Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

    Tere minust targemd inimesed, ehk kõik tee siin!

    Olen foorumi värkse kasutaja. Ning olen probleemi otsas.
    Nimelt sain endale Nõukogude armee generaatori markeeringuga AB-4-T/230_M1.
    Tegu siis kolmefaasilise alalisvoolu generaatoriga. Mootoriks UD-25. Võimsust kui ma ei eksi siis 4,8KW.
    Voolu genereerib enda ise ergutamisega, läbi voolu manuaalse reguleerimise.
    Kui nüüd üle vast 12 aasta selle käima panin, piias vid küünalde ja küünlajuhtte vahetusest, ning läks käima nagu Antsu viiul, siis algul voolu teps mitte ei tulnud.
    Natuke aega käimist, vooluregulaatori põhja kruttimist,hakkas vaikselt voolut tootma, ning lõpuks sain kenasti piisava voolu kätte. Huvitaval kombel ei olnud masinast selle ajaga jääkmagnetism lahkunud.
    Nüüd aga, nädal hiljem, ei anna masin enam voolu, või õigemini, korraks hakkas tööle, aga enamitte. Voolu lihtsalt ei tule. Õieti saan ma väljundist umbes 23 V konstantselt kõikidest faasidest, kui pöördeid anda, siis maksimaalsel vb 50 V.
    Mis ma seni ise teinud ja kontrollinud olen.
    Olen andnud otse harjadele 12 volti, mille tulemusena olen saanud masinst kätte, suurtemate pööretga, umbes 150 V. Ole kogu oma tarkuse juures mõõtnud ära mähiste takistused, mis mina sain täitsa võrdsed. Töötaval masinal mähisest midagi massi ka e jookse.
    Nagu mina aru saan, võtab ta ergutusvoolu peamähisega jadamisi ühendatud 3 faasilisest mähisest, mille otsad jooksevad dioodidesse. Täpselt neid siis 6tk. Kontrollisin need üle, kõik lasevad läbi ainult ühte jõiget pidi, ning takistus ka kõigil suht sama, sinna 420 kanti. Dioodidest edasi jookseb siis juhe ja see läheb juba ühe harja peale.
    Kõike seda arvestades, arvan mina, et vigane on vooluregulaator, mis ei anna ühendust edasi teisele harjale. Vooluregulaatori plokk koosneb 6st torukujulisest potentsiomeetrist. Millest kahe peal liigub kelk. Kuna ma seda potentsiomeetriasja väga ei jaga, siis panen kogu asja illustreerimisek kohe ka pilte.
    Ehk oskte te aidata, kuidas edasi minna, et saaks massina tööle,hädasti oleks tarvis.

    Tervitades,

    Horst

    #2
    Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

    Kirjandust selle generaatori kohta, ka skeemid.

    Comment


      #3
      Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

      Esmalt postitatud Horst poolt Vaata postitust
      Tegu siis kolmefaasilise alalisvoolu generaatoriga
      Kuidas seda mõista?

      Comment


        #4
        Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

        Mõtteviga. Vahelduvvoolugeneraator.

        Comment


          #5
          Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

          Esmalt postitatud vanemleitnant poolt Vaata postitust
          Kuidas seda mõista?
          Mina olen näinud viiefaasilist generaatorit, mille väljundiks on alalisvool
          MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
          KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

          Comment


            #6
            Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

            Tulles tagasi nüüd asja juurde
            Mis te arvate, mis võiks olla põhjuseks. Vooluregulaator tõenäoliselt?

            Comment


              #7
              Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

              1. Kontrollid, et ükski mähis ei anna ühendust korpusesse
              2. Kontrollid takistid : (et liugurid annavad kontakti, vajadusel puhastad)
              R1..R3 = 6,8Ω max
              R4-1 ja R4-2 = 5,2Ω max
              R5 = 2,8Ω max
              3. Kontrollid harjade ja kontaktvõru puhtuse ja hea kontakti omavahel, juhtmed.
              4. Kontrollid termorelee kontaktide ühendused 57-54.
              5. Magneedid rootori: + aku ühendad 51 ja 52 – 12V aku otsaga . (1 sec).
              6. Käivitad, pinge tekkimisel koormad generaatori max aktiivkoormusega.

              Comment


                #8
                Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

                Tänud Svagole!

                Kas antud nn. juhis tuleneb ka sellest venekeelsest materjalist, mille Pläsku postitas. Suur tänu Pläskule selle materjali eest, ei suutnud kusagilt ise materjali leida. Ise venekeelt küll ei adu kuid oskajate inimestega on see materjal heaks abiks.
                Takistite kontroll. Liuguri kontakti olemasoluga saan vast hakkama. Takistite kohapealt. Peaksin siis vist takisti täielikult lahti ühendama, ja mõõtma takistust siis täpselt mähise otstest, et saada kõige õigem näit?
                Ma saan aru, et selliste takistite puhul on tegu ilma isolatsioonita metalltraadiga, vask see minumeelest ei ole. Küll aga on kõik mähised tugevalt oksüdeerunud, musta oksiidikihiga kaetud. Kui ma liugurit esialgu nipetnäpet kontrollisin, siis jh.ega kontakt kõige parem ei olnud. Kas oleks mõistlik mähised oksiidist üleni phastada? Või oleks mõistlik seda teha ainult nende kahe mähise puhul, mille peal jookseb liugur, või pole üldse mõtet?

