Tere! VÄheke mõtlemist. Paluks abi väikese projekti elluviimisel. Nimelt on mul olemas treipingi servomootor. Tahan selle tööle panna generaatorina. Mootor ise on püsimagnetrootoriga (magneteid rootoril 12), mille küljes on harjad. Harju kokku 16 tükki, kaheksa jooksevad mööda kommutaatorit, teised kaheksa jooksevad mööda teist kommutaatorit. Viimane ühendatud kahe juhtmega. Mootori mähis on ühendatud kommutaatoriga, mis on jäigalt kinnitatud mootori korpusega. Kuidas saada lahti kommutaatorist ja harjadest? Kuidas mähkida või ümberühendada mähis sellisena, et saada olemasolevast parim tulemus?




Mootori mähis
Collapse
X
-
Vs: Mootori mähis
See on küll vägev servomootor. Nii suurt pole mul veel olnud.
Väiksematega on asi lihtne. Mõõdad ära milliste otste vahelt kõige rohkem vahelduvat pinget tuleb ja alaldussild sinna taha. Ajad näiteks trelliga ringi.
Sul pole isegi sellel veel harjad kulunud.
Ilma asjata võtsid lahti, või oli miski viga küljes? -
Vs: Mootori mähis
Huvitav tõesti, miks puupeadest konstruktorid need mõttetud harjad sinna üldse projekteerisid?Comment
-
Vs: Mootori mähis
Mul sarnane aga palju väiksem mootor kätte sattunud. Just sama mõte tekkis, et miks kuradi pärast need harjad sinna pandi
Mähised saad ju lihtsasti välja mõõta. Peaks olema nii, et iga kommunikaatori klemmi vastand on mähise teine ots.. Vähemalt enamusel on nii..Comment
-
Vs: Mootori mähis
Jajah, mähise takistuse järgi saab kõigepealt sotti mis otste vahel mähised on.
Hiljem saad vahelduvpinget mõõta sealt kui ringi ajad.
Harjasid ma ennem ei eemaldaks kui olen veendunud et neist tõesti abi pole.
Aga elektriskeem oleks abiks kui suudad hankida.Comment
-
Vs: Mootori mähis
Seda kommutaatori lamellide vahelist takistust juba mõõtsin multimeetriga. Näitab 0.3 oomi ja alla selle ning kõigi puhul niimoodi. EI mingit erinevust. Tunduks nagu oleks kõik kõik üks suur kamakas. Netist olen ainult niipalju selle mootori kohta leidnud: http://elektro-dvigateli.ru/postoyan...-bolgarii.htmlComment
Comment