Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

7,5kW elektrimootori mootorikaitselüliti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    7,5kW elektrimootori mootorikaitselüliti

    Tere.

    Omaehitatud saeraamile sai peale 7,5kW FELM elektrimootor MA132S2-2 (andmed: http://www.felm.it/manuali/EFF2alluminio.pdf). Mootorikaitselüliti ostsin kataloogis oleva mootori töövoolu 14,1 A järgi. Raamiga töö kogemust kolm talve. Kohe alguses tekkis probleem, et 14,1 A peale seadistatud kaitselüliti lülitus väga kergelt välja. Lüliti ise oli reguleeritav kuni 16A peale ja sai siis katsetatud ning põhja keeratud. Läks paremaks ja lasi tööd teha, ent suurema koormuse puhul senini sama lugu - tundub, et kaitselüliti rakendub liiga kergelt: mootori pöörded suurel koormusel palki lõigates ei vähene, pooma ei hakka, aga lüliti klõpsab välja. Lüliti võiks rakenduda ikka siis, kui ülekoormus märgata on või saeketas puidu sisse kinni jookseb. Praegu on nii sae intensiivse väljalülitusteta töö kui ka sageda kaitselüliti rakendumise korral mootori korpus vaid meeldivalt soe, mitte tuline. Soojema ilmaga on kaitselüliti mootori suurema koormuse korral sageli välja klõpsimas, külmema ilmaga sama töö puhul rakendub tagasihoidlikumalt. Äkki võib vähe suuremat voolutugevust lubava mootorikaitsme panna?

    I=P/U valemi järgi on 7500 W/ 400V = 18,5 A. Kas selle arvuga on midagi teha, näiteks proovida, kas 17-18 A kaitselüliti lahendab probleemi? Eeldan, et kui mootor nähtavalt üle koormatud saab ja kaitselüliti ei rakendu, jõuan mootori välja lülitada ja kaitselüliti seadistuse tagasi muuta.

    Mõtteid? Soovitusi?

    #2
    Vs: 7,5kW elektrimootori mootorikaitselüliti

    400V on kahe faasi vahel kui kolmandat ei tarbi. Kolme puhul on 7500/(3x230)~~11A
    Mis mootori peal vool on kirjutatud ja kas täht-kolmnurk sassis pole?
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment


      #3
      Vs: 7,5kW elektrimootori mootorikaitselüliti

      Ampertangidega tuleks mõõta faaside voolud. Numbrid siia välja panna.

      Erinevate elektrimootorite kasutamine.

      Kui see MA132S2-2 on arvestatud kasutamiseks ntx pumpades või ventilaatorites, siis ta võibki saeraami peal hätta jääda. Termokaitse on ikkagi mootori kaitsmiseks. Kui ta segab, siis võib ta ju hoopis vahelt välja võtta, kuid siis põleb see vaene mootor kiiresti maha.
      viimati muutis kasutaja vasaraonu; 02 m 2018, 06:40.
      Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

      Comment


        #4
        Vs: 7,5kW elektrimootori mootorikaitselüliti

        Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
        Kolme puhul on 7500/(3x230)~~11A
        Te unustate võimsusteguri, mis on mootoril umbes 0,7 ... 0,8.

        Comment


          #5
          Vs: 7,5kW elektrimootori mootorikaitselüliti

          Seda konkreetset FELM 7,5kW mootorit on mitut modifikatsiooni, ega sinu variant sellise sildiga ei ole: https://www.ebay.it/itm/Motore-elett...-/222739487861
          Neid tehakse nii 400V kui ka 660V nimipingele, kolmnurk- ja tähtühenduse ringi seadmise võimalusega.
          Esimene asi mida on vaja teada on kohalik võrgupinge, kas see on ikka suurema koormuse all 400V faaside endi vahel või on 20% nominaalist madalam. Madalama pinge korral ei saavuta mootor nominaalvõimsust ja libistus läheb suuremaks, tekib ülekoormuse oht. Mootori ahelas oleks soovitav kasutada vähemalt ühel faasil ampermeetrit, mis sobib vahelvoolu ahelasse. Näidiku järgi saad koormata mootorit ühtlasemalt, ettenihke kiiruse muutmisega. Ma ise kasutan lintsaeraamil, mis samuti 7,5kW mootoriga ABB 11kW sagedusmuundurit, kus parameetrid määratud vastavalt mootori nimiandmetele, vektorjuhtimise graafik, sujuvkäivitus 0- 60Hz, max. RPM 5 sek., overcurrent rakendub 27A juures ja lülitab mootori tagant ära.

          Comment

          Working...
          X