontaktid kuhu harjad vastu käivad):


            Originaalis oli armatuuri otstes armatuuri pleki kujuga plastik mis oli nö isolaatoriks. Kuna seda ei õnnestunud päästa, siis peaks midagi asemele mõtlema. Esimese hooga mõtlesin, et tõmbaks sinna mingi veidi paksema värvikihi peale?
            Ning mis oleks kõige mõistlikum seal soontes kasutada? Midagi spetsiaalset eriti soetada ei tahaks.
            viimati muutis kasutaja qwerty; 23 m 2020, 20:13.

            Comment


              #7
              Vs: Rootori plekkide keevitamine?

              töötab mikromootori põhimõttel.



              plastik on vajalik et traadiisolatsiooni ära ei lõhuks.

              muidu on jutt selline et kommutaatormootoreid remondil ei mähita. pannakse lihtsalt uus staator ja uus rootor sisse.

              käsitsi mähkides ei saa mähiseid nii kinni, et nad minema ei lenda.

              Comment


                #8
                Vs: Rootori plekkide keevitamine?

                Rootori plekke ei keevitata intensiivse magnetvoo alas, mootorite tootjad näevad kurja vaeva, et plekid oleksid üksteisest eraldatud.
                Kõik asjad/mähised/saab kinni, iseasi mis see maksma läheb, eriti kui puuduvad vajalikud materjalid, seadmed ja oskusteave.
                Ja siis veel kui "Midagi spetsiaalset eriti soetada ei tahaks." Tatist ja värvilisest traadist jääb kindlasti väheseks.
                Ei ole need mootorid Marsilt tulnud, ikka inimese tehtud.
                Põlenud mootorit tuleb ka mõistusega lahti võtta. Oleks ju saanud üles tähendada kus on algused ja lõpud, milline on mähise samm
                ja traadi läbimõõt. Ja kui on nii põlenud, et ei ole võimalik tuvastada- no siis on utiil.
                Aga ei, raiume haamri ja meisliga mähised maha nii, et pilpad lendavad ja siis hakkame mööda ilma otsima parameetreid.
                Teemaalgatajal oleks targem uus mootor hankida kuna reeglina nende mootorite remont ületab uue vintsi hinna.
                Štirlitsit tabab kuul pähe.
                >Lõhkekuul<, mõtleb Štirlits.

                Comment


                  #9
                  Vs: Rootori plekkide keevitamine?

                  Kui ise ei saa või ei taha,
                  siis on olemas töökojad, kes sellist mähkimise asja on korduvalt teinud.
                  Kuskil 4 korda on minule erinevaid mootoreid mähitud.
                  Uus traat oli nende poolt.
                  Polnud väga kallis midagi.
                  ***
                  Aga vaakuumis immutust nad mähisele ei teinud.
                  Seda pidi ise tegema.
                  Siis pidas trafo kenasti 80 kV vastu

                  Comment


                    #10
                    Vs: Rootori plekkide keevitamine?

                    kommutaator mootorit nüüd küll keegi eestis ei mähi. igasugu asünkroone jah küll.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Rootori plekkide keevitamine?

                      Esmalt postitatud olavsu1 poolt Vaata postitust
                      kommutaator mootorit nüüd küll keegi eestis ei mähi
                      Kas tasub nii kategooriline olla?

                      "ROOTORITE MÄHKIMINE
                      Erinevate AC/DC rootorite mähkimine
                      Kollektorite vahetus, taastamine"

                      Mootorite staatorite remont Mähiste vahetus nii 1- kui 3- faasilistel elektrimootoritel (kuni 90 kW, suuremad mootorid kokkuleppel). Väljaviigu juhtmete vahetus (parandus mähiste vahetuseta). Staatorpaketi uurete taastamine. Transformaatorid Erinevate pingete ja mitme sekundaarmähisega trafod Akulaadijad Erinevad poolid ja mähised Pidurid Magnetlauad Elektromagnetid Tõmbereleed Konditsioneeri muhvid Liftimootorid Erinevate võimsustega 2 ja enama kiiruselised liftimootorid Ventilaatorite remont Erinevate võimsuste […]

                      Comment


                        #12
                        Vs: Rootori plekkide keevitamine?

                        sest see ei tasu ära. ja mingit garantiid ei ole et põlveotsas mähitud 14k rpm rootor laiali ei lenda.

                        sünkroon-masina rootorit võiks mähkida, see on aeglane.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Rootori plekkide keevitamine?

                          Konkreetse mootori kiirus on seal 4000rpm kandis tühikäigul.
                          Aga ärme kaldu teemast kõrvale.
                          Ainuke esmärk sellel "remondil" on omandada veidi selle alaseid teadmisi - st hetkel ma ei saa piisavalt tööpõhimõttest aru, et oskaksin seda mähkida.
                          Kui keegi oskab paintis teha pliiatsiga paar tiiru (võttes alusels ülaloleva foto) kuidas traat peaks jooksma ning öelda ka miks ta nii jooksma peaks, siis sellest oleks abi.
                          Üks foto ka esijalgsest seisust.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Rootori plekkide keevitamine?

                            Neid teadmisi ei saa omandada "veidi". Samuti nagu ei saa rase olla natuke.
                            Štirlitsit tabab kuul pähe.
                            >Lõhkekuul<, mõtleb Štirlits.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Rootori plekkide keevitamine?

                              Esmalt postitatud qwerty poolt Vaata postitust
                              Kui keegi oskab paintis teha pliiatsiga paar tiiru (võttes alusels ülaloleva foto) kuidas traat peaks jooksma ning öelda ka miks ta nii jooksma peaks, siis sellest oleks abi.
                              Olen töötanud 90-tel mõned head aastad samas hoones koos selliseid rootoreid elatise teenimiseks mähkinud inimesega ning isegi (enda võimete tõestuseks) ühe vene trelli rootori ära mähkinud.
                              Niipalju panin toona kõrva taha, et sellised uurimustööd tehakse ENNE rootori puhtakslammutamist ja füüsiliselt mähiseid mõõtes, mitte hiljem fotodelt.

                              Aga jõudu ja jaksu ettevõtmises

                              Comment

                              Working...
                              X