Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Bensiinigeneraatori ja veeautomaadi sõprus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Vbolla paneksite skeemi, kasvõi ilma strateegiliste väärtusteta kuhugi üles? Kuna algajale jääb ainult tekst natuke väheks. Samas, kui on plaan pooltööstuslikult neid soft-starte tootma/müüma hakata siis on arusaadav. Aga küsida ju võis.
    Maailm oleks puhas ja süüta
    kui poleks õllejogurtit
    - Õ.Õ.

    Comment


      #62
      Skeemi lahendust on juba päris põhjalikult kirjeldatud, jääb ainult väärtuste arvutamine. Mul on skeemis omapärad, mida ilmselt enamus ei soovi (seoses kasutatud õlirõhu anduriga). Eks mul ole jah mõningaid ideid selle viimase lahenduse kasutamiseks.

      90-datel sai projekteeritud ja toodetud väikeseeriatena erinevaid süütesüsteeme, millistelt võeti skeem maha ning hakati idanaabri juures tootma autoriõigusi rikkudes. Kiruti veel, et miks ma detailidelt kirjad maha nühkisin. Nad olid sunnitud kasutama vähem töökindlaid asendusdetaile, sest paremaid ei suudetud hankida. Pärast seda nagu ei taha ühtegi skeemi netti riputada...

      Comment


        #63
        Eesmärk on täpsustamata.
        Kas.. soovid lihtsalt käivitus-impulsi vähendada; kui siis.. mis ajalises välbas- 0,01, 0,1, 1, 2,.. sek?
        Või soovid kogu süsteemi panna püsivalt tööle, nagu 2 faasiline inverter või midagi seesugust?
        Miks on eesmärk kasutada 70, 80, 90-aastate tehnoloogijaid kui hetkel on 2023 kalendri järgi?
        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

        Comment


          #64
          Eesmärk on ju pealkirjas kirjas.

          Aastal 2023 ei ole müügil sobivat lahendust. Eesmärgiks oli teha 1-faasilisele kondekaga mootorile soft start/stop ja võimalikult lihtsalt ja odavalt. Samas vältida suuri voolutõukeid, mis ei sobi invertergeneraatorile. Ka transsidega voolupiiraja toimib poole väiksema võimsusega mootoriga hästi. Kui plaadid lõplikult sobivasse karpi saavad, siis jääb tööle kuni uue kaasaegsema pumba ostmiseni. Ei välista ka lahenduse täiustamist kasutamise käigus.

          Sünkroniseeritud faasijuhtimist kasutasin sellepärast, et kasutan odavat lahendust - sümistori. PWM on transiteema, olgu siis tegemist kas BJT, FET või IGBT-ga. Korra sai küll kaalutud IGBT variante, kuna ostas oli 15Eur eest müügil suure vooluga 4 IGBT transipaari + 3 sümistoripaari suurel radikal (nimetuse all võimsad väljatransid). Kuid erilist efekti poleks see antud mootoritüübi puhul andnud.


          Esimeses variandis kasutatud takistusoptronit on väga lihtne ise valmistada – ühte otsa LED ja teise fototakisti. Ma treisin küll sobiva ümara korpuse getinaksist, kuid võib kasutada ka paksema seinaga termokahanevat rüüsi. Tuleb jälgida vaid spektrite sobivust, komponentide asendit ja välise valguse eest kaitstust.
          100k...10k piirkond on suhteliselt lineaarne. Väiksema takistuse oma mitte.
          viimati muutis kasutaja Svago; 18 m 2023, 21:23.

          Comment


            #65
            Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
            ..Sünkroniseeritud faasijuhtimist kasutasin sellepärast, et kasutan odavat lahendust - sümistori. ..
            Ja millist moodi sa seda sümistori kasutad, .. nagu saadad mootori poole väikeseid piike või kuidagi teisiti?

            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

            Comment


              #66
              Erineva laiusega piigid on rohkem PWM teema.

              Lahenduse kirjeldus on juba eespool – sellisest lihtsast variandist peaks aru saaama isegi algaja elektroonik, kes on tuttav 555-ga. Lahenduseks andsin õnge, mitte kala.

              https://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm555.pdf

              Antud juhul muudan sünkroonselt sümistori avamise faasi ühel poolperioodil 0-180 kraadi ja teisel 180-360 kraadi nagu juba 1970-datel.

              Nagu väidetud, siis kasutan tollaseid komponente: 555, digipotekat DS1809-100, paari optroni, millest üks on MOC3063 ja väikese tüürvooluga häirekindlat kontrolleritega juhitavat sümistori. Eelarve jäi 10Eur piiridesse.

              Comment


                #67
                Ei saanud vanavares aru ja ma ka ei saa; tegelikult.
                MOC3063 on kindel element ja sümistor ja oprton ka. Need kolm elementi annavad kindla detaili kokku mida nimetatakse "zero cross relay circuit".
                Edasi on arusaamatu.
                Kui juba suutsid esimese perjoodi impulsi mootorisse saata, alates 0 - kuni maksimumpingele, siis kõige suurem käivituse impulss oli juba ära ja järgnevad on juba ...
                Kui hakkad perioode poolitama või polaarsusi ära jätma, siis mootori magnetvälja kadu ja pendeldus on väga erinev 50Hz pendeldusest; ja asjad võivad ka vastandfaasi minna.

                Ok lihtne küsimus, ehk ka test selle "softstart" kohta. Paned pealiini kaitsmeks 6,3A (või 8A) keskmise kiirusega sulavkaitsme ja kui see ei põle läbi, siis võib öelda et asi toimib.
                Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                Comment

                Working...
                X