Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Probleem magnetkäivitiga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Probleem magnetkäivitiga

    Tere
    Loodan, et tegin teema õigesse kohta.
    Mure on selles, et tundub, et sae elektrikapis on magnetkäivitid läbi. Paar pilti ka nendest ning margist (pildile klikkides näeb ka suuremat pilti):






    Käiviti peal kirjas:
    ТИП ПME-113
    380V 10A 50hz

    On üks suur puidulõikamissaag. Saag ei olnud töös vähemalt 5 aastat. Nüüd tööle pannes kõik toimis esialgu. Üks lüliti kontrollib sae peamootorit (sees ja väljas) ning teisest lülitist andis sisse lülitada sae rullikuid (veavad puitu hööveldamiseks ette) (lülitil 3 astet: ühte pidi, väljas, teist pidi rullikud töös).

    Esialgu lakkas töötamast see rullikute vedamise süsteem ühele poole. Järgmine päev ei tominud ka teine pool ning sae küljes olevast elektrikapist tuli suitsu.
    Asja lahti võttes selgus, et juhtmed mustaks kärsanud. Magenetkäivitit küljest võttes tekkis tunne, et läbi on ka käivitid. Viimane pilt on sellest. Kogu selle julla sisu on täitsa must.

    Alguses oli plaan juhtmed välja vahetada ja uuesti proovida kuid kui sai seda käivitit algajale elektrikule näidatud, ütles too, et arvatavasti on magnetkäivitid õhtal.
    Kas praeguse loo järgi ja pildilt vaadates tunduvad olevat läbi?

    Mure siis selline, et mis selle asjaga peale ka hakata? Kas otsida uut samasugust magnetkäivitit (kust täpsemalt, mõni pood kuskil? Käest kätte?)? Kas otsida mõni teistsugune magnetkäiviti (ja hakata juhtmemajanduse mässama ja katseeksitusmeetodil proovima) VÕI otsida kuskilt mõni täiesti uus ja nö tänapäevane (lääne) magnetkäiviti? Kuid siis tuleb viimasegagi ju hakata juhtmetega mässama ja katseeksitusmeetodil erinevaud variante proovima?

    Rullikute mootor on päris pisike, kuid sellelt pole kahjuks enam võimalik välja lugeda, kuid võimas see on, kuna see veneaegne metallsilt mootorilt on täitsa sile.

    Milline oleks Teie arvates kõige mõistlikum ja odavam variant selle sae rullikute mootor uuesti käima saada? Mis hinnast jutt võiks ka olla (kasvõi ligikaudu) ning kustkohast neid juppe võiks ka otsida? Soovitatavalt Tartus või Tartu ligidalt.

    #2
    Vs: Probleem magnetkäivitiga

    Üks lüliti kontrollib sae peamootorit (sees ja väljas) ning teisest lülitist andis sisse lülitada sae rullikuid
    Esmalt kontrolliks faasipinged ja mootorid. Käivitite komplekti paneks uue. Kui asja ei tunne, otsi asjatundja appi.
    Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

    Comment


      #3
      Vs: Probleem magnetkäivitiga

      Magnetkäiviti on iseenesest üsna lihtne seade ning funktsionaalsuselt on nad kõik sarnased - nii antiiksed kui ka tänapäevased.

      Reeglina on magnetkäivitil 3 kontakti mootorile pinge peale lülitamiseks ning 1...3 abikontakti (avatud ja suletud) juhtsignaalide lülitamiseks/blokeerimiseks. Tänapäevastele kontaktoritele saab vabalt lisada abikontakte.

      Enne uute kontaktorite valimist oleks kindlasti vaja teada lülitatavate mootorite võimsuseid.
      Antud juhul vajad ühte võimsamat kontaktorit sae mootorile, mis ühtlasi lülitab pinge peale etteveomootori kontaktoritele. Etteveomootori kontaktorite juhtahelad peavad jooksma läbi teineteise suletud ahelate, et mingil juhul ei oleks võimalik samaaegselt mõlemaid kontaktoreid rakendada. On olemas ka spetsiaalsed mehhaaniliselt sidestatud kontaktorid, kus samaaegne lülitus ei ole võimalik.
      Kontaktori valikul on lisaks võimsusele oluline jälgida ka mähise pinget, antud juhul eeldatavasti on sobilik 230VAC mähisega kontaktor, seda siis eeldusel, et kilbis on olemas null ehk neutral klemm. Kui silm kinni pigistada ja saega turule ei lähe, siis võid nulli võtta maandusklemmilt.

      Piltidel nähtavast süsteemist puuduvad veel ühed väga olulised asjad - mootorikaitseautomaadid. Asja ajab ära ka tavaline termokaitse, kuid MKA on efektiivsem. Mootorikaitseautomaat tuleb samuti valida mootori võimsuse järgi.

