Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Sobiva mootori juhtimise/ülekande leidmine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Sobiva mootori juhtimise/ülekande leidmine

    Sai järjekordne imeliku looma nahk koju veetud.
    Tundmatu loom on sündinud Austraalias ja nimeks on tal Douglas.

    Click image for larger version

Name:	stoos.jpg
Views:	529
Size:	389,0 KB
ID:	1117506

    Kahjuks puudub tal nii mootor kui ka osa ülekandest.

    Originaalis on tal 3/4 hp 1440 p/min mootor, kuid pingil puudub peale mootori ka sidur mille ühes otsas oli suur rihmaratas ja teises otsas 3 soonega seib kust käis rihma ümber tõstes kiiruse reguleerimine.

    Algne plaan oli sagedusmuunduriga mootor aga ilmsel seda pinki hakatakse kasutama väga-väga harva, kas selline peen lahendus sellisele masinale oleks jälle mõistlik...
    Mootor ja pöörete muutmine võiks jääda võimalikult labaseks kuid samas jällegi ehitada sarnane agregaat nagu originaalist...
    Kuid mingine siduri lahendus sinna tuleks ka teha nagu originaalil.


    Tegin paar arvutust, kui kasutada 950 p/min mootorit siis peaks kasutama mootori otsas 38/51/60mm rihmaratast.
    Kui võluda kuskil 400 p/min mootor siis juba saaks kasutada normaalsete mõõtudega rihmaratast 90/120/143mm läbimõõdus.

    #2
    mingi selline masin?
    All comments are now on the Fireball forum, a place to ask questions, share your thoughts, and easily search for topics that interest you. Find it here: http...

    Comment


      #3
      Kas see sidurdamine ei käi mitte nii, et lased rihmad lõdvaks või pingutad. Selle seltskonna videotes on mõnes kohas sellist lahendust näha.
      How Bolt are Made in Factory | Truck Wheel Stud Manufacturing | Production Process of Tire Nut Bolt#boltnutmanufacturingprocess #howrawsteelistransformedInto...

      Comment


        #4
        Sagedusmuunduriga tuleb ilmselt kõige odavam ja lihtsam.
        Mõned el mootorid jooksevad väga hästi ka 100 Hz iga teised üle 60 Hz lihtsalt ei tööta.
        Alla 10 Hz sagedust tuleks asünkroon mootoriga töötamisel välistada - jahutus jääb viletsaks ja pöördemoment on niru.
        Mitu kW mootorit vaja on?
        MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
        KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

        Comment


          #5
          Siin videos sama masin.

          Kui aus olla siis pole isegi enam kindel kas tal sidur üldse algselt on aga sidurit kasutatakse suurematel masinatel nii ülekoormuse kaitseks kui ka hoova abil on võimalik sidurit lahutada kui on tarvis pinki seadistada.
          Sidurina plaaniks kasutada selliseid hammasrattaid, vedruga reguleeriks siis momenti kui sidur hakkab üle andma. Aga vaatab veel seda siduri asja...
          Click image for larger version

Name:	sidur.jpg
Views:	465
Size:	101,9 KB
ID:	1117521

          Mootori ja ülekande koha pealt tuli ka mingine nägemus.
          Mootoriks võiks kasutada äkki 1.1kw 950p/min. ja kiiruse reguleerimiseks ikka sagedusmuundurit.
          Rihmaks kasutaks näiteks poly v l8 rihma, mootori otsa 46mm seibi ja pingi poolel 220mm(suurem enam ei mahu), sellisel juhul jääks mootori nimipööretel pink tööle keskmisel kiirusel.
          Selline lahendus vist oleks kõige odavam ja lihtsam teostada kui kasutada teiseringi mootorit ja muundurit.

