Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

220V pliit 380V kontakti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    220V pliit 380V kontakti

    Niisiis oleks vaja ühendada 220V uus pliit kolmefaasilissse 380V 40A kontakti. Pliidi tagant leidsin ühendusskeemi 400V jaoks, see ehk sobib?
    1 2 3 4 5 400V~3N
    o o o o--o o
    | | |<-->|
    | |<---->|
    |<------>|
    L1 L2 L3 N
    Noolte vahel kõikjal on 230V. 6. klemm on maandus. Kui ma õigesti mõistan siis 1, 2 ja 3. klemm on faasid ning 5 on nullklemm. 4. ja 5. klemm omavahel
    ühendada.
    Huvi pärast küsiks kas faaside vahel mitte ikka 380 ei peaks olema? Ja kuidas nad seda väldivad?

    Niisiis pistikust ka nati. 380V, 40A, 3 klemmiga. Kolmnurkühendus minu arust. Tahaks teada kus seal on võiks olla nullklemm ning kuhu panna maanduse juhe.
    Muidu kõik üldiselt selge ainult et vastavaid ühenduskohti ei leia üles vanal pistikul. Igatahes tänan ette igasuguse abi ja vastuste eest.
    viimati muutis kasutaja irish; 13 m 2008, 10:04.

    #2
    Vs: 220V pliit 380V kontakti

    Aga klemmide 1-2, 1-3 ja 2-3 vahel ongi ju 380/400V ning see vana 3. klemmiga pistik on sul ilmselt 1-faasiline (+ kaks nulli, PE ja N).

    E:
    Tähendab võimalusi on 2:
    1. Ostad pliidi jaoks uue 5-soonelise kaabli. 1,2,3 ühendad faasijuhtidega, 4 ja 5 sillaga kokku ja sinine N juhe (üks null, neutraaljuht) sinna külge, 6 külge siis PE juht (null, kaitsejuht), mis on kollaroheline. Kilbist pistikupesani tuleva kaabli vahetad samuti välja 5-soonelise vastu (pistikupesa ka loomulikult vahetad), eeldusel, et sul majja üldse kolm faasi tuleb.
    2. Kasutad vana kaablit. 1,2 ja 3 sildad ära ja see ainumas faas sinna külge. Teised 2 soont siis vastavalt sillatud 4-5 ja 6 külge.
    viimati muutis kasutaja A.S.; 13 m 2008, 10:51.

    Comment


      #3
      Vs: 220V pliit 380V kontakti

      Esmalt postitatud A.S. poolt
      Aga klemmide 1-2, 1-3 ja 2-3 vahel ongi ju 380/400V ning see vana 3. klemmiga pistik on sul ilmselt 1-faasiline (+ kaks nulli, PE ja N).

      E:
      Tähendab võimalusi on 2:
      1. Ostad pliidi jaoks uue 5-soonelise kaabli. 1,2,3 ühendad faasijuhtidega, 4 ja 5 sillaga kokku ja sinine N juhe (üks null, neutraaljuht) sinna külge, 6 külge siis PE juht (null, kaitsejuht), mis on kollaroheline. Kilbist pistikupesani tuleva kaabli vahetad samuti välja 5-soonelise vastu (pistikupesa ka loomulikult vahetad), eeldusel, et sul majja üldse kolm faasi tuleb.
      2. Kasutad vana kaablit. 1,2 ja 3 sildad ära ja see ainumas faas sinna külge. Teised 2 soont siis vastavalt sillatud 4-5 ja 6 külge.
      1 faasilise osas võib sul õigus olla, uurisin pistiku katet täpsemalt ja leidsin sealt ühe ~ märgi. Peaks tähistama vist ühte faasi? Pinge on igatahes saehammaspinge, kui see mingit tähtsust omab. (see märk on ka seal peal)
      Nüüd jääb veel ainult 1 küsimus: Kuidas ma teen selgeks missugune klemm on missugune? Mingisuguseid märke ma sealt kuskilt ei leia mis mulle selle ära näitaks. On mu ainuke võimalus hankida faasimõõtja vms?