                Tervitades,
                Horst

                Comment


                  #9
                  Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

                  Nende takistitega muudetakse generaatori eelmagneetimise voolu ja sellega ühtlasi ka väljundpinget! Traatreostaatidel on kas jämr takistustraat (kroomnikkel, manganiit, ... jne) Hullem on see kui reostaadid pole võrdsed või sädelevad!

                  Comment


                    #10
                    Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

                    Tere!

                    Toimetasin vastavalt kasutaja Svago kirjutatud juhisele.
                    Ilmnes, et viga oli releedes.
                    Kolm releed. Ühel neist oli kontakt seest lahti põrunud, selle jootsin kinni. Teisel oli vaja sees olevat lehtvedru natuke peale pingutada, et kontakt taastuks. Kolmas oli terve. Tundub, et selles vist as oligi. Nüüd sain madalatel pööretel igast faasist kätte umbes 133 V, ergutusvool selline kõikuv, peamiselt umbes 8 V. Pöördeid tõstes sain ergutusvoolu korraks ka 24 V. Loodan,et homm ilm ilusam, ja saan rahulikult voolud uuesti üle mõõta. Aga praegu tundub, et asi töötab. Tänud kõigile abi eesti, olen jälle tuhat korda targem.

                    Parimate soovidega,

                    Horst

                    Comment


                      #11
                      Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

                      Normaalpinge ja 50Hz on 3000p/min korral.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

                        Pläsku, kas sul kogemusi antud masinaga?

                        Comment


                          #13
                          Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

                          Kas antud nn. juhis tuleneb ka sellest venekeelsest materjalist, mille Pläsku postitas.

                          Otseselt ei tule, kuid skeemi ja spetsifikatsiooni vaatasin meenutuseks küll. Neid generaatoreid kasutati vene armee võimsamate raadiojaamade toiteks (P-118M näiteks). Organiseerisin Kaliningradis raadioremonditöökoja ja sai remonditud kogu piirkonna rikkis raadiojaamad väikestest transistoridel kuni veoauto peal olevate 1kW välja. Ka mõnda sellist generaatorit sai elustatud. Need on väga lihtsa ehitusega ja päris lollikindlad. Kümme aastat tagasi tegin kahele sarnasele 4kW generaatorile transistoridel töötavad spetsiaalsed pingeregulaatorid, et saaks koos multiplikaatoriga kasutada tuulegeneraatorites. Töötasid hästi muidugi ainult suure tuulega ja ergutuse lülitasid sisse alates teatud pööretest jne.jne.

                          Takistite kontroll. Liuguri kontakti olemasoluga saan vast hakkama. Takistite kohapealt. Peaksin siis vist takisti täielikult lahti ühendama, ja mõõtma takistust siis täpselt mähise otstest, et saada kõige õigem näit?

                          Ei pea täielikult lahti ühendama, reguleeritud väärtused on palju väiksemad kui max. Piisab ülekontrollimisest, et kontakti ikka annavad. Peab muidugi vaatama ka skeemi, vajadusel mõni ots lahti võtta kui teised mõõtmist segavad.

                          Ma saan aru, et selliste takistite puhul on tegu ilma isolatsioonita metalltraadiga, vask see minumeelest ei ole. Küll aga on kõik mähised tugevalt oksüdeerunud, musta oksiidikihiga kaetud. Kui ma liugurit esialgu nipetnäpet kontrollisin, siis jh.ega kontakt kõige parem ei olnud. Kas oleks mõistlik mähised oksiidist üleni phastada? Või oleks mõistlik seda teha ainult nende kahe mähise puhul, mille peal jookseb liugur, või pole üldse mõtet?

                          NiCr traati on vaja puhastada niipalju, et kontakti annab. Kui on vaja ergutust reguleerida, siis tuleb takisti reguleeritav osa ka puhtaks teha. Usun, et pole vaja eriti muuta – on juba tehases paika reguleeritud (peamine hea kontakt ja ka harjade – kontaktrõngaste olukord).

                          Comment


                            #14
                            Vs: Probleem Nõukogude armee generaatoriga!

                            Tore, et siin foorumis sellised targad ja osavad inimesed. Üritan täna, kui ilm kannatab, ikkagi minna ja masin tööle panna ja korra veel mõõtmine teha, et oleks asi kindel.
                            Generaator ise tõesti tore. Mulle eriti tänapäevased asjadei istu, mis sest, ise alles 27
                            Vanade asjadega rohkem lusti ja tegemist ja peavalu.
                            Iseenesest on jah see genekas hetkel hädavajalik tarbeese, kuna käsil maja ehitus. Metsasees voolu ei ole, ega ka kunagi liitumist ei tule. Elektrilevi küsib liitumise eest 17 692 eurot. Tulevikuplaanideks paneelipark ja ehk väiksem tuulik.
                            Praeguseks vist teema ammendunud.

                            Parimat,

                            Horst

                            Comment

                            Working...
                            X