Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Sagedusmuundur ja alalisvoolumootori pinin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Sagedusmuundur ja alalisvoolumootori pinin

    Selline kooslus:
    sagedusmuundur ja selle otsas auto ventika mootor (15A)

    Kõik on peaegu ilus, ainult, et pöörete reguleerimisel teeb mootor väga häirivat häält (erinevatel pööretel erinev toon).
    1/4 ja 1/2 pööretega kõrvalisi helisid pole.

    Kas teab keegi selle asja olemust ja võimalikku leevendust?

    ette juba tänud,
    ott

    #2
    Vs: Sagedusmuundur ja alalisvoolumootori pinin

    Kui täiendav mähise kinnitamine, näiteks lakiga immutamise teel, tulemust ei anna, siis vaja ilmselt teine mootor hankida?

    Comment


      #3
      Vs: Sagedusmuundur ja alalisvoolumootori pinin

      Oled sa kindel, et see auto ventika alalisvoolumootor sul vahelduvvooluga töötab?
      Või on see seade, mille taha sa seda mootorit ühendad, kindlasti sagedusmuundur?

      Comment


        #4
        Vs: Sagedusmuundur ja alalisvoolumootori pinin

        vb pole sagedusmuundur just õige termin. Seade on alalisvoolule
        ja reguleerib pulsi pikkust (PWM).

        Comment


          #5
          Vs: Sagedusmuundur ja alalisvoolumootori pinin

          jätsin mainimata, et mootoril on tiivik jätkuvalt küljes.
          Ehk siis mootor koos tiivikuga muutub kõlariks, hääle järgi
          PC speakeriks

          Sellest ka uus küsimus kuidas seda kandilist PWM signaali siluda.
          LC filter koos flyback dioodiga? Signaali sagedus on 20KHz

          Comment


            #6
            Vs: Sagedusmuundur ja alalisvoolumootori pinin

            Asja olemusele ise vastasid, kõik asjad mis võnguvad sagedusega 16-20000 Hz töötavad vähem või rohkemal määral kõlarina. Eriti on teada
            Tavaliselt kasutatakse PWM süsteemides seepärast hakkimissagedust 20 kHz või rohkem siis ei kuule sa midagi (koer ehk jah ja teadmata on mis ta närvikavaga juhtuda võib)
            Eks silumine aitab kindlasti, kuid enne silufiltrit kisa ei kao.

            Comment


              #7
              Vs: Sagedusmuundur ja alalisvoolumootori pinin

              Mul on akvaariumi kontrolleri taga ventilaatorid, millega tuulutan katte alust. Juhin neid samuti PWMiga ja nad kipuvad samuti kuldavalt ulguma (sai valitud vale sagedus). Esialgu aitas ventide sildamine elektrolüütkondedega (100 uF).
              Pole just eriti korrektne lahendus - lisan PWMi draiverile mahtuvusliku koormuse aga käis küll kuna võimsused olid väikesed. LC-filter oleks kindlasti parem.
              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

              Comment


                #8
                Vs: Sagedusmuundur ja alalisvoolumootori pinin

                Vaidleks natuke vastu. Niikaua kui põhisagedusega voolusid maha ei filtreeri ei muutu ka heli oluliselt, igasugune LC või muu filter aga võtab maha vaid kõrgemaid harmoonilisi, kui võtaks maha ka põhiharmoonilist ei käiks mootor enam nii ringi kuidas vaja. Nokk kinni saba lahti olukord.

                Comment


                  #9
                  Vs: Sagedusmuundur ja alalisvoolumootori pinin

                  Möho. PWM läbi LC filtri saad DC, tegu pole inverteriga vaid PWM modulaator, saaks aru kui tegu on päris inverteri väljundiga kus filter ei tohi 50Hz sagedust ära võtta. Antud kohal ei tohi mõelda nagu helitehnik.
                  Filtri induktiivsus ja mahtuvuse suuruse määravad ära väljundi AC komponendi.
                  Madalatel võimsustel sobib ka RC filter. Puudus aga et väljundit koormates toimib takisti voolu piiravana seega ei saa minna max PWMiga toiteni nagu induktiivpooliga mille aktiivtkakistus on pea olematu. Filtris on ikka määrav induktiivtakistus ja mahtuvustakistus, nende järgi saab vajalikud väärtused välja arvutada kui on teada vool, pinge ja nõutud pulsatsioon.
                  Kindlasti tuleb veenduda et pool ei satuks küllastusse. Viimasel juhul suure saab driveri FET-i RdsON abil RC filter, ehk sama mis konde ilma induktiivpoolita.
                  Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                  1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                  2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                  Comment

                  Working...
                  X