      Kontaktoreid ja kaitseautomaate pakub Tartus kindlasti Effex (kaubamärk Möller), kuid vajalikud asjad leiad kindlasti ka Elektroskandia´st jm elektritarvikuid müüvatest kauplustest.

      Comment


        #4
        Vs: Probleem magnetkäivitiga

        Tänud kiire ja asjalike vastuste eest.
        Üks pilt jäi ennem lisamata. Pilt nende magnetkäivitite ristühendusest teisel küljel:


        Kui vaadata minu esimese posti teist pilti, siis seal on skeem selline: parempoolse käiviti parematelt klemmidelt läheb 3 juhet nende sae rullikuid vedavasse mootorisse. Viimane tundub olevat korras. Ei ole sisu kannatada saanud, pole mustaks läinud ning ei ole ka kärsahaisu.
        Alumise suure julla vasakusse külge tuleb vool sisse ning paremast küljest läheb juba suurde sae üldmootorisse (see üldmootor ja rullikute mootor on erinevad ja teineteisest eraldiseisvad ehk saab mõlemaid käima panna[nt ainult rullikud] eraldi kui ka koos).

        Antud karbis on kaks eraldiseisvat lülitit. Üks siis üldmootori jaoks, teine 3-astmeline rullikute jaoks. Kuna hetkel pole seade käega katsuda ning saan vaid pildi järgi öelda, siis peenikesed sinine ja punane juhe tulid lülitist.

        Selge. Ma uurin tuttavatelt, et võibolla mõnel on taolised vanad magnetkäivitid kuskil seismas (lihtsalt poltide lahti keeramine, uute juhtmete vedamine ja ühendamine), kuid hetkel isegi eelistan pigem uusi ja tänapäevaseid. Kuid hetkel jäi selgusetuks, et mitut mul neid kontaktoreid vaja on? Kas 2 tk nagu hetkel (pildil need ülemised) või kolm (ehk siis 2 rullikute jaoks ja 1 eraldi sae üldmootori jaoks.

        Sae küljes olevani kilbini tuleb tõesti 4 juhet kaablis, ehk üks on maandus. Näha ka isegi teise pildi pealt vilksamisi.

        Mootori kaitseautomaatide peale peaksin ka mõtlema kui juba vahetuseks läheb.

        Ega vist ennem peab poest need kontaktorid ära ostma, vist siis saab alles rääkida juhtmete ühendamisest (et mis millega ja kuhu täpsemalt). Sest uus kontaktor on erinev sellest mis neil piltidel, päris 1:1-le neid ju ringi ei tõsta. Õnneks tänapäevased 4-ruudused juhtmed on juba ühendamiseks olemas.
        Lähen käin homme poest läbi, vaatame mis saab asjast.
        Igatahes suurimad tänud vastajatele.

        Comment


          #5
          Vs: Probleem magnetkäivitiga

          Kas probleem on juba lahendatud? Oleksin tahtnud Sulle 1 käiviti maha müüa, vedeleb risuks ees.

          Comment


            #6
            Vs: Probleem magnetkäivitiga

            Tere
            Kahjuks ei ole probleem veel lahendatud.
            Ühe käivitiga vist ei ole väga midagi teha. Hea, kui oleks kaks tükki olnud.
            Tänan pakkumast.
            Hetkel höövlit siiski kasutada ei saa, seega hööveldustööd tuleb teha hetkel lintlihvijaga. Kõige hullem see just ei ole, aga hea et vähemalt sae osagi sellel pingil töötab

            Comment


              #7
              Vs: Probleem magnetkäivitiga

              Kui probleem on õigete toodete valimises, siis saan selle koha pealt abiks olla ning ostukorvi ära komplekteerida ja postiga teele panna. Samuti saan vajadusel asjad kõik karpi panna ja sisemised ühendused ära teha selliselt, et sulle jääb vaid toite ja mootorite ühendamine.
              Kui huvi siis võta ühendust. Kontaktandmed leiad profiilist.

              Comment


                #8
                Vs: Probleem magnetkäivitiga

                Esmalt postitatud Quattro poolt Vaata postitust
                Tere
                Kahjuks ei ole probleem veel lahendatud.
                Ühe käivitiga vist ei ole väga midagi teha. Hea, kui oleks kaks tükki olnud.
                Tänan pakkumast.
                Hetkel höövlit siiski kasutada ei saa, seega hööveldustööd tuleb teha hetkel lintlihvijaga. Kõige hullem see just ei ole, aga hea et vähemalt sae osagi sellel pingil töötab
                Sain aru, et ainult üks käiviti on läbi ja teiased terved. Kas on ju juba olemas, milleks uut vaja. Küsimus on ehk selles, et kus pärapõrgus see riistapuu asub? Käiviti mille maha müüksin asub Viljandis.

                Comment

                Working...
                X