Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

3F-mootori kontrollerile dioodsild

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

    lae video alla, vaata siis.
    parem hiirekõps save as.
    Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

    Comment


      #17
      Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

      Esmalt postitatud urmas78 poolt Vaata postitust
      Pidurdama peaks sama kontroller, sest nende samade trantsidega toimub ka pidurdamine. Pinge konverditakse akusse tagasi kasutades mootori induktiivsust. Kui see asi eraldi lahendada siis peab ikka väga kindel olema et ei pidurdaks samal ajal kui gaasi paned, sest see tekitab kohe lühise! Dioodi pluss aku plussi külge ja kolm trantsi faaside peale pwm-iga lühistama. Mida pikem pwm pulss seda suurem pidur. Täislühisega kõige suurem pidur ja akusse ei genereerita midagi, kõik jääb soojuseks. Pooliku pwm perioodiga tõstab mähistel pinge ristkülikud aku pingeni ja akut hakkab laadima.
      Visandasin kiire joonise, tööstuslikult umbes nii käib see pidurdus siis? Ehk oleks pidanud massi ja mähiste vahele ka dioodid maalima siis oleks õigem olnud, kuigi sisemiselt need ka kontrolleris olemas.
      otsija

      Comment


        #18
        Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

        Esmalt postitatud otsija poolt Vaata postitust
        Visandasin kiire joonise, tööstuslikult umbes nii käib see pidurdus siis? Ehk oleks pidanud massi ja mähiste vahele ka dioodid maalima siis oleks õigem olnud, kuigi sisemiselt need ka kontrolleris olemas.
        Kõik õige. Raske on tabada et lühist ei tekiks kui üks trants maas ja teine trants annab plussi.

        Comment


          #19
          Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

          Oot kas FET-e peaks siis täpselt õigel hetkel lülitama halli andurite aluse parasjagu mootori õige asendi järgi? Kui nii siis pole asi proovimist väärt, põletan maha, kui aga toimiks ka nii, et näiteks ainult ühte väljakat kasutada ja tollele pidurduse hetkel PWM anda, siis võiks isegi proovida, või siis kahele labaselt kordamööda mingi paarikümne kHz sagedusega näiteks ja 10% PWM täituvus, mis siis saaks?
          viimati muutis kasutaja otsija; 09 m 2019, 13:22.
          otsija

          Comment


            #20
            Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

            Kõigile kolmete trantsile anna sama pwm signaal. Pulsi laius määrab pidurduse. Pöörde andurit pole vaja.
            Pidurdada ei tohi kui driver on avanud pluss trantsi, see on oluline!

            Comment


              #21
              Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

              Sel juhul on asi lihtne lahendada, proovin ära millalgi. See regen PWM lülitada siis sisse, kui piduriheeblit vajutada, softstardiga võib kerge viivise ka sisse viia. Piduriheebli vajutamisel nagunii peatab kontrolleri töö kohe ja uuesti sisselülitamisel on kontrolleril ka mingi ajaline viivis veel olen tähele pannud, pool sekki ehk maksimum, sellest peaks piisama küll, et regen PWM ahel täielkult välja jõuaks lülituda. Aga seal kontrolleril on sees ka ehk need vastudioodid olemas ja poleks neid lisadioode äkki vaja üldse toppida? Väljakatel nagunii sisse ehitatud ka need vist ja ehk peaks ka originaalid sellele seal vastu pidama? Et topiks ainult miinuse ja mootori otste külge kolm väljakat lülituma ja kõik?
              otsija

              Comment


                #22
                Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

                Võid proovida. Kahjuks pidurdades pwm määrab maksimum kiiruse. Seega 50% pwm väärtust ei anna mitte pool pidurit vaid pidurdab pooleni maks kiirusest. 75% pidurdab siis 1/4 maks kiiruseni. Edasi pidurdust praktiliselt pole.
                Madalam sagedus annab sujuvama pidurduse kuid akut ei laadita enam, pidurdussoojus jääb mootorise.
                viimati muutis kasutaja urmas78; 09 m 2019, 15:01.

                Comment


                  #23
                  Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

                  Vaatan ja proovin mis teeb. Mul see stepup muunduriga moodul paraku ei toimi kontrolleri küljes päris nii nagu lootsin, määrasin sisendvoolu piiriks 10A, siis kui eraldi toitekaga proovida siis on kõik jokk ja hoiab kenasti voolu, ent kui kontrolleri küljes siis kasvab vool liiga suureks max kiirusel ja laeb akut liialt suure voolutugevusega suurel kiirusel, st 53V ja üle 7,5A proovimise hetkel, ent mu akud seal 3S ja 2,5A andmelehel max lubatud laadimisvool per cell(kuigi ma ei tea, äkki mõnesekundiline piik ei teeks häda). Kui see stepup on kontrolleri küljes nii nagu peab ja aku kontrolleri küljest lahti ühendada ja eraldiseisvalt stepup väljundiga ühendada siis ka toimib nii nagu eeldasin. Ühesõnaga kontrolleri siseselt kuidagi tekib seal mingi kamm millele ma pihta ei ole saanud ja seega prooviks seda sinu pakutud varianti. Praegune stepup kiirkõni kiirusel hakkab vaikselt pidurdama juba muidu, st esimesed komakohaga amprid jõuavad akuni. See sinu PWM variant lihtsam ka, pole drosselit vaja.
                  viimati muutis kasutaja otsija; 09 m 2019, 15:14.
                  otsija