          Comment


            #6
            Rihm ja inverter mõlemad töötavad sidurina.
            Rihm hakkab liiga suure koormuse korral libisema ja enamusele inverteritele saab panna voolu piiramise peale - kui koormus läheb suureks tõmmatakse sagedus ja/või vinge alla.
            MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
            KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

            Comment


              #7
              Teema alguses tõstatatud küsimus on leidnud endale lahenduse sagedusmuunduri näol, rihmaseibid pärinevad sõiduautolt (46mm, 190mm).
              Tarvis veel elektrikilp koostada kus plaan panna rotaator lüliti millest käib kiiruse valik, stop, start nupud, mootori suuna valik ja ilmselt ka kiiruse potekas ning pealüliti.

              Üks liikuv pilt ka!
              viimati muutis kasutaja turbohoolik; 31 m 2021, 20:33.

              Comment


                #8
                Sagedusmuundur on tore asi aga kahjuks käib minul ta korrektselt ühendamine ja seadistamine üle jõua.
                Muunduriks on Mitsubishi FR-D720
                Manual

                Sooviksin saada pingi toimima pildil olevate nuppudega: Start, stop, kiiruse valik, esipidi/tagurpidid, kiiruse täpsem seadistamine. Kas see võimalik on...
                Pool päeva vahtisin manuali nagu kits kino kuulutust, õhtuks selgus tõsiasi, et ei suuda oma peaga välja mõelda kuidas juhtmeid ühendada, momendil isegi midagi kuidagi kokku ühendaks aga....
                1-
                2-
                3-
                4-
                5-RH
                6-RM
                7-RL
                8-STF
                9-STR
                10-10
                11-5
                12-PC
                13-PC
                14-2

                Starti ja stoppi ei oska kuidagi ühendada ja manuaali uurides ei saanude sotti kuidas ja mis parameetreid pean muutma.

                Click image for larger version

Name:	271523101_1775739696150503_2242208493139901033_n.png?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=-Ob7BhGXEO4AX9AW98R&_nc_ht=scontent-arn2-2.xx&oh=03_AVI0VY1QATR67fxje6Vmxuh7xZj4w4cnfiJ3BLZbICesJw&oe=62061DEB.png
Views:	300
Size:	21,0 KB
ID:	1118155
                Click image for larger version

Name:	271539420_1281725572331900_4779437330886257356_n.png?_nc_cat=103&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=PaUkTtSxd5UAX-pu7sj&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=03_AVKS0k61Kc3OPHhiyOfa6dJxsPiLU3drg1KvcOXSvQYioQ&oe=62045614.png
Views:	288
Size:	297,9 KB
ID:	1118156

                Comment


                  #9
                  Ma olen paar tükki selliseid vahetanud hiljaaegu. Need lihtsalt hakkavad "segast peksma" miski aja pärast, ilma igasuguse mõistliku põhjuseta.
                  See mitsu kaup on väga spetsiifiline. Näitena, kus oleksid kasutanud vacon või schneider inverterit, poleks sul vaja olnud foorumisse postitust teha, kui siemens siis oleks olnud paar põhimõtte küsimust ja nüüd siis mitsu..
                  Kõigepealt loe manualid mitu korda läbi ja fakt on et pead ka aru saama. Netis saad tõlkida jne. See on see .. hind, kui selle ostad.
                  Teabeks et: Sellistel pole insenerimanuali järgi lubatud kasutada väliseid toiteallikaid tüürimiseks (mis on üks suurest puudusest). Ilma avariistopi sildade S1, S2 ja SC ta ei tööta.
                  Kuna mitsu seadmed väga ei tunnista asju nagu komparaator jne, siis auto-calc ja muud niisugused lootused on kesised.
                  viimati muutis kasutaja erku; 14 m 2022, 15:50.
                  Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                  Comment


                    #10
                    Nii lihtsa asja kui ühe mootori kiiruse käsitsi keeramise jaoks pole eriti vahet kas muundur on Mitsubishi, Vacon, Siemens või Schneider Electric, kõik töötavad aga manuaalist peab jah enne aru saama.

