Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootori ühendamine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Elektrimootori ühendamine?

    Ok, ja nii siis ütletegi, et teistmoodi ei saa.... Uudishimu ei lasknud näppudel rahulikult olla, võtsin mootori lahti, seal loomulikult mähised ja kõik nii nagu poes (st.tehases) silma järgi oletades pole seda keegi ümber mähkinud (aga iial ei või teada). Ei tahtnud mähiseid lammutama hakkata, asi oleks võinud lõppeda mootori utiilistumisega .
    Panin uuesti kokku. Mootori muidugi. Kuna käeulatuses seisis lintsaag, millele peale monteeritud 3f mootor, kuid kondensaatoriga muudetud 220 v /1f mootoriks, siis võtsin sel mootoril ühenduskarbi kaane maha. Kondekas asub väljaspool karpi. Sel samuti ainult 3 otsa karbis. Mähised C1, C2, C3. C1 ja C2 külge tuli 220v ehk siis faas ja 0. C2 ja C3 külge oli ühendatud kondensaator. Tegin oma väikse mootoriga sama, kasutasin kondekat 4,0 mkF/450v.Töötab. Käivitub muidugi aeglaselt, kuid tööriist, mida ta ringi peab ajama, on lihtne ja kerge ventilaatoritiivik, siis pole erilist koormust ka. Kui vahetasin otsad ringi (kondensaatori ja 220 v ühe otsa) siis muutus mootori pöörlemissuund. Kõik. Ma ei ütle, et see reegel peab olema, tõenäoliselt suurema koormusega kohtades on asi teistmoodi, aga minu juhtumi puhul asi töötab.

    Comment


      #17
      Vs: Elektrimootori ühendamine?

      Eks see selline hädaabi lahendus ole. Siin lehel http://www.elektrodvigatel.net/shema...aznaya_set.php on öeldud, et minimaalsed on kaod 220V 1F võrku ühendamisel kolmnurk ühenduse korral, sellisel juhul saab 75% mootori võimsusest kätte ja nominaalpöörded ka säilivad.

      Comment


        #18
        Vs: Elektrimootori ühendamine?

        Nojah, aga kodanikul pole mootoril kolmnurkühendust, on tähtühendus. Vist? Ega mina ei tea, lihtsalt oletan. Seega veidigi arvestatavat võimsust saab mootorist kätte mähiseid vooluga tugevasti üle koormates. Aga kui inimene voolust nagunii midagi ei tea, siis pole muidugi vahet - töötab kaua töötab. Soovitaks siiski peale mõningast töötamist mootorit käega katsuda.

        Esmalt postitatud Tift poolt Vaata postitust
        Ok, ja nii siis ütletegi, et teistmoodi ei saa...
        Ikka saab, samamoodi kondensaatorit kasutades, selleks peavad aga kõik 6 mähise otsa välja toodud olema. Või mähised mootori sees juba eelnevalt kolmnurka ühendatud olema.

        Comment


          #19
          Vs: Elektrimootori ühendamine?

          Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
          Ikka saab, samamoodi kondensaatorit kasutades, selleks peavad aga kõik 6 mähise otsa välja toodud olema. Või mähised mootori sees juba eelnevalt kolmnurka ühendatud olema.
          Vaata, lugupeetud A.S., seda oligi vaja teada. Et võib olla nii ja naamoodi ka siis, kui on ainult kolm otsa väljas. Ma sinisilmselt arvasin, et kolm otsa tuuakse välja ainult ühel korral kahest, aga vat võta näpust. Eriti, kui on tegu selliste..vanade isenditega, kus ei saa kindel olla, kas silt ja sisu vastavad. Elektrist natuke ikka midagi tean, aga peensusteni pole eriti asja olnud . Eks see üks katsetuse-eksituse meetod ole jah. Aga arvatavasti panen talle ikka kolm faasi taha. Sai ära proovitud, kuidas tiiviku alt tuult tuhiseb.. Tänud kaasa mõtlemast, targematega on hea vestelda ja sageli on kasulik parem loll näida kui omaenese tarkusele toetudes otsad...seina pista .

          Comment


            #20
            Vs: Elektrimootori ühendamine?

            TEEMA.
            Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

            Comment

            Working...
            X