Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku laadimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Aku laadimine

    mul on rollu aku mis on tyhi ja ma mõtlesin et kas saaks seda laadida drelli laadiaga ? 2.5A kaitse on laadial ja laadia max pinge on 14.7v

    #2
    Vs: Aku laadimine

    Võid küll. Vaata, et laadija üle ei kuumene ja tester akule peale. Kui pinge on 14,5V, siis on aku täis. Laadimisvool 1 ampri piires on paras. Kui on vähem, pikeneb laadimisaeg, muud hullu ei juhtu.

    *Laadija, mitte laadia.
    73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
    ATiP1pN4XeM

    Comment


      #3
      Vs: Aku laadimine

      NiMh laadijaga happeakut? Ikka tead et need akud erinevad oluliselt? MiMH/MiCd on float charge. Seal pole mingit pinge piiri. See pine laadijal on pmst suvaline mumber. Nixx laadija laeb püsiva vooluga ning lõpetab laadimise kui negatiivne Delta U on saavutatud või kui aku temperatuur ületab etteantud väärtuse.
      Pliiaku seevastu on CC/CV sarnane liitiumile. Akut laetakse püsiva vooluga ja pinge limiteeritakse 13.8-14,2V peale(sõltuvalt temperatuurist) Laadimine katkeb automaatselt.
      NiMh laadijaga pliiakut laadides keedab selle ära, plaadid lagunevad laiali jms. Ma pakun et aslalik NiMh laadija ei hakka laadimagi sest temp sensor mis muidu akus pole ühendatud.
      Lisaks Her Scott 14,5V on WAY palju, korralik aku ei jõua selle pingeni enne kui permanentne kahju on tehtud. Ma tõesti loodan et sa ühtegi pliiaku laadimis seadet elus ei disaini.
      Oleks viitsinud natuke googeldada http://www.yuasaeurope.com/images/up...eristics-a.jpg
      1 akutootja 12V aku laadimiskara.
      Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
      1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
      2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

      Comment


        #4
        Vs: Aku laadimine

        Missugustest pliiakudest nüüd jutt on, või olen midagi maha maganud?

        Minu kasutada olevatel pliiakudel on cycle charge peale märgitud 14,5V, ühelisegi kuni 15V; igaks juhuks olen alati varem välja lülitanud. Sellest arvasin ka rääkivat. Teemaalgatajale üheks korraks hädalaadimiseks ei tohiks pliiaku kuidagi nässu minna.

        Pideval laadimisel muidugi üle 13,6V ei lase.
        73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
        ATiP1pN4XeM

        Comment


          #5
          Vs: Aku laadimine

          Mis jutt see nüüd on. Kui tavapärase rollu laadimine on 13.6 või midagi sellistm siis on asi mäda. Aku ei saa kunagi täis ja sõltuvalt kasutusest saab sellise laadimipingega aku varsti alalaetuse tõttu varem või hiljem otsa. Täis plii aku ja 1/10 voolu puhul, on pinge ikka 14,7 . On ka muidugi madalamaid ja kõrgemaid aga see on enamlevinud. Kui sisepõlemis mootoriga akut omava liikuri pinge on seal kusgil 14,3-14,8 on hea. Kui alla või üle selle on jama.
          Plii akude balanseerimine käib näiteks kusagil 15,5-15,7v juures. Kasutatakse taastuenergia akude puhul. Peale seda tuleb kontrollida akupurkide vedeliku taset.

          Peale selle on säilitamispinge, mis on hea hoida kusagil seal 12,4 ja 13,2 vahel

          NiMHi laadijaga plii aku laadimisel oleks hea jälgida pinget. Kui see normis(laadimisel kuni 14,7v on kõik OK!), siis ei juhtu selle akuga mdiagi.

          Plii aku on üsna hea aku. Ülelaadimisel on ohuks kuumus ja vedeliku välja aurumine. alalaadimisel on sulfadi tekke. Esimsese puhul, kui plaadid sirged, siis vedelik normi ja läheb jälle. Sulfaadi puhul on asi reeglina keerulisem ja ei pruugi aku üldse enam taastuda. Viimaseks on ilmselt aku seisnud pikalt alla 12.4 pingega ja see rikub aku.
          viimati muutis kasutaja ermats; 03 m 2013, 03:02.

          Comment


            #6
            Vs: Aku laadimine

            Esmalt postitatud ermats poolt Vaata postitust
            ... Kui tavapärase rollu laadimine on 13.6 või midagi sellistm siis on asi mäda. Aku ei saa kunagi täis ja sõltuvalt kasutusest saab sellise laadimipingega aku varsti alalaetuse tõttu varem või hiljem otsa.... Kui sisepõlemis mootoriga akut omava liikuri pinge on seal kusgil 14,3-14,8 on hea. Kui alla või üle selle on jama.
            ...
            Peale selle on säilitamispinge, mis on hea hoida kusagil seal 12,4 ja 13,2 vahel
            ....
            Vot, loe ja imesta! Kus kohast sellised teadmised küll tulevad
            Mis nipiga on seisva aku pinge 13,2V?
            Näiteks: mitukümmend aastat on akud kestnud kauem masinatel, millel on laadimispinge 13,8-14,2V ja vähem kui laadimispinge on 14,3-14,7V; seda tõika võin ka omast kogemusest kinnitada .
            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