                    Comment


                      #11
                      Et ühendada lülititega Start/Stot nagu pildil, peab sul vahel olema releekomplekt (või kontroller vms.),
                      Minu teada ei saa fikseeritud kiiruseid ja pote poolt juhitavaid kiiruseid samaaegselt segamini kasutada ( see on IMHO).
                      NB: Ühe asja tahaks veel ära märkida selliste masinate juures, mida mitte kunagi juhtuda ei saa.. ükskõik kus masin siis seisab. Tulevad külalised ja nagu imeväel seisab titt lutt suus masina kõrval ja jõllitab rohelist nuppu. Talle on õpetatud alates sellest ajast kui silmad seletama hakkasid, et kui on nupp- siis tuleb vajutada. Nüüd siis-- kuidas sa tagad, et kui vajutada rohelist nuppu, siis masin tööle ei hakka.
                      Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                      Comment


                        #12
                        see on täitsa OK muundur,
                        aga ühendamistega oled valel teel, MC kontaktorit ei ole vaja, kaitselüliti võib olla tavaline C..., käivitamiseks F, R fikseeruv 0 asndiga lüliti, 567 sisendid on võimalik progeda fix kiirustele.

                        Mitsubishi FR-D700 remote control, 2 wire and 3 wire control, parameter set up. Will be using external potentiometer, looking in to wiring and so on. For man...
                        viimati muutis kasutaja Farad; 14 m 2022, 19:45.

                        Comment


                          #13
                          Esmalt postitatud Farad poolt Vaata postitust
                          see on täitsa OK muundur, ..
                          Ehk keegi seletab, mis seal videos 12:15 - 12:40 siis juhtub.
                          Nagu: Vajutad avariistoppi ja peale seda pead liini toite maha võtma ja uuesti käivitama ja kui liini toidet maha võtta ei saa (mõni muu kriitiline asi peab jätkama tööd) pead leidma selle konkreetse kaitsme mida sisse-välja lülitada ja kui see kaitse on kusagil õues inverteri kastis, siis pead ronima kasvõi vihmas või lumetormis seda kasti avama et saaks inverterile reseti teha?
                          Muidu, seal videos näidatakse ka olukorda, mis on seadusega keelatud ja ohtlik. Kus avariistopi vabastus käivitab masina ilma et inimene start käsku annaks.

                          E: Manual PDF-lk.12 ära toodud MC kontaktor on kohustuslik, kui on tegemist tööpingiga. Asjaolu on kirjas masinaehitus seaduses ja ka selle seletavates lisades.
                          viimati muutis kasutaja erku; 15 m 2022, 11:00.
                          Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                          Comment


                            #14
                            Muidu, seal videos näidatakse ka olukorda, mis on seadusega keelatud ja ohtlik. Kus avariistopi vabastus käivitab masina ilma et inimene start käsku annaks.
                            muunduritel on "catch on fly"(või mingi analoogse nimega) parameeter mis peab olema välja lülitatud, mis välistab toite taastumisel käivituse.
                            Vajutad avariistoppi ja peale seda pead liini toite maha võtma ja uuesti käivitama ja kui liini toidet maha võtta ei saa
                            Kaitselüliti käib ikka muunduri vahetus läheduses.

                            Comment


                              #15
                              Pistsin lülititele ja muundurile juhtmed külge.
                              Start/stop nuppudele lisasin magnetkäiviti kust edasi läheb revers/forvard valikusse.
                              Kiiruse valikud töötavad nii nagu tarvis.
                              Tarvis ainult juhtmed sappa pista, kõik hakkas ise nuppude alt toimetama!
                              Potekas jah toimetab siis kui fikseeritud kiiruse valikud puuduvad kuid ainult 10-50hz vahemikus.
                              viimati muutis kasutaja turbohoolik; 21 m 2022, 08:08.

                              Comment

                              Working...
                              X