Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

küsimus mudelveduri elektritoitest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    küsimus mudelveduri elektritoitest

    On ho skaala mudelrong ja elektrivedur,mis saab toite rööbastest ,seda saab juhtida reostaadiga puldist.Kui on rööbastel üks vedur saab kiirendada-aeglsutada ühtalselt aga kui juba kaks vedurit siis saab sõita vaid kui keerata reostaadi nupp täiesti põhja ja siis sõidavad mõlemad kohe hästi kiiresti ja aeglaselt sõita pole võimalik. Trafo on 12V ja 450 mAh.Kas peaks muretsema trafo millel on rohkem volte või ampreid või hoopis mõlemaid korraga ja milline peaks olema võimsus ,et liigapalju ei saaks-võimalus ju mootorid ülepingega maha põletada?

    #2
    Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

    see regulaator on mõeldud ühe rongi liigutamiseks ja seepärast ei jaksa ta mitut liigutada. ilmselt koormavad 2 vedurit lihtsalt vahepealses asendis veduri pinge maha. kui teaks regulaatori ehitust, siis saaks soovitada vb selle regulaatori modimist. kuna põhja keerates siiski mõlemad vedurid kiirelt liiguvad, siis võiks arvata, et toide ise lahjaks ei jää.
    ilmselt on traatreostaat selle rongi juhtimiseks. sellisel juhul peaks enne põhja keeramist väga lühikesel reguleerimisalal saama siiski rongide kiirust veidi muuta. asja lahendaks lõppahelasse transistori lisamine, mis tagab ühtlasema voolu reguleerimise, paraku sellega kaotab natuke lõppkiiruses. transs vajab ka pisikest radikat, sest temast peaks eralduma kuni 4W soojust, rööbaste lühistamisel isegi kuni 10W.
    halvimal juhul põletasid kahte rongi kasutades reostaadi maha. proovi uuesti ühega, kui toimib, siis on reostaat elus.
    kui kangemat toidet otsid, siis pinge sama või isegi pigem madalam. väljundvool peab toitel suurem olema, et rohkem sarnaseid asju paralleelis toita.

    NB trafo vool on 450mA, mitte 450mAh. see viimane mõiste käib akude energiamahutavuse kohta - jämedalt võttes 450mA vooluga koormates peab see aku vastu 1h, 90mA koormates 5h(90mA*5h=450mAh)
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

      vabandust ,40 mA jah,eks väike eksitus. Ühe veduri jooksutamisel töötab edasi jah.See reostaadiga pult ja trafo on kasutatult ostetud ,seega võib olla ka see,et reostaat on kulunud kah.Eks ma esimesel võimalusel panen mõned fotod ka sellest siia üles ,äkki keegi mõistaks parandada ka seda jubinat.

      Comment


        #4
        Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

        ase ei ole ilmselt katki, lihtsalt see asi pole mõeldud kahte vedurit käitama.
        välistest piltidest abi ei ole(vähemalt mulle mitte), kuna ise selliste asjadega väga vähe kokku puutunud.
        kas trafo ja pult on eraldi kestas?
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #5
          Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

          trafo ja pult on eraldi kestas tõesti.Trafo on põhimõtteliselt nagu telefonilaadija ,juhtme ots on vaid jämedam 3-või 4 mm jämedusega ja lihtne pulti torgata.Pult ise ka suht väike ja pöörleva juhtnupuga paremale-vasakule ja keskel neutraal.Aga ma siiski kardan natuke,et see reostaadi klemm või mis iganes seal nupu all on -on väheke vbl kulunud ,sest ega ühe veduriga ka väga sujuvalt ei saa sõita.Kiirust peaks saama tõsta ja langetada väga ühtlaselt,vastavalt nupu keeramisele aga see jätab soovida natuke.Aga kahe veduriga on asi üldse hull. Ma ostsin kõik kupatuse eraldi ,see pole komplektina ostetud.

          Comment


            #6
            Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

            See pisike eraldi trfoga regulaator on nn "stardikomplekti" osa ja mõeldud ainult üht vedurit liigutama. Kui sul on juba rohkem vedureid plaanis üheaegselt liigutada, hangi vastav "Piko" trafo, mis toidab ära mitu (enda kogemusest 4) vedurit, ka on sellel trafol eraldi väljund pöörangute ajamite toiteks.
            Sa vaatasid, aga ei Näinud; Sa kuulasid, aga ei Kuulnud....

            Comment


              #7
              Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

              pm võid selle tüürimise teha nt LM317 peale ja siis selle väljundis lülitad polaarsust. see jaksab ka suuremast trafost toita, kui tulevik tahab ja selle võib soovi korral tulevikus ka nt LM338 vastu vahetada.
              ma ei tea palju see rong tahab, aga eeldatavasti peaks pea poolest amprist ikka kahele kah jätkuma. vb ei saa enam nii surt max kiirust, kui ühega, aga miskit ikka. ühe veduri tarbe mõõtmine muidugi paha ei teeks
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

                tänan ,kes võtsid vaevaks vastata aga ümber ehitada mina ei oska -seega eks esialgu jääb nagu jääb.