                  Comment


                    #24
                    Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

                    Proovisin järgi, väga hästi tundub toimivat (Y). TL494 väljundid panin kokku ja kruttisin miski max PWM-i mis sealt tuli, ca 90%(12kHz) ja lasin nõnda siis kolmele väljakale korraga selga ja FET-id nagu mainitud sai massi ja mootori otste vahele tuimalt, lisadioode ei kasutanud hetkel, ehk pole vajagi siis. Proovisin sõkkuda puki otsas ja juba väga väikesel kiirusel oli raske vändata ja sain amprise laadimise. Nüüd peaks ilmselt laadimisvoolu ära piirama 7A peale, pingele tagasiside panema, et kui millegipärast akuühendus peaks katkema, siis ei viskaks pinget kontrolleri kondel jumalteab kui kõrgele ja asja maha ei põleta, sisselülitus ka siis ainult, kui pidurit pressida ja ehk ongi asi toimiv.
                    otsija

                    Comment


                      #25
                      Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

                      Lõpuks siis jään sellise lahenduse juurde, kus lihtsalt ca 94% täituvusega PWM pidurdamisel lajatab otse mootorile peale ja ainult ülepinget veel jälgib, et täis akuga pidurdades üle 4,2V elemendi kohta ei läheks. Laadimisvool akupakile tuleb seal kuni paarikümne ampri tuuri aga nagu mainiti siis see paar sekundit ei tee akule vast häda. Algselt panin kolme väljakaga asja kokku, üks väljakas siis faasi peal ja mingi suvakas ebay 8 millioomine FET oli, peale mõnda pidurdust suurel kiirusel fet lühises ja pidu läbi. Okey tellisin siis ebay-st irfb3207 väljakad, võtsin mingi 10 eur 10tk vms, st eelduste kohaselt originaalid, mõõtsin sisetakistust ja oli seal pea 4 millioomi mis andmelehe järgi klapib, ju siis olid õiged ka. Paraku ikkagi kõrbes lühisesse peale mõningast pidurdamist, lubab küll kuni 180A piiki aga noh, kes teab mis voolud seal mootoris hetkeliselt läbi käivad. Mingi aeg hiljem siis panin nüüd 2tk paralleelis faasi peale ja just käisin paarutamas ja enam max kiiruselt 50+kmh lühisesse ei suutnud ajada ja ehk jääb siis nüüd pidama. Kontrolleri sisemisi väljakaid peaks ka kasutada saama selleks, aga liiga palju lammutamist oleks mul olnud ja jätsin sinnapaika. Vaatasin veel, et kontrolleris originaalis muidu on huvitavalt massi poolel kolm väljakat ja toite poolele on 2tk ainult pandud, tundub justkui võiks ka regen pidurduse jaoks see massile lisa väljakas mõeldud olla, ent kes teab milleks seal massil üks lisaFET on.

                      Aga tegelikult asi seesugune , et hetkel kasutan selle viivituse saamiseks TL494 enda originaal softstarti, st peale piduriheebli vajutamist võiks mingi 0,2-0,3 sekki viivitus olla kuniks PWM tekib, muidu oht et kontrolleri ja lisatud pidurdusväljaka PWM saab kokku ja siis on lühis majas. See softstardi häda aga selles, et hoiab küll selle 0,2sek viivist, ent siis hakkab sedasi vaikselt kasvama PWM, mis reaalsuses tähendab seda, et kui piduriheeblit pressin, siis normaalne tugev pidurdus hakkab alles mingi sekundi ja rohkema pärast, mis on tegelikult paljuvõitu, 50-ga jõuab päris palju maad läbida selle ajaga. Oskab keegi viidata ehk skeemilahendusele, mis toite peale saamise korral (12V) tekitaks ca 0.2 sek viivise näiteks ja toite korraks katkemisel ja siis uuesti toite tekkimisel jälle see viivis oleks kohe olemas, kui hetkeline toitekadu uuesti seda viivist sisse ei jäta, siis kehva juhuse korral korraks piduriheeblit näppides ja kohe gaasi andes võin lühise saada.
                      otsija

                      Comment


                        #26
                        Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

                        Äkki saata noid mootori PWMi impullsse kuidagi 494ja deadtime'i, ehk siis kui impulsse genereeritakse (mootor veab) on 494 deadtime põhjas. Niimoodi ei teeks 494 valel ajal midagi.
                        Maailm oleks puhas ja süüta
                        kui poleks õllejogurtit
                        - Õ.Õ.

                        Comment


                          #27
                          Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

                          Ka variant aga lihtsaim tunduks siiski ca 0,2sek viivitusega lahendus ilmselt, kuigi mul head skeemilahendust hetkel silme ees ei ole ja ei viitsi leiutama ka eriti hakata, ootan et ehk keegi pakub välja midagi .
                          otsija

                          Comment


                            #28
                            Vs: 3F-mootori kontrollerile dioodsild

                            E: 555 timeriga saab tehtud ja tundub lihtsaim kokkuvõttes.
                            viimati muutis kasutaja Scott; 10 m 2019, 05:37. Põhjus: tsitaat
                            otsija

                            Comment

                            Working...
                            X