Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

220v AC mootor 12v DC mootoriks?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    220v AC mootor 12v DC mootoriks?

    Kas kusagil on infot/näidiseid, kuidas ümber mähkida 220V vahelduvvoolu mootor ümber 12V alalisvoolu omaks? Probleemi valmistab justnimelt AC-DC pool. Tarbimispinge muutmise arvutustega saan hakkama.
    Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

    #2
    Vs: 220v AC mootor 12v DC mootoriks?

    Milline mootor? Lühisrootoriga?

    Kindlasti palja mähiste ringimähkimisega ei pääse, sõltuvalt mootorist vajalik kas DC-AC muundur või kommutaator.
    If you think education is expensive, try ignorance.

    Comment


      #3
      Vs: 220v AC mootor 12v DC mootoriks?

      mootor on elektrilise murutrimmeri mootor, pole lahti veel kangutanud ja hingeeluga tutvunud. Kuna mootorite hingeelu on suhteliselt võõras, siis ei oskaks ma isegi kommenteerida, kas lühisrootoriga või mitte. Tean ainult seda, et ta on 220V 200W ja 11000 pööret.

      Selle ettevõtmise üks eesmärke olekski ennast natuke harida ka mootorite poole pealt. Mingite Wiki lehtede pealt olen leidnud küll tööpõhimõtteid, kuid see on kuidagi üldine.
      Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

      Comment


        #4
        Vs: 220v AC mootor 12v DC mootoriks?

        Hee, see mark oli mul puhta meelest läinud.

        Siis on see järjestikmähistega (täpset nime ei mäleta) kommutaatormootor. Töötab nii alalis- kui ka vahelduvvoolu pealt. Koormuse puudumisel tõusevad pöörded taevasse.

        Sarnaseid mootoreid kasutati ka veneaegsetes (ja ilmselt ka nüüdisaegsetes) tolmuimejates.

        Alalisvoolu peale ringitegemisel tuleb kommutaator ja harjad kindlasti võimsam võtta - vool on suurem ja üldse alalisvoolumootori kommutaatori sädelus on suurem.

        Minu arust on tööd ja vaeva kõvasti ja võimalik, et tulemus ei rahulda sind - harjad peavad vähe vastu jne. Koduse trimmeri pärast küll sellist insenerimõtte raiskamist ei tasu ette võtta.
        If you think education is expensive, try ignorance.

        Comment


          #5
          Vs: 220v AC mootor 12v DC mootoriks?

          Esmalt postitatud andreie poolt
          Koduse trimmeri pärast küll sellist insenerimõtte raiskamist ei tasu ette võtta.
          Idee oleks sellest trimmerist ühele väiksemale kalalkäimise paadile mootor meisterdada.
          Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

          Comment


            #6
            Vs: 220v AC mootor 12v DC mootoriks?

            ma olen ka vaadanud, et kui trimmeril ketas asendada propelleriga saaks paadisõitu teha! Kas bensu või 12V mootor ja kogu moos! pluss tiivik, leiaks trimmerile veelgi rakendust, muidu vedeleb niisama kuival ajal.
            Forget the net. Switch on the set. Warm it up slow and go. Light the tubes, bask in the glow. Surf shortwaves on your old radio.

            Comment


              #7
              Vs: 220v AC mootor 12v DC mootoriks?

              Kas pöördeid liiga palju pole tiiviku jaoks?

              Comment


                #8
                Vs: 220v AC mootor 12v DC mootoriks?

                Esmalt postitatud raitl poolt
                Idee oleks sellest trimmerist ühele väiksemale kalalkäimise paadile mootor meisterdada.
                Võta mis tahes olemasolev vindi jaoks sobiva pöörete arvuga 12V (või 24V) paarisajavatine pööreteregulaatoriga mootor, töökindlus ja kasutegur on kindlasti suuremad kui ise aretades. Saad näiteks ilma reduktorita hakkama. Kindlasti tuleb jälgida vindi ja paadiga sobitatutust, et saada optimaalset töörezhiimi.

                12 000 RPM on vindi jaoks jaoks tõesti liiga palju.
                If you think education is expensive, try ignorance.

                Comment


                  #9
                  Vs: 220v AC mootor 12v DC mootoriks?

                  hmm...olgu... tundub, et paadimootorit sellest ei ole eriti mõtekas meisterdada. Sellele vaatamata tahaks ta 12V peale ringi kerida, sest esialgne idee oli (robot)muruniiduk.


                  Kuidas elektrimootoril seda vajaminevat mähise takistust arvutatigi? 220V puhul oli staatori kummagi mähise takistuseks 20 Ohmi, palju ta 12V puhul olema peaks? Ning rootor?...krt, kus on kõik need kolledžiaegsed praksi kaustad kui neid vaja on...
                  Oota! Las ma teen seda natuke paremaks...

                  Comment


                    #10
                    Vs: 220v AC mootor 12v DC mootoriks?

                    Ega see asi lihtne Sul ei saa olema. Mähised vaja kerida jämedamast traadist, kuna võimsuse samaksjäämisel vool suureneb. Samuti pead vingemad harjad ja vingema kollektori muretsema. Ehk põhõmõtteliselt : Arvutame, teeme ise traadipuntrast mootori.
                    Valemeid leiaks arvatavasti mõnest elektrotehnika õpikust. Minu loogika ütleb seda, et magnetväli peaks endisega võrreldes sama tugevaks jääma.

                    Martin@nägi pealt , kuidas vanaisa omal ajal kohviveski mootorit ümber keris aga mitte 12 voldile vaid seetõttu, et asi oli läbikärssanud.
                    Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                    Comment


                      #11
                      Vs: 220v AC mootor 12v DC mootoriks?

                      Tundub et mõnel on liig palju vaba aega. Kordi kergem on lihtsalt vajaminev asi osta ilma et peaks hakkama jalgratast leiutama. Mähise takistus alalisvoolule ei ole vast mingi tõsiseltvõetav tulemus mille järgi mootori mähist ehitada. Mida väiksem pinge seda suurem peab olema vool et saavutada kindlat võimsust. Et suurendada voolu tuleb takistust vähendada.

                      Comment


                        #12
                        Vs: 220v AC mootor 12v DC mootoriks?

                        Esmalt postitatud soldat poolt
                        Mähise takistus alalisvoolule ei ole vast mingi tõsiseltvõetav tulemus mille järgi mootori mähist ehitada. Mida väiksem pinge seda suurem peab olema vool et saavutada kindlat võimsust. Et suurendada voolu tuleb takistust vähendada.
                        Mootori ümberarvutus läheb keeruliseks...
                        Mingi alalisvoolu elektromagnetiga (nt. relee mähise ümberarvutus teistsugusele tööpingele) on palju lihtsam, võtmesõnaks "amperkeerd" - mähist läbiva voolu ja keerdude arvu korrutis määrab antud konstruktsiooni puhul tekkiva magnetvälja tugevuse. Siin mängib rolli ka ainult aktiivtakistus (alalisvool ju), sedakaudu siis voolutugevus...
                        Ühepalju amperkeerde - ühesugune magnetvälja tugevus.
                        (Muide, alalisvooluga 24V ja vahelduvvooluga 220V releede mähised polnudki niiväga erinevad, enam-vähem sama jämedusega traat ja umbes samapalju keerde - vahelduvvooluga tuli juurde mähise reaktiivtakistus.)
                        Eks mootoris on ka elektromagnetid põhimõtteliselt, aga igasuguseid lisafaktoreid tuleb juurde...
                        Elektroonika töötab suitsu baasil.
                        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                        Comment

                        Working...
                        X