Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto akulaadija ja türistor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto akulaadija ja türistor

    Tere!

    Millalgi autol akut laadima asudes avastasin, et praktiliselt tutikas (aga aastaid seisnud) laadija Einhell BT-BC 10 E ei täida akul kõhtu. Laadija klemmidelt mõõtsin pingeks ca 10V ja asja lähemalt uurides tekkis tunne, et probleem võib olla türistoris (KP20A 300V). Enne türistori on pinge ca 12V, aga pärast türistori ca 10V.

    Eestist ei leidnud sellise tähistusega türistori (või oli hinnaklass laadijaga võrreldav). Tellisin Hiinast türistori. Ligi 2 kuud oodanud, aga ei ole kohale jõudnud. Täna müüjaga suheldes tekkis tunne, et võib-olla pole teele pandudki.

    Sellest tulenevalt hakkasin mõtlema alternatiividele. Kuna ise elektroonikast palju ei mõika, tahtsin targemailt küsida, millised lahendused selle laadija kordasaamiseks veel kõne alla tuleks?

    Kas on tõenäoline, et probleem on türistoris? Kas on võimalik seda asendada mingi analoogse jupiga, mis on siin kohapeal saadaval ja mille hinnaklass jääks 10 euro piiresse?

    Tahaks ikka seisvale autole hääle sisse saada, aga ka laadija võiks terveks saada.

    Aitüma ettte!

    Kõike hääd,

    Gunnar

    #2
    Vs: Auto akulaadija ja türistor

    Akulaadija trafol on väljundis tavaliselt olenevalt skeemist, laadimisvoolust 16V..18V vahelduvpinge.

    Olenevalt dioodidest ja voolust tekib sillal 1,5V..2V pingelang. 2V pingelang türistoril pole ka kõige hullem.
    Ilmselt on mingi kontaktiviga?

    Comment


      #3
      Vs: Auto akulaadija ja türistor

      Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
      Akulaadija trafol on väljundis tavaliselt olenevalt skeemist, laadimisvoolust 16V..18V vahelduvpinge.
      Mõõtsin pärast trafot, sain 13,9V. Kas see on juba ise äkki liiga madal?

      Esmalt postitatud Svago poolt Vaata postitust
      Ilmselt on mingi kontaktiviga?
      Hää oleks, aga ei tea kuhu vaadata. Iseenesest on laadija nii primitiivne seade, aga mina ei saa pihta, kus see viga võiks olla.

      Tänud!

      Kõike hääd,

      Gunnar

      Comment


        #4
        Vs: Auto akulaadija ja türistor

        Kui teadmisi jääb väheks ja vaja kiire tulemuse, siis lisa 1.5€ ja osta:

        Olemasoleva jätad mängimiseks või varuadapteriks ja kasutad mujal.
        Hobielektroonik. Parandan katki läinud elektroonikat.
        Huvid: mikrokontrollerid, CNC, DIY, 3d printer: Prusa i3.

        Comment


          #5
          Vs: Auto akulaadija ja türistor

          Esmalt postitatud maxfox04 poolt Vaata postitust
          Kui teadmisi jääb väheks ja vaja kiire tulemuse, siis lisa 1.5€ ja osta:

          Olemasoleva jätad mängimiseks või varuadapteriks ja kasutad mujal.
          Eks ole lahendus seegi, aga kui on võimalik midagi ravida, siis see oleks esimene prioriteet.

          Comment


            #6
            Vs: Auto akulaadija ja türistor

            Lühista prooviks laadija ampermeeter. Siis pane laadijaga järjestikku akule laadimise kontrolliks ampermeeter (tester).

            Need originaal mõõteriistad on mänguasja nägu.

            Comment


              #7
              Vs: Auto akulaadija ja türistor

              Tähendab, sa üritad vahetada türistori, vaevumata isegi kontrollima, kas see on üldse katki? Sest mulle millegipärast tundub, et see on tegelikult korras. Ja nagu ma aru saan, on seal ka dioodsild, seda vähemalt kontrollisid?
              Tegelikult kahtlustan samuti kontaktiviga, aja jooksul kipuvad ühenduskohad oksüdeeruma.

              Comment


                #8
                Vs: Auto akulaadija ja türistor

                Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                Tähendab, sa üritad vahetada türistori, vaevumata isegi kontrollima, kas see on üldse katki?
                "Vaevumata" on üks viis seda kirjeldada. Kuna türistori tööprintsiip jääb mulle hämaraks ja pärast seda on pingelang, siis omaenese tarkusest mõtlesin selle välja vahetada.

                Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                Ja nagu ma aru saan, on seal ka dioodsild, seda vähemalt kontrollisid?
                Kontrollisin pinget enne silda ja pärast. Enne silda/pärast trafot on ca 14V vahelduvat, pärast silda 11,85V alalist.

                Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                Tegelikult kahtlustan samuti kontaktiviga, aja jooksul kipuvad ühenduskohad oksüdeeruma.
                Kui Svago märkust arvestada, siis tundub, et pinge on juba pärast trafot liiga madal. Mis selle võiks põhjustada? Enne trafot on kontakte vähe (mida puhastada), trafo otstelt mõõdan ilusasti ~235V. Jõuame ikka selleni, et midagi trafoga kehvasti?

                Tänud!

                Kõike hääd,

                Gunnar

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto akulaadija ja türistor

                  Kas peale silda mõõdetud pinge on ilma silukondensaatorita? Sest kui kondensaator on ühendatud, tõuseb pinge 1,4 korda.

                  Sillas üks diood läbi ehk?
                  73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
                  ATiP1pN4XeM

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto akulaadija ja türistor

                    Esmalt postitatud Scott poolt Vaata postitust
                    Kas peale silda mõõdetud pinge on ilma silukondensaatorita? Sest kui kondensaator on ühendatud, tõuseb pinge 1,4 korda.

                    Sillas üks diood läbi ehk?
                    Ainus kondekas, mida ma näen, on ühendatud paralleelis silla sisendile. Kas see on silumiseks? Seda ma pole proovinud lahti ühendada.

                    Mõõtsin silla väljundpinget nüüd nii, et lahutasin kogu järgneva kupatuse ja sain pingeks 12,35V.
                    viimati muutis kasutaja w.k; 16 m 2017, 02:24. Põhjus: täiendus

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto akulaadija ja türistor

                      Silla sisendil on väiksemahulised häiretevähendamise kondensaatorid. Silukondensaator on silla väljundil kas eraldi või järgneva skeemilaadi peal, mahutavus on sadades või tuhandetes mikrofaradites.

                      Et pinge eraldi tõusis natuke, annab vihjeid mitmele võimalusele, paraku ei kinnita ega välista silla korrasolekut. Kui testril dioodimõõtmise võimalust ei ole, siis tasub silla väljundile ühendada auto piduri- või suunatule lamp ja mõõta uuesti pinget.
                      73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
                      ATiP1pN4XeM

                      Comment


                        #12
                        Vs: Auto akulaadija ja türistor

                        Pinget mõõdetakse koos akuga, see ongi üks suur silukondensaator. Ilma võib väga vähe näidata. 10V on täitsa reaalne.
                        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Auto akulaadija ja türistor

                          Viimasel remonditud akulaadijal oli veaks ampermeeter. Selle kontrolliks pane üks juhe akule külge ja teise juhtme vahele tester 10A piirkonnas.
                          On olnud ka kontaktivigu, kus sillaklotsile ühendatud juhtmete pressitud klemmid ei anna ühendust. Sellisel juhul olen otsa maha lõiganud, puhastanud ja uue külge jootnud.
                          Päris tihti on olnud sillaviga – ei ole seda päästnud isegi 6….10A autode sulavkaitsmed.
                          Sillad on olnud ise kas 25A või 35A ja radikal ja rikkis on 1 dioodidest. Tavaliselt annab sellest märku ka trafo hääl või on läbi sulavkaitse. Oleneb ka sellest, kas diood läks lühisesse või on katkestuses.
                          Viga võib olla ka laetavas akus, mõnel juhul ei taha vigane aku voolu sisse võtta.
                          Üle võiks mõõta ka võrgupinge 230V. 14V trafopinget olen kohanud väikese laadimisvooluga laadijatel, millel puudub reguleerimine ja sees on vaid sildalaldi.
                          Türistor on üks kõige töökindlam komponent, vähemalt siiamaani ja sellistel pingetel. Hiina komponendid võivad küll päris tihti üllatada.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Auto akulaadija ja türistor

                            Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                            Pinget mõõdetakse koos akuga, see ongi üks suur silukondensaator. Ilma võib väga vähe näidata. 10V on täitsa reaalne.
                            Jõudsin selgusele. Probleem oli ilmselt katkises akus. Nimelt kui ma ühe aku laadijale taha panin, siis ampermeeter ei näidanud mingit laadimisvoolu ja klemmidelt mõõdetud pinge oli väga väike (a la 8V). Sellest tegin ma järelduse, et laadija on läbi.

                            Oletasin, et ka ilma akuta on pinge laadija klemmidel 13-14V. Eksisin. Ilmselt see skeem, mis laadijas on, juhib pinget vastavalt koormusele.

                            Panin praegu teise aku, ampermeeter ei näidanud esialgu midagi, aga pinge klemmidel oli üle 13V. Kui ma siis multimeetriga voolutugevust mõõtsin, siis see oli ca 2A. Nüüd kui laadija on 15min laadinud, näitab ka selle enda ampermeeter 2,25A laadimisvoolu.

                            Tänud kõigile kaasamõtlejaile, probleem tooli ja rooli vahel.

                            Comment

                            Working...
                            X