Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootori pidurdamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrimootori pidurdamine

    Kuidas saab kõige lihtsamalt kolmefaasilist elektrimootorit pidurdada? Elektrimootorit praegu juhin läbi kontaktori. Vaja oleks nii, et kui kontaktor katkestab voolu peale mineku mootorile, siis elektrimootor jääks kohe seisma, mitte ei jääks inertsist natukeseks ajaks pöörlema.

    #2
    Vs: Elektrimootori pidurdamine

    Üks vanem teema alustuseks:
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #3
      Vs: Elektrimootori pidurdamine

      Kui lugeda neid jutte, mis seal kirja on pandud ja mõelda sellele et asünkroonmootoris on tegu pöörleva magnetväljaga, mis veab kaasa rootorit. siis SEISEV magnetväli võiks pidurdada.
      Kuna rootori väli indutseeritakse, siis täiesti seisvale mootorile pidurdust ei mõju.

      Kas ei annaks seda teha nii et seal mootori mähistel on järjest dioodid.
      Pöörlemisel on nad lühistatud. Peatamisel aga võetakse see lühis maha - lastakse lühistav kontaktor lahti.

      Hirmutati, et vool läheb suureks.
      Paneme igale dioodile järjest ühe hõõglambi. Sobiva suurusega.
      Külma lambi takistus on väike, vool suur, pidurdus suur. Lamp soojeneb, takistus kasvab, vool väheneb.
      Mootor saab liikuda hästi-hästi aeglaselt.

      Mõne aja pärast (või PUNAST NUPPU vabastades) lastakse ka teine, peakontaktor, lahti ja võetakse vool maha.

      Vanasti, kui kirjutati toda õpetusraamatut, oleks alaldaja pidanud olema seleenidel ja oleks teinud "paha haisu".
      Ei hakanud toda raamatut riiulilt otsima ja vaatama, teadagi, aeg oli siis selline.
      Nüüd võib poest saada ka teistsuguseid alaldusdioode.

      Katkestamisel tekkivad ülepinged. Ilmselt tuleb seal ka nendega võidelda.

      Pole seda lahendust kunagi proovinud, pole vaja olnud. Aga võiks ju töötada!?

      Comment


        #4
        Vs: Elektrimootori pidurdamine

        Need lambid peavad siis küll olema miski pool mootori võimsusest, et säiliks veel arvestatav pidurdusjõud ja ka tõenäosus, et nad 400V otsas mootoriga jadas olles ka ellu jääks.
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #5
          Vs: Elektrimootori pidurdamine

          Eksperiment otsustab.

          Realiseerimises oli kast 500 W-seid lampe. Veel oli!!!!
          Paneme 2 rööpi, paneme 4 rööpi.
          Või kvartstorusse panna kütteplaadi spiraal. a 4 kW. 3x4 =12
          Kah peaaegu lamp. Sekund-kaks peab kuumutust vastu.

          Ja kui ma siin meenutaks jälle oma 2x2W MLT-d vees ja 1 kW võimsust siis ....

          Ja tähes mootori puhul on neil natuke alla 400 v peal. Ja veel poolperiood..
          Või kuidas?

          Comment


            #6
            Vs: Elektrimootori pidurdamine

            poolperiood jah, see ongi põhjus, miks lamp võiks ellu jääda.
            pm mingi võimsustakisti korralikult seadme kerre ühendatuna peaks kah sobima. takistitele reeglina miski 5...10x nimikoormust pole probleem ja kui on soojuse eraldamiseks veel lisapinda, siis seda enam.
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #7
              Vs: Elektrimootori pidurdamine

              Ühel vanal keermestuspingil on põhimõtteliselt sama asi kilpi ehitatud. Ehk keerab keeret ühtpidi, pidurdab järsult, ja seejärel saad uuesti kas edasi veelkord lasta või siis juba tagasi suunal.
              Süsteem on üsna jõhker. Äkkpidurdamiseks kasutatakse impulssreleed ja käivitit mis teistest käivititest 2x suurem. Põhimõtteks siis; peale edasikäigu käiviti vabastust annab impulssrelee ca 1-1,5 sekundilise impulsi pidurdusreleele, mis sisuliselt annab mootorile hoo pealt hetkeks tagurpidi käigu. Uskumatu, aga tehase insenerid olid selle kunagi 15a tagasi nii koostanud. Ja oleks siis takistid või midagigi ette pandud. Kahe kiiruseline 2,8kW mootor pidas niivisi siiani vastu, ennem kui mootori mähised otsad andsid, ei saanudki aru kas suri laki vanadusse, või lühisvoolu. Usun et too mootor oli varuga keritud et vastu peaks. Sai uus ABB mootor pandud, aga jah, sedasi enam lülitada ei julgenud.

              Mul on eelmisest aastast üks sarnane asi veel hinge peal. Küll on vaja lülitada täpselt teistpidi. Ehk on ca 1m diameetriga terasest ventilaatorikobakas, mida ajab ringi 7kW mootor. Häda seisneb käivitusajas, mis on ca 15 sekundiline. Soovitustele tuginedes otsustasin ette panna 2 osalise käivituse. Ehk samuti kleepuva relee ja kaks käivitit. Ehk esmase relee vool jookseks ca 5-10sek läbi 3 faasilise jõudrosseli, mida kasutatakse suurtel ventilaatorite ja saeraamide mootoritel kugugi samasse auku. Drossel on mul olemas ja suvel peab asi toimima.

              Kui teemaalgataja paneks lisaks ühe impulss aegrelee, pidurdusrelee ja 3 drosselit või 3 faasilise drosseli saaks ehk mure lahendatud. Seda enam et uuemad releed on alates 0,2 sek - ~ seadistatavad ja seega saaks seisumomenti (seismajäämise momenti) üsna täpselt seadistada.
              Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

              Comment


                #8
                Vs: Elektrimootori pidurdamine

                Venelased kasutasid mootori vastulülitust suhteliselt laialdaselt. Sekundiline laks ei tapa mootorit, kui teda eelnevalt töötamisel 100% koormuse all pidevalt ei hoitud. Paraku on puuduseks jah ülisuur vool, mis võrku ja lülitusseadmeid koormab.
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment

                Working...
                X