                Comment


                  #9
                  Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

                  Esialgu pole selge, milline on nõrk lüli - kas toitekas ise või regulaator. Kahtlustaks toitekat aga võib ka teisiti olla. Selgust saad, kui mõõdad pinget nii ühe kui teise väljundis ja leiad koha, kus pinge ära kukub. Tester sul on ikka?
                  Kui ise uut ja paremat seadet ehitada ei taha/oska, proovi osta PIKO oma. Lapsepõlvest meenub, et toimis suurepäraselt mitme veduriga ... kuni temast midagi ehitada tahtsin. Nagu siin juba mainiti, oli tal ka pöörangute toide olemas (vist 16V vahelduvat).
                  - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                  - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                  Comment


                    #10
                    Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

                    kusjuures mul on pulkakude laadija ,mille trafo on ka 12V aga ampreid on 450 asemel juba 1000 mA ja otsik ka sobib ja proovisin kahe veduriga ja täitsa töötab.Aga pikalt ei saa lasta ,sest siis reostaat suure tõenäosusega kuumeneb ja rong jääb seisma või mingi kaitse vbl katkestab protsessi. Natuke lasta seista saab edasi sõita aga ma siiski kardan,et see reostaadile on liiga tugev ja võib maha kärsatada selle.

                    Comment


                      #11
                      Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

                      selge, ses reostaadis ongi ilmselt mingi mõneoomine pote ja kogu moos, kui seda nt LM317 ja pisikese radikaga täiustada, siis peaks rahulikult ka kolme vedurit asi käitama
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment


                        #12
                        Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

                        Kuna ma ise seda värki teha ei oskaks ,kas tartust (ise asun tartus st)leiduks mõni ,kes viitsiks seda asja ette võtta ja mis see maksma võiks minna?

                        Comment


                          #13
                          Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

                          Oomipoes olid väikesed toiteplokid, 12 V, 1,2 A ja 1,7 A.

                          Kasutasin seda 1.2A list, käis kenasti. Siis tuli mootori pööramine,
                          (purjeka juhtimine raadio teel) ja põles maha.

                          Nutsin natuke ja proovisin uuesti. Töötas.
                          Tal on selline ülekoormuse kaitse sees, selline taastuv.

                          Aga nendest tegemistest on nii, et on üks poiss, tema saab seda teha.
                          Mine esikusse suure peegli juurde, sealt on ta näha. Tema teeb.

                          Kui nüüd oskamiseks nõu on vaja, siis võib rääkida.

                          Kõigepealt tuleb kindlaks teha:
                          1. Palju need vedurid toidet tahavad, amprites?
                          2. Palju ampreid see sealne toiteseade välja annab?

                          Selleks on vaja mõõteriista.
                          ELFA-s on tester noortele elektroonikutele kasutamiseks olemas.
                          Aga nemad vist välja ei lanuta. Kohapeal mõõtmiseks.
                          Lihtne tester maksb ostes kuskil 60 eeki.

                          Comment


                            #14
                            Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

                            kusjuures need odavad ajavad asja vägagi ära ja selle soetamisel võid avastada, et seda läheb veel paljudes muudes kohtads tarvis. kolb võiks kah mingisugune olla, aga see pole mõõtmisel ja planeerimisel vajalik
                            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                            Comment


                              #15
                              Vs: küsimus mudelveduri elektritoitest

                              Esmalt postitatud reuter poolt
                              kusjuures need odavad ajavad asja vägagi ära ja selle soetamisel võid avastada, et seda läheb veel paljudes muudes kohtads tarvis.
                              Ära sellest kõva häälega räägi, ma ainult sulle kirjutan.
                              Mul oli kord selline odav digi, mõõtsin võrgupinget, 1000 V peal,
                              kuskil 30 sek ja põles. Ei teagi miks.
                              2000++ eeki digi põles, kui oli trafo taga ja pinge välja sai lükatud.
                              Neil pole seal kaitsezenerit sees!

                              Selles mõttes on osutriist vast kindlam.

                              Esmalt postitatud reuter poolt
                              Kolb võiks kah mingisugune olla, aga see pole mõõtmisel ja planeerimisel vajalik
                              Sellise raudtee võib ka selle kruvide ja torudega asjaga kokku monteerida.
                              See mis harukarpi läheb, see riba.

                              Pärast hea kerge kruvikeerajaga lahti võtta.
                              Ja kruvikeeraja saab ise naelast teha.
                              Koolis, tööõpetuse tunnis.

                              Comment

                              Working...
                              X