            Comment


              #7
              Vs: Aku laadimine

              Misasja see NiMH laadija ei hoia sul seal konstanset pinget. Mul makita laadija, kui katikse aku termistor külge panna siis kerkib pinge üle 20V, aku on 12V, niipalju kui ma neid NiMh laadijaid näppinud on avatud ahela pinge vähemalt 2V elemendi kohta.
              JA ma olen näinud PALJU neid suletud pliiaku õhupalle kus keegi tainas on keeranud arvariiaku laadimispinge 14+V peale. 13,6-13,8 on float charge. Üle selle aku kaua ei ela.
              Autodes on 14+V sest vahel on väljas külm.
              Pane 15V akule toatemperatuuril ja jäta see sinna. Aku täis saades peaks vool 0-i kukkuma. Paraku hakkab kui see 0-i jõuab peale pikka aega siis ei tule sealt akust mitte piiksu ka välja.
              Vaatama peab tootja spekse mitte ajama mingit laest võetud jura. Meenub sellega kui samuti oma teadmisega ilma spekse lugematta tark pani uuele masinale nõuka aegse täku peale. Peale seda ei töödanud mitte 1 elektroonika masinas. Palju asju jõuab remonti just sellepärast. "Ah panin kuskilt midagi peale, proovisin juhtmega särtsus aga ei töödanud." Pinget mõõdetakse hõõglambiga jne. Õigupoolest mõõdetakse seda "särtsu".
              Kaitsmed asendatakse poltidega. Idiootsuste loetelu on pikk.
              Ja erku just nii, 13,8-14,2V. Sõltuvalt temperatuurist aga see on see kus aku töötab. 0-20C. Nimelt alla 0C rekombinaator mis elektrolüüsi gaasid rekombineerib ei tööta ja aku kuivab ära. St see gekombineerimine lubab akut väikse vooluga üle laadida (aga ka sellel on oma limiit).
              Rohkem infot http://www.tekrispower.com/pdfs/xant...20Charging.pdf
              Ja on ka suuremaid pingeid ja madalamaid pingeid laadimiseks aga eeldan et teemalgataja asus eesti kliimas. Esimesel lehel on ilus graafik. See on see mida väljastab töökorras autogenekas. Need on temp kompenseeritud üldjuhul.
              Säästumatel genekatel on lihtsalt seatud kõrgem pinge, aku küll kooleb kiiresti aga vähemalt saab laetud.
              Ja seal on ka juttu balanseerimisest.
              Tänapäeval aga akusid tihti avada ei saa. Seega keetes selle kuivaks võid kuusakoski viia.
              Geel akudega on veel omaette teadus, neid kergem ära tappa ja just need enamjaolt õhupallid ongi.
              Ma olen tahtlikult üle laadinud vanu akusid omal ajal. Lootes et see parandab neid. Paraku kõik katsed lõppseid sellega et kadus pinge aku klemmidelt ja ei voolanud mingit voolu ei laadimisel ega tühjendamisel. Laadisin väikse vooluga ja suure vooluga, tulemus sama, aku kadus ahelast. Huvi pärast lammutasin ka ära ja kadunud olid ühenduspunktid mis ühendavad plaate. Täielikult kuni happe tasapinnani oli kontktlatt kadunud.
              Samuti 1-2 korda üle laetud akud surevad kiirelt või sureb vähemalt 1 element(lühistub).
              Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
              1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
              2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

              Comment


                #8
                Vs: Aku laadimine

                Veel lugemist akude teemal:
                http://hparchive.com/
                https://worldradiohistory.com/index.htm

                Comment


                  #9
                  Vs: Aku laadimine

                  just, see abs max pinge. Nad võtnud speksist balanseerimis pinge. Nüüd klient laeb sellega ja saab varsti uue aku järgi tulla. Kõik on täiesti korrektne eesti kohta, bisnes käib kliendid lastakse aga sujuvalt üle.
                  Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                  1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                  2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Aku laadimine

                    Tehase andmetes on märgitud täis aku purgi pinge 2,2V mis tähendab 13,2V. Kui kaua ta seal püsib, ei ole viitsinud uurida.

                    Miks peab olema laadimispinge 14,2V-14,8V? Kui tuleb minu juurde nõrga aku murega liikur, siis näidatakse laadimist kusagil 13,6V ja vähem. Isegi 13,8V on jäänud väheks kui tehakse palju lühikesi otsi. Kui gene ja pingeregu head siis tuleb kusagilt pingelangu osa üles otsida ja on laadimine 14,2V-14,8V. Peale seda on nõrga aku mured kadunud. Kas see on õige? Ka ei tea. Ja kui ei ole siis järelikult on insenerid munad.

                    Omapoolselt võin lisada, et tõesti masinad mille laadimine on 14,9 ja rohkem, siis nende akud ei kesta üle aasta/paari(ekstreem olukorrad välja jättes). Aga nendel on ka pingeregu vahetusse läinud, juhul muidugi kui masina omanik vastu ei puksi.

                    Tänapäevaste akude lahti käimises ei pea muretsema. Palanseerimist