      Comment


        #4
        Vs: 220V pliit 380V kontakti

        See keskmine pistiku klemm peaks olema kõige pikem ja selle juures või isegi metallklemmi peal peaks olema maanduse märk. See ongi see kaitsejuht, mida vanasti maanduseks või kaitsenulliks kutsuti ja mis läheb pliidi 6 klemmi külge.
        Aga faasi saad kindlaks teha ikkagi vaid mingi mõõteriistaga. Proovid kasvõi laualambiga selle keskmise klemmi ja äärmiste vahel. Kui põlema hakkab, ongi faas leitud.

        Comment


          #5
          Vs: 220V pliit 380V kontakti

          Esmalt postitatud A.S. poolt
          See keskmine pistiku klemm peaks olema kõige pikem ja selle juures või isegi metallklemmi peal peaks olema maanduse märk. See ongi see kaitsejuht, mida vanasti maanduseks või kaitsenulliks kutsuti ja mis läheb pliidi 6 klemmi külge.
          Aga faasi saad kindlaks teha ikkagi vaid mingi mõõteriistaga. Proovid kasvõi laualambiga selle keskmise klemmi ja äärmiste vahel. Kui põlema hakkab, ongi faas leitud.
          Nonii, 1, 2 ja 3 ühendan (sildan) ning faas ühe külge. Ei tohiks erilist vahet olla missuguse külge?
          Keskmine klemm on jah maandus/kaitsenull, selle ühendan siis 6. klemmi külge.
          Aga mis on siis see 3. mille ma peaks panema ühendatud (sillatud) 4. ja 5. klemmi külge?

          Comment


            #6
            Vs: 220V pliit 380V kontakti

            Faasi ühendad sinna kus mugavam, vahet pole, kas 1, 2 või 3.

            Esmalt postitatud irish poolt
            Aga mis on siis see 3. mille ma peaks panema ühendatud (sillatud) 4. ja 5. klemmi külge?
            See on siis see kolmas juhe, vana nimega töönull, uue nimega neutraaljuht ja praegusel ajal peaks olema sinist värvi (sinul ilmselt pole).

            Comment


              #7
              Vs: 220V pliit 380V kontakti

              Esmalt postitatud A.S. poolt
              Faasi ühendad sinna kus mugavam, vahet pole, kas 1, 2 või 3.


              See on siis see kolmas juhe, vana nimega töönull, uue nimega neutraaljuht ja praegusel ajal peaks olema sinist värvi (sinul ilmselt pole).
              Ok, muidu kõikselge aga huvi pärast küsiks mis selle neutraaljuhi eesmärk on?
              Kõige abi eest siiani suured tänud sulle!

              Comment


                #8
                Vs: 220V pliit 380V kontakti

                Esmalt postitatud irish poolt
                Ok, muidu kõikselge aga huvi pärast küsiks mis selle neutraaljuhi eesmärk on?
                Kõige abi eest siiani suured tänud sulle!
                Vooluring teadupärast koosneb ju kahest juhtmest, ühte mõõda vool läheb seadmesse (faas), teist mõõda tuleb tagasi (neutraal), tavalisel patareil ju ka kaks klemmi kui mäletad.
                Aga see PE (kaitse)juht on mõeldud inimese kaitseks, seda mööda normaalses olukorras vool ei liigu ja seal juhtmes mingit pinget ei ole. Kui pinge kuidagi sinna satub, siis peaks kilbis olev kaitse rakenduma.

                Comment


                  #9
                  Vs: 220V pliit 380V kontakti

                  teeme kõigepealt selgeks, kus sul need 3 klemmi on, kas pistikus või pesas. pistik=isa; peas=ema. loogikast peaksid ise aru saama...
                  kui need esimeses postis täheldatud "o"-d tähistavad klemme ja siis iga klemmi kohal peaks olema vatav tähis: L1, L2, L3 ja N, siis just nii ühendatki. iga L on faas, kui sul faase ainult 1, siis pliidil paned need kõik kokku ja vead ühe juhtmega, mille ristlõige on minimaalselt 2,5 ruutu. järgmine juhe läheb N külge ja SEDA EI SILDA MILLEGAGI. viimane(3f puhul viies, 1f puhul kolmas) tuleb ühendada viimase klemmi külge, mille juures peaks olema maanduse tähis. loogika järgi peaks olema selle klemmi number 5
                  pistiku/pesa kaane pealt tegeliku ühenduse või pinge kohta teadmisi ammutada pole mõtet. 3 klemmi 40A on vana vene standard? sel juhul keera kindlasti seinalt maha. asemele sobiks ühe faasi puhul sinise kestaga 3 klemmiga 16+A isend, 3f puhul punase kestaga, viie klemmiga (3f + N + PE 230/400V) või siis sinise kestaga nelja klemmiga sinine(3f + PE )
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #10
                    Vs: 220V pliit 380V kontakti

                    Esmalt postitatud reuter poolt
                    järgmine juhe läheb N külge ja SEDA EI SILDA MILLEGAGI
                    Osadel on 2 neutraaliklemmi, pole midagi parata.

                    Comment


                      #11
                      Vs: 220V pliit 380V kontakti

                      Esmalt postitatud reuter poolt
                      teeme kõigepealt selgeks, kus sul need 3 klemmi on, kas pistikus või pesas. pistik=isa; peas=ema. loogikast peaksid ise aru saama...
                      kui need esimeses postis täheldatud "o"-d tähistavad klemme ja siis iga klemmi kohal peaks olema vatav tähis: L1, L2, L3 ja N, siis just nii ühendatki. iga L on faas, kui sul faase ainult 1, siis pliidil paned need kõik kokku ja vead ühe juhtmega, mille ristlõige on minimaalselt 2,5 ruutu. järgmine juhe läheb N külge ja SEDA EI SILDA MILLEGAGI. viimane(3f puhul viies, 1f puhul kolmas) tuleb ühendada viimase klemmi külge, mille juures peaks olema maanduse tähis. loogika järgi peaks olema selle klemmi number 5
                      pistiku/pesa kaane pealt tegeliku ühenduse või pinge kohta teadmisi ammutada pole mõtet. 3 klemmi 40A on vana vene standard? sel juhul keera kindlasti seinalt maha. asemele sobiks ühe faasi puhul sinise kestaga 3 klemmiga 16+A isend, 3f puhul punase kestaga, viie klemmiga (3f + N + PE 230/400V) või siis sinise kestaga nelja klemmiga sinine(3f + PE )
                      Üldiselt kõik õige aga vist jäi sul märkamata, et klemme on 6 ning neutraaljuht läheb 6. külge. See kuues on mul numbriga märkimata skeemil. Igatahes on mul kõik juba ilusti ära ühendatud nüüdseks ning tänan abi eest kõiki postitajaid.

                      Comment


                        #12
                        Vs: 220V pliit 380V kontakti

                        Esmalt postitatud irish poolt
                        neutraaljuht läheb 6. külge.
                        Sinna läks ikka kaitsejuht, see pistiku keskmise pika klemmi küljest?

                        Comment


                          #13
                          Vs: 220V pliit 380V kontakti

                          Ei tahaks asja segaseks ajada aga pliitidel maa ja 0 kokkupanek on vahel vajalik, olen näinud tutikat piliiti kus maa otsa külge tuli ühe raua toide. ehk kui jätsid maa ühendamatta ja raua järgi keerasid oli korpuses 230V. Ja garantii ütles et pole midagi asjal viga ja nii jäigi. Käisin hiljem teise tuttava juures. Nägin samat pliiti ja olevat sama jama olnud. Mõnel tootjal on maandusest oma arusaam.
                          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                          Comment


                            #14
                            Vs: 220V pliit 380V kontakti

                            Esmalt postitatud murphy poolt
                            Ei tahaks asja segaseks ajada aga pliitidel maa ja 0 kokkupanek on vahel vajalik, olen näinud tutikat piliiti kus maa otsa külge tuli ühe raua toide. ehk kui jätsid maa ühendamatta ja raua järgi keerasid oli korpuses 230V. Ja garantii ütles et pole midagi asjal viga ja nii jäigi. Käisin hiljem teise tuttava juures. Nägin samat pliiti ja olevat sama jama olnud. Mõnel tootjal on maandusest oma arusaam.
                            Selle tootja nimi pakuks küll huvi! Teaks, millest eemale hoida.

                            Comment


                              #15
                              Vs: 220V pliit 380V kontakti

                              Offtopic Start
                              tuletan meelde, et me ei ela vene ajastul kui pinged olid 220v ja 380.
                              Offtopic End

                              Comment

                              Working...
                              X