Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

    Tere kõigile.

    Probleem lihtne- vaja ringi ajada ~10kg hooratast kiirusel ~1020rpm.

    Nõuded:
    Toiteks sooviks "tavalist seinavoolu".
    Reguleeritav kiirus (sagedusmuundur?)
    Kompaktne seade (võimalikult kerge mootor)

    Oskab keegi pakkuda ideid järgmistele probleemidele:
    Mis võimsusega mootor oleks optimaalne?
    Millise pöörlemissagedusega mootor oleks optimaalne? (st kas 3000/1500/1000? rihmülekandega saaks alla tuua kiirust)
    Kas sujuväiviti on vajalik?
    Milline sagedusmuundur sobib komplekti?


    Ise suht jännis elektriga.
    Tänan

    #2
    Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

    On olemas küll jah selliseid sagedusmuundureid mis toituvad 230V pealt ja järgi saab panna 3F mootorit. Sujuvkäivitit pole ka üldjuhul vaja, kuna seda käivitumist ja pidurdust saab sagedusmuundurist endast regullida. Mootorit ei oska küll soovitada, kuna pole hetke valikuga kursis, et soovitada milline on võimalikult kerge.
    Condemn the hive.

    Comment


      #3
      Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

      Alalisvoolumootor: odav, lihtne, ... Kui veel aru saaks mida tegelikult vaja on, siis oskaks rohkem soovutada.

      Comment


        #4
        Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

        Esmalt postitatud Shele poolt Vaata postitust
        Kui veel aru saaks mida tegelikult vaja on,
        Paistab järjekordse kooliülesande moodi. Poisil vaja hinne saada.
        Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

        Comment


          #5
          Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

          Täpsustuseks, et hooratas on oma võlli ja laagrisõlmega, mida käitatakse mootorilt rihmaga. Mootorivõllile mõjub radiaalsuunas rihma pingutusjõud.

          Hooratas on massiga ~10kg ja vajalik pöörlemiskiirus on ~1020rpm.

          Töö, mida hooratas teeb on suhteliselt väike ning mootor taastab pöörlemiskiiruse kiiresti (arvutuslikult alla 1 sekundi).


          Kahtlusi tekitab käivitus- kas näiteks 0,5kw asünkroonmootor otseühendusel sellise käivituskoormuse peale maha ei põle?

          Käivitusaeg ise ei ole oluline.

          Ja tegu ei ole labase koolitööga- magistritöös on selline probleem ning olen natuke selle taga kinni. Erialalt olen mehaanika taustaga, seetöttu ka veidi elektrikauge.

          Comment


            #6
            Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

            0,5kW 3f asünkroonmootor ei vaja mingit sujuvkäivitust. Kui mootori elu tahad kergemaks teha, siis lase rihm pisut lõdvemaks. Kuidas see 10kg sel hoorattal paigutub, om muidugi omaette küsimus. Kui see 10kg junn on miski 15 cm läbimõõduga jäme võlli jupp, siis käivitumine lihtne, kui see mass on meetrise läbimõõduga õhukese ketta servas, siis mootori tervise huvides võiks käivitamisel jaksata natuke rihmasid libistada.
            Suurem mootor saavutab kiiremini nimipöörded, seega on ka käivitamisel sama ajami juures mootori piinamine tagasihoidlikum.
            10kW asünkroone lülitakse otse ja suht suure ajami massiga, väiksematel on soojusinerts ja siirdeaeg pikem
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #7
              Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

              Kui mootoril muud koormust pole, võiks käivitamise ajaks lülitada mähised tähte ja töötamise ajaks kolmnurka. Mõnedel höövelpinkidel kasutatakse kirjeldatud võtet.
              Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

              Comment


                #8
                Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

                Hooratas on läbimõõduga 300mm ja pöörleb ümber vertikaalse telje. Peale hooratta ringiajamise muud koormust ei ole.

                Aegreleega täht->kolmnurk ühendust on ka ennem pakutud. See aga eeldab 3f süsteemi.

                Kas 1f mootor oleks ebareaalne?

                Lisatud täpsustav pilt.
                Lisatud failid

                Comment


                  #9
                  Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

                  Kui see rohkem selline ainult paberi peal projekt, siis kiiruse reguleerimiseks võiks kasutada variaatorit rihmajami korral. Sujuvkäivitamiseks suure massi korral tsentrifugaalsidurit või kuidas seda kutsutakse täpselt, põhimõte--algul libiseb, kui pöörded juba suuremad, hakkab täiega vedama. Kõik puhas mehhaanika.

                  Comment


                    #10
                    Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

                    Ei ole ainult paberil... selles ongi probleem.

                    Üritaks ikka realisserida ka selle- seeläbi lisanduvad kohe probleemid, mida paberil ei ole - töökindlus, kasutusmugavus, garantii, omahind, kasumimarginaal jne...

                    Comment


                      #11
                      Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

                      Kui hooratas on ainuke koormus siis see rihmülekanne oleks parem vahelt välja jätta, see tarbib enamuse võimsusest, ja siis võib eriti lahjat mootorit kasutada (50W või nii) ja kui stardiabi ongi vaja siis pigem voolu suurendamiseks kui vähendamiseks.
                      Kui kiirus ei pea väga täpne olema siis vahele mootori dimmer (isegi valguse omaga saaks aga see liiga ebatäpne) või siis autotrafo. Täpsema kiiruse seadmiseks peab mingi tagasiside olema või inteligentsem juhtimine/mootor.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #12
                        Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

                        Dimmerdad sa ainult harjamootorit. Async dimmimine unusta ära. Mina sellist saasta ei ostaks. Suur risk mahapõlemisele. Eriti et asünc mootori pöörded sõltuvad vähe pingest. Suuresti aga sõltuvad sagedusest.
                        Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                        1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                        2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                        Comment


                          #13
                          Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

                          3f mootor ja sagedusmuundi. Kuna kompaktsust vaja, siis mootor 3000 rpm, see peaks kaalult väiksem olema sama võimsuse juures, kui 1500 rpm. Samas suurem ülekanne ja mootori võimsus võib seega väiksem olla. Targemad arvutagu välja, kui võimas peab olema, vist peaks minu arust võimalik olema.

                          Comment


                            #14
                            Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

                            Esmalt postitatud murphy poolt Vaata postitust
                            Dimmerdad sa ainult harjamootorit. Async dimmimine unusta ära. Mina sellist saasta ei ostaks. Suur risk mahapõlemisele. Eriti et asünc mootori pöörded sõltuvad vähe pingest. Suuresti aga sõltuvad sagedusest.
                            Valgusdimmeriga tõesti võib ära unustada, omal käivad vendikad mootoridimmeriga ja täiesti pädevalt reguleerib, hoorattaga kogub küll kauem kiirust, aga see vist ei ole väga oluline tegur, aga nagu öeldud ei ole pöörded väga täpselt paigas.
                            Kui juba muunduri ja 3f peale minna siis milleks enam ülekanne?
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #15
                              Vs: 220v mootori sujuvkäivitus + sagedusmuundur.

                              Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                              Kui juba muunduri ja 3f peale minna siis milleks enam ülekanne?
                              #5 esimene lause ja #8 pilt, lähteülesanne või projekt tundub selline olema.

                              Comment

                              Working...
                              X