Tere.
Omaehitatud saeraamile sai peale 7,5kW FELM elektrimootor MA132S2-2 (andmed: http://www.felm.it/manuali/EFF2alluminio.pdf). Mootorikaitselüliti ostsin kataloogis oleva mootori töövoolu 14,1 A järgi. Raamiga töö kogemust kolm talve. Kohe alguses tekkis probleem, et 14,1 A peale seadistatud kaitselüliti lülitus väga kergelt välja. Lüliti ise oli reguleeritav kuni 16A peale ja sai siis katsetatud ning põhja keeratud. Läks paremaks ja lasi tööd teha, ent suurema koormuse puhul senini sama lugu - tundub, et kaitselüliti rakendub liiga kergelt: mootori pöörded suurel koormusel palki lõigates ei vähene, pooma ei hakka, aga lüliti klõpsab välja. Lüliti võiks rakenduda ikka siis, kui ülekoormus märgata on või saeketas puidu sisse kinni jookseb. Praegu on nii sae intensiivse väljalülitusteta töö kui ka sageda kaitselüliti rakendumise korral mootori korpus vaid meeldivalt soe, mitte tuline. Soojema ilmaga on kaitselüliti mootori suurema koormuse korral sageli välja klõpsimas, külmema ilmaga sama töö puhul rakendub tagasihoidlikumalt. Äkki võib vähe suuremat voolutugevust lubava mootorikaitsme panna?
I=P/U valemi järgi on 7500 W/ 400V = 18,5 A. Kas selle arvuga on midagi teha, näiteks proovida, kas 17-18 A kaitselüliti lahendab probleemi? Eeldan, et kui mootor nähtavalt üle koormatud saab ja kaitselüliti ei rakendu, jõuan mootori välja lülitada ja kaitselüliti seadistuse tagasi muuta.
Mõtteid? Soovitusi?
Omaehitatud saeraamile sai peale 7,5kW FELM elektrimootor MA132S2-2 (andmed: http://www.felm.it/manuali/EFF2alluminio.pdf). Mootorikaitselüliti ostsin kataloogis oleva mootori töövoolu 14,1 A järgi. Raamiga töö kogemust kolm talve. Kohe alguses tekkis probleem, et 14,1 A peale seadistatud kaitselüliti lülitus väga kergelt välja. Lüliti ise oli reguleeritav kuni 16A peale ja sai siis katsetatud ning põhja keeratud. Läks paremaks ja lasi tööd teha, ent suurema koormuse puhul senini sama lugu - tundub, et kaitselüliti rakendub liiga kergelt: mootori pöörded suurel koormusel palki lõigates ei vähene, pooma ei hakka, aga lüliti klõpsab välja. Lüliti võiks rakenduda ikka siis, kui ülekoormus märgata on või saeketas puidu sisse kinni jookseb. Praegu on nii sae intensiivse väljalülitusteta töö kui ka sageda kaitselüliti rakendumise korral mootori korpus vaid meeldivalt soe, mitte tuline. Soojema ilmaga on kaitselüliti mootori suurema koormuse korral sageli välja klõpsimas, külmema ilmaga sama töö puhul rakendub tagasihoidlikumalt. Äkki võib vähe suuremat voolutugevust lubava mootorikaitsme panna?
I=P/U valemi järgi on 7500 W/ 400V = 18,5 A. Kas selle arvuga on midagi teha, näiteks proovida, kas 17-18 A kaitselüliti lahendab probleemi? Eeldan, et kui mootor nähtavalt üle koormatud saab ja kaitselüliti ei rakendu, jõuan mootori välja lülitada ja kaitselüliti seadistuse tagasi muuta.
Mõtteid? Soovitusi?
Comment