Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku laadimine teiselt akult

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Aku laadimine teiselt akult

    See on rohkem liigse laadimisvoolu mure pärast, laeb vähemalt öösel nii palju ära, et pärast geneka pealt laadides on laadimisvool väiksem kui oleks tühi aku kohe töötava mootoriga laadima pandud. Kui täis selle öise ajaga laeb, ei oska öelda küll. Võiks ju arvata, et piisavalt pika aja jooksul pinged võrdustuvad (arvan, et suure aku pinge langeb max. 0,3...0,4 V selle ajaga kui väike aku täis saab). Kas aga see aeg on piisav, ei oska öelda. Kui väike aku laeb end pingeni 12,3 V (kindlasti tühjemaks suur aku ei lähe), siis võiks arvata et ta see on saavutanud u. 70% oma mahtuvusest.

    Comment


      #32
      Vs: Aku laadimine teiselt akult

      Tähendab, seisva masina puhul kui oleks hõõgpirn vahel ei toimuks laadimist peaaegu ültse?

      Comment


        #33
        Vs: Aku laadimine teiselt akult

        Olenevalt pirni võimsusest (takistusest) võib toimuda ikka, kuid siis läheb väga palju suure aku energiast hõõglambi soojusena kaduma ja sel juhul võib tõenäoliselt olla hommikul käivitamisega probleeme.

        Comment


          #34
          Vs: Aku laadimine teiselt akult

          Kaotatud võimsus hõõgpirni puhul ei pidavat teab mis suur olema. Tsiteerin A.R.'i - Kui laadimisvoolu allika pinge on Ua ja laetava aku hetkepinge on Ul siis nende vahele ühendatud
          lambil, takistil eralduv KAHJULIK võimsus Pkahjulik= (Ua-Ul)xIlaadimisvool.
          Kui Ua=14,7 V ja Ul=11V ning vooluks 1,2A siis takistil-pirnil kaotatud võimsus on 4,44 W "

          Comment


            #35
            Vs: Aku laadimine teiselt akult

            Esmalt postitatud Jagnar poolt Vaata postitust
            Selge. Leian siit pika arutamise peale siiski kaks vastastiku lahendust- panna vahele mõni voolu piirav pirn, et akut säästa või lasta laadida otse akult, sest see ei tee palju kurja.

            6A genekast pidasin silmas seda, millega laeb ta auto akut. Ning see oli üldistav, loomulikult see oleneb tüübist.

            Oletame, et jään siis laheduse juurde laadida otse akult. Kas oleks keegi kes räägiks natuke arvutustest? Mis vooluga minu pisikest akut sel juhul laetakse? Ütleme et auto aku on 60Ah ja seistes volte tal 12.5 (pole 100% täis)
            Pisike aku on aga 11V. Ja mudugi see sama 12Ah.

            Lisaks küsiks seda sama mis on laadimisvool juhul kui auto seisab? Selliselt küll ei saa ilmselt akut päris täis ja ega turvalisuse huvides ei tohiks ka kui tahad hommikul koju sõita.
            Pb akusid on mitut tüüpi. On näiteks autodele mõeldud nn. starteraku. See kannatab lühemat aega päris suuri voolusid. Näiteks talvel, kui aku on peaaegu tühjaks „käiatud“, siis pärast käivitust laetakse teda mõned minutid max generaatori vooluga. Suurema vooluga kui 10% mahutavusest laetakse teda tunde (eeldusel, et mahutavus on OK). Selliseid akusid lubatakse laadida ka suuremate vooludega – näiteks nn. kiirlaadimine 15%...70% mahutavusest. Kui Pb aku ei ole startertüüpi, siis kehtivad teised mängureeglid. Vastasel juhul väheneb aku eluiga märgatavalt. Peab jälgima ka elektrolüüdi temperatuuri – max lubatud 45°C.

            Kui ühendada täislaetud käivitusaku ja tühja 12Ah aku paralleelselt, siis rikud oma väikese aku ära. Starteraku sisendtakistus on sajandik oomides. Väiksemal kümnendikes. Arvuta siis vool, kui pinged on näiteks 12,8V ja 10,5V.

            Таблица для оценки степени заряда аккумулятора по напряжению (ЭДС)




            Напряжение, измеренное на выводах аккумулятора, В




            12,8




            12,6




            12,2




            12,0




            меньше 11,8




            Оценочная степень заряда аккумулятора, %




            100




            75




            50




            25




            аккумулятор полностью разряжен







            Suvel käivitab korras auto päris väikese mahutavusega aku. Vene ajal oli mul Ladal üks selline vana ca 2Ah mahutavusega Volga aku ja alles sügisel tekkisid käivitusprobleemid
            Kui autol on väga korralik aku (mahutavus OK), siis võiks kasutada muundurit, mis teeb 12V pingest 14V..15V ja kontrollib ka laadimisvoolu, ning lõpus lülitab muunduri välja. Võiks kasutada tagasidega muundurit ja mikroskeemi L200.

            Comment


              #36
              Vs: Aku laadimine teiselt akult

              Esmalt postitatud Jagnar poolt Vaata postitust
              Kaotatud võimsus hõõgpirni puhul ei pidavat teab mis suur olema.
              Miks on sinna seda lampi, takistit vaja?
              Et laadimisvool ei läheks suuremaks kui laetavale akule lubatud.
              Kui laetav aku on väga tühi, siis pingete vahe on ca 12 V ja vool olgu ikka 1,2 A. Siis eradub takistil suurim võimsus.
              Takistus olgu siis 10 oomi.
              Tavaliselt korras aku nii tühi ei ole.

              Kui on vool akusse, siis tema pinge kasvab. Kui on 6 V ja vool 1,2A siis etaldub seal takistil 7W.
              Siis olgu takitus 5 oomi.
              Kui vahe on 1V siis piisab 1 A voolu piiramiseks 1 oomist.

              Seega oleks hea panna sinna reostaat ja kruttida, hoida voolu parajana.
              Käsitsi on see voolu hoidmine natuke tüütu aga tavaelus teevad seda automaadid.

              Kaotatav võimsus takistil võiks siis olla umardatult:
              algpinge 12V, lõpppinge 0V. Aeg 10 Tundi. Vool 1 A. Võimsus lineaarselt kahanev. (?)
              Seega kadu 120 Wh jagatud kaheks. so 60 Wh ehk 0,06 kWh.
              14 senti kwh annaks siis 0,85 senti.

              Kui nüüd kuskil ei eksinud.
              viimati muutis kasutaja A.R.; 01 July 2016, 19:31.

              Comment


                #37
                Vs: Aku laadimine teiselt akult

                Ma tahtsin seda küsida, et oled sa ikka päris kindel, et aku peal pole kirjas lubatud laadimisvooluks 3.6A?

                Või pole see aku, mis pildil?

                Comment


                  #38
                  Vs: Aku laadimine teiselt akult

                  Huvitav, et keegi pole siin teemas veel väitnud, et pinget tõstvad alalisvoolu muundurid on ilmvõimatud ja kõigi füüsikaseadustega vastuolus.
                  MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                  KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                  Comment


                    #39
                    Vs: Aku laadimine teiselt akult

                    A.S'il on aga täitsa õigus. Kuid siiski, kas see ikka lahendab selle müsteeriumi? Pole küll multitestrit käepärast kui julgen arvata, et otse akult laeb ta siiski suurema vooluga... Niikui tester olemas kontrollida.

                    Comment


                      #40
                      Vs: Aku laadimine teiselt akult

                      Esmalt postitatud klm poolt Vaata postitust
                      Huvitav, et keegi pole siin teemas veel väitnud, et pinget tõstvad alalisvoolu muundurid on ilmvõimatud ja kõigi füüsikaseadustega vastuolus.
                      Ma ausalt öeldes ei viitsi seda järgi uurida, kas asi niimoodi ei toimiks kui alalisvool muudetakse vahelduvvooluks ja siis vahelduvvool sobivaks alalisvooluks?

                      Comment


                        #41
                        Vs: Aku laadimine teiselt akult

                        Skeem + L200:

                        Comment


                          #42
                          Vs: Aku laadimine teiselt akult

                          Kui raha on, siis võib ju ka mingi nn. hobilaadija osta.
                          Laevad tavaliselt kõiki tuntud akutüüpe (ka pliiakut) ja saad ise laadimisvoolu määrata.
                          Peaaegu kõik töötavad 12v pealt ja mõned isegi madalama pingega.
                          Kui mingeid spets funktsioone ei vaja ja laadimisvool ka nii väike on, siis on hinnad kuskil 20 - 30€ kandis.
                          Kui natuke juurde maksad saad sellise mis 230V pealt ka töötab - ehk sul ei oleks vaja kahte eraldi laadijat.

                          Ise just tellisin omale veidi kallima laadija mis töötab 11-28v pealt. Aga veel ei ole kohale jõudnud ja ei oska kommenteerida kas madalama pinge pealt kõrgema pingega laadimine ka reaalselt võimalik on.
                          Järgmine nädal peaks kohale jõudma, siis võin proovida.
                          viimati muutis kasutaja Kkert; 02 July 2016, 19:41.

                          Comment


                            #43
                            Vs: Aku laadimine teiselt akult

                            Mis akuga üldse tegemist? Pakun et voolu piiramist polegi vaja, see 1/10 on pärit sellest ajast kui ei osatud pinget stabiliseerida ja siis sellise vooluga ülelaadimine jättis aku veel ellu. Kui võtad selle jupstüki ja keerad 13,5..14V peale siis ongi laadija olemas. Auto soovitavalt mägistarteri asendisse.
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #44
                              Vs: Aku laadimine teiselt akult

                              Esmalt postitatud elukaz poolt Vaata postitust
                              Mis akuga üldse tegemist?
                              Peale peaks olema kirjutatud "POWER BUBBLE PB12120" (vähemalt pildi pealt justkui nii paistaks), misiganes junn see siis ka pole.

                              Comment


                                #45
                                Vs: Aku laadimine teiselt akult

                                UPSi aku vist

                                Comment

                                Working...
                                X