Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

    Tere, kui ma ühendan näiteks 12kw mootorit siis ma saan aru et faaside järjestusel ei ole mingit tähtsust, samuti juthmete värvus kilbis (faasid) ??Kuidas valida kilbi sees juhtme ristlõiget (lahklülitist kontaktorini, kontaktorist mootori kaitse releeni jne) Mis mõõdust alates käivad otsa kaablitele kingad? Parimat.

    #2
    Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

    Ma väga vabandan oma otsekohesuse pärast, aga kui Te 12 kW (!) mootori ühendamisel küsite selliseid küsimusi, siis oleks targem kutsuda pädev elektrik ja lasta tal töö ära teha. On kasulikum Teie enda ja lähikondlaste tervisele tulevikus.

    Comment


      #3
      Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

      Esmalt postitatud asixmer poolt Vaata postitust
      Tere, kui ma ühendan näiteks 12kw mootorit siis ma saan aru et faaside järjestusel ei ole mingit tähtsust, samuti juthmete värvus kilbis (faasid) ??Kuidas valida kilbi sees juhtme ristlõiget (lahklülitist kontaktorini, kontaktorist mootori kaitse releeni jne) Mis mõõdust alates käivad otsa kaablitele kingad? Parimat.
      Kas peaks keegi terve raamatu siin ümber toksima?
      Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

      Comment


        #4
        Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

        Esmalt postitatud asixmer poolt Vaata postitust
        Tere, kui ma ühendan näiteks 12kw mootorit siis ma saan aru et faaside järjestusel ei ole mingit tähtsust, samuti juthmete värvus kilbis (faasid) ??Kuidas valida kilbi sees juhtme ristlõiget (lahklülitist kontaktorini, kontaktorist mootori kaitse releeni jne) Mis mõõdust alates käivad otsa kaablitele kingad? Parimat.
        faaside järjestusest oleneb mootori pöörlemise suund. Muud vahet tõesti ei ole.
        Kui sellised küsimused ühendamise juures tekivad, siis esimese asjana peaks ära ühendama rikkevoolukaitsme ja maanduse.
        Kui need ühendatud ja testitud, siis räägime edasi.

        Comment


          #5
          Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

          Esmalt postitatud vasaraonu poolt Vaata postitust
          Kas peaks keegi terve raamatu siin ümber toksima?
          Mis mõõdust alates käivad otsa kaablitele kingad?

          Kahtlemata väga vajalikud noorpõlve raamatud.
          Aga kas tookord olid olemas kaablikingad?
          Ehitajad keevitasid alumiiniumjuhtmed pesades kokku ja ei mingeid kingi.
          Isegi raadiotes olid ühendused tehtud keevitusega.

          Nüüd saab poest osta selliseid "otsi" ja juhtmeid aga noist raamatutest et vaevalt nõuannet saab.
          Kaablitüübid on ka kõik uued. Poest pakutakse tavaliselt 1,5 2,5 - 10 A ja 16 A.
          Selle mootori faasivool on suurem, sinna on vaja jämedamat juhet.

          Nood raamatud ja nende lood on ajast ja arust.
          Nüüd ei ole elektronid enam viisnurksed ja punased. Nagu nõuka ajal.
          Ja liiguvad ka kindlasti teisiti.

          Kurb muidugi.

          Comment


            #6
            Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

            See, kas see elektron on viisnurkne ja punane või muud värvi, ei oma tähtsust, elektron jääb elektroniks. Sellisele mootorile 4 mm2 vaskjuhe peaks olema küll. Kunagi 11kW töötas samasuguse alumiiniumiga ehk 2,5 mm2 vaske. Nende kaabli kingade kohta nii palju, et mida vähem sellistel võimsustel neid pudinaid,mis võivad oskamatul kasutamisel maha põleda, seda parem. Ühesoonelisele jäigale juhtmele saab vastvalt poldi suurusele aasa otsa keerata, seib peale, polt läbi ja kõvasti kinni keerata. Kui selliste jäikade juhtmete ühendamisel kasutada kaablikingi, mis ei ole korralikult kokku pressitud, siis mahapõlemise võimalus on kordades suurem kui ilma. Ja sellistele iseehitajatele tedmiseks veel, et alumiiniumjuhet ja vaskjuhet ei tohi omavahel kokku ühendada. Need metallid ei armasta üksteist, eriti niiskes. Kunagi oleks sellise hindude aretuse (vaskjuhe-alumiiniumking) pärast terve katlamaja maha põlenud.

            Comment


              #7
              Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

              Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
              Mis mõõdust alates käivad otsa kaablitele kingad?
              Siin läheb vist huvitavaks.
              Kui toksin otsimootorisse sõna "kaabliking", pakutakse mulle põgusal vaatamisel asju alates: 1,5 ruutmillimeetrisele soonele.
              Samas olen käes hoidnud ja juhtmete külge pressinud 0,2 ruuduseid. Välja nägi põhimõtteliselt samasugune, kui suurem vend.Ainult nimi oli karbi peal teine: klemm.

              Aga teemaalgatajale: Selliste võimsustega mängimisel enam selliseid küsimusi ei peaks esitama. Kui need siiski tekivad, on mõistlikum palgata teemat valdav spets, tuleb kokkuvõttes odavam.

              Comment


                #8
                Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                Mina lihtsalt meenutasin algset küsimust. Seda osa, millele vastata ei oska.
                Pealegi pole ma kunagi mingit klemmi kuhugi pressinud.
                Aga olen jootnud. Kas see on paha tegu?
                Valitud on saanud ikka selle järgi milline poldiauk parajasti vajalik on.

                Comment


                  #9
                  Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                  Esmalt postitatud A.R. poolt Vaata postitust
                  Aga olen jootnud. Kas see on paha tegu?
                  Oleneb.Kui peale klemmi paigaldust peab nt. kiudjuhtme painduvus vahetult liite kõrval säilima, on pressimine ohutum.Jootmisel kipub tina juhtmesse ronima.
                  Jõukaablite puhul aga jootmist tänapäeval ei aktsepteerita.Mina põhjust ei tea, aga ehk tugeva voolu asjatundjad seletavad.

                  Comment


                    #10
                    Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                    Kahjuks kaabli ristlõike valemit pole veel leidnud, mitte et oleks otsimisega viimseni pingutanud. Targemaks olen, aga saanud ja see asja eesmärk ongi. Kasutan c50 lahklülitit, sealt edasi 15kw kontakorit, sealt edasi mootori kaitsereleed 15kw. Kiirelt mul selle asjaga ei ole nii ma uuringi ja õpin vähe haaval. Vask ja alumiinium omavahel kokku ei sobi olen sellest teadlik, ühendada saab spetsiaalse klemmiga. Minul tulevad aga kõik vask kaablid. Tekkis veel küsimusi kas kilbi uks tuleb kiulise kaabliga maandada või võib ka planguga. Loogika järgi peaks olema kiuline. Samuti pole saanud vastust, mis ristlõikest alates oleks eetiline kasutada kilbis kaablikinga (klemmi) Need vanemad raamatud on jah nii nagu nad on. Kõik põhitõed on seal tõesti sees, eks neid on saadud ka lugeda ja uurida. Aga sellist informatsiooni nagu ma ootan sealt ei leia, va juhtme ristlõike valem. (otsimine endas kinni)

                    Comment


                      #11
                      Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                      Kilbi uks tuleb kiulise kaabliga maandada ja kaablikinga või hülssi (pressitakse ikka ilusasti otsa kinni, mitte lihtsalt ei torgata sinna) kasutatakse kiudsoontega kaablite korral, olenemata ristlõikest.

                      Comment


                        #12
                        Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                        Kaablikingad pressitakse küll vastavate tangidega otsadele kinni, hülsid
                        aga on mõeldud selleks et kiudusid üheskoos hoida ja neid pressivad
                        kokku needamad kinnitused mis ka samu otsi elektriliselt ühendavad.
                        Kui hülsid aga juba tootmises kiudkaablitele otstesse pannakse, siis
                        küll on juba pressitud, et nad otsast ära ei kukuks ega kaoks...
                        Elektroonika töötab suitsu baasil.
                        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                        Comment


                          #13
                          Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                          Kaabli kingasid (klemme) mõtlesin plangule juhtmele kilbi sisse kaitsmest-kontaktori-kaitserelee vahele ja siis sisse ja välja minema kaablite otsad. Kiulisele ikka juhtme otsad külge. Ühesõnaga kõik mis kilbi uksele ühendan (lülitid, maandus vms) tuleb kõik vedada kiulise kaabliga. Kahtlesin kuna olen näinud ka et on veetud planguga.

                          Comment


                            #14
                            Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                            Kilbi sees kasuta ikka kiudkaablit, endal ka lihtsam ja mugavam. Kui tahad planksoonele kinga otsa pressida, siis vaid jämedamale (alates 16mm²) ja kasutades hüdropressi. Tavalise mehhaanilise pressiga pole mõtet seda kinga plangu otsa pressida, kukub nagunii otsast ära.

                            Comment


                              #15
                              Vs: 3 faasilise mootori ühendamine ja juhtme ristlõike valik

                              Mis on liikuvaks mõeldud, tuleb kiulisega monteerida.
                              Kui aga hiljem kaabel või üksiksooned painutamist ei
                              pea taluma (vastavalt siis täispikkuses kinnitatud),
                              võivad loomulikult planksooned olla.
                              Elektroonika töötab suitsu baasil.
                              Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                              Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                              Comment

                              Working...
                              X