Tähest-kolmnurka üleminek

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • sepp22
    Liige
    • 10/2013
    • 1

    #1

    Tähest-kolmnurka üleminek

    Tervist,

    Probleem järgmine, käivitades 7,5kw mootori tähes on kõik kena ja mootor töötab, kui nüüd lülitada mootor üle kolmnurka on hetkega automaatkaitse väljas.
    On kellelgi olnud sama probleemi? Oskab keegi head nõu anda, mida kontrollima peaks?
  • Svago
    Liige
    • 09/2013
    • 3151

    #2
    Vs: Tähest-kolmnurka üleminek

    Kolmnurka ühendatud mootor tarbib võrgust 3 korda suuremat võimsust, kui samasse võrku ühendatud tähtühenduse korral. Kolmnurka tohib ühendada mootoreid vaid sellisel juhul, kui mootori mähised vastava pinge ja voolude jaoks ette nähtud on.

    Mootori ühendamisel tuleb tähelepanu pöörata mootori sildiandmetele ja mootori ühendamise viisile. Kui mootori sildiandmetel on kirjas Δ/Y 230 / 400 V, siis tohib Euroopa elektrivõrgus liinipingega 400 V mootorit ühendada ainult tähte. Tähte ühendamisel langeb igale mähisele pinge 230 V, kolmnurka ühendamise puhul aga 400 V, mis põhjustab suuri voolusid ning võib viia mootori ülekuumenemise ja riknemiseni. Sellist mootorit tohib ühendada kolmnurka ainult kolmefaasilisse võrku liinipingega 230 V, mis võib olla saavutatud näiteks trafo abiga. Kui mootori sildiandmetel on kirjas Δ/Y 400 / 690 V, siis tuleb mootorit samasse toitevõrku optimaalse töö tagamiseks ühendada kolmnurka, sest siis langeb igale mähisele pinge 400 V. Kui ühendada see mootor tähtühendusse langeb mähistele aga pinge 230 V ning mootori ressurss ei ole optimaalselt ära kasutatud. Sellist mootorit tohib ühendada tähte mõnda tööstuslikku elektrivõrku, kus on kolmefaasiline toide liinipingega 690 V.

    Comment

    • fre
      Liige
      • 02/2004
      • 3814

      #3
      Vs: Tähest-kolmnurka üleminek

      Esmalt postitatud Svago poolt
      ..... Kui mootori sildiandmetel on kirjas Δ/Y 400 / 690 V, siis tuleb mootorit samasse toitevõrku optimaalse töö tagamiseks ühendada kolmnurka, sest siis langeb igale mähisele pinge 400 V. Kui ühendada see mootor tähtühendusse langeb mähistele aga pinge 230 V ning mootori ressurss ei ole optimaalselt ära kasutatud. Sellist mootorit tohib ühendada tähte mõnda tööstuslikku elektrivõrku, kus on kolmefaasiline toide liinipingega 690 V.
      Mõnikord, ekstreemsete käivitustingimuste korral, käivitatakse selliseid võimsaid
      mootoreid tähtlülituses, et mõne sekundi pärast ta normaalsesse, kolmnurklülitusse viia.
      Elektroonika töötab suitsu baasil.
      Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
      Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

      Comment

      • A.S.
        Liige
        • 10/2003
        • 3724

        #4
        Vs: Tähest-kolmnurka üleminek

        Kui mootor on sobilik, siis võib põhjuseks olla veel ka näiteks see, et kolmnurka lülitamisel muutub faaside järjestus ehk siis mootor üritab teistpidi ringi käima hakata. Inimesed on leidlikud, nad suudavad igasugu probleeme tekitada, see on üks võimalustest.

        Comment

        • moi
          Liige
          • 01/2003
          • 7731

          #5
          Vs: Tähest-kolmnurka üleminek

          See on ikka peaaegu ainus võimalik viga kui mootor ise korras on.

          Comment

          • vanemleitnant
            Liige
            • 02/2005
            • 1464

            #6
            Vs: Tähest-kolmnurka üleminek

            Esmalt postitatud sepp22 poolt
            tähes on kõik kena ja mootor töötab, kui nüüd lülitada mootor üle kolmnurka on hetkega automaatkaitse väljas
            Kui tähes on kõik kena, miks on vaja seda kolmnurka ühendada ja milline pinge on mootorile märgitud?

            Comment

            • klm
              Liige
              • 08/2004
              • 1442

              #7
              Vs: Tähest-kolmnurka üleminek

              Mida kasutad tähest kolmnurka ümberlülitamiseks, kas tavalist taimerit i lülitit?
              Käivitid tahavad liikuliseks veidike aega sellepärast on spetsiaalsetel "staar-delta" taimeritel sees tegelikult kaks releed -
              alguses on ettenähtud aeg pinge tähe väljundil, siis pole null koma midagi sekundit kummalgi väljundil pinget, ning alles siis lülitatakse pinge (ja jäetakse sinna) kolmnurga väljundile.
              MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
              KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

              Comment

              • Svago
                Liige
                • 09/2013
                • 3151

                #8
                Vs: Tähest-kolmnurka üleminek

                Esmalt postitatud fre poolt
                Mõnikord, ekstreemsete käivitustingimuste korral, käivitatakse selliseid võimsaid
                mootoreid tähtlülituses, et mõne sekundi pärast ta normaalsesse, kolmnurklülitusse viia.
                Olen kuulnud, et seda kutsutakse delta stardiks Mulle isiklikult meeldib soft start - kas 2 faasi või parem 3 faasi juhtimisega.
                Kallim variant oleks sagedusmuundur, aga kui pöördeid pole vaja muuta, siis liiga kallis variant.

                Comment

                • elukaz
                  Liige
                  • 01/2005
                  • 3673

                  #9
                  Vs: Tähest-kolmnurka üleminek

                  Kahtlustaks lülituse viga. Kas laseb mingid faasid kokku või on kolmnurk tagurpidi. Suunakontrolliks tuleb otse kolmnurgas käima lasta, pool pööret ikka vast jõuab teha. Võimalik et selleks tuleb kuskile kruvikas vahele toppida et tähte ise ei läheks.
                  Samas kui tähes töötab ja koormuse all pöörded ei lange siis võib sinna jättagi. Ise kasutan seda varianti kui suurt koormust ei anna, mugavam ja võtab voolu ka vähem.
                  Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                  Comment

                  • Svago
                    Liige
                    • 09/2013
                    • 3151

                    #10
                    Vs: Tähest-kolmnurka üleminek

                    Üks delta stardi variant ja töötamise kirjeldus:

                    https://docs.google.com/document/d/1nfqzsq9Sh3PTiXP6joFZE14VUnHZhdswi0Jh3ncViN8/mobilebasic?hl=en_US&pli=1

                    Delta stardiga erilisi probleeme pole olnud, need koostavad tavaliselt elektrikud
                    Aga mootoritega küll – alles põletas üks ehitaja-müüriladuja lollusest oma küttepuude sae mootori maha kolmnurklülituses, oleks vähemalt mootori silti vaadanud. Võiks ju kirjutada mõne anekdootliku loo naljarubriigis –aga pole vist mõtet

                    Comment

                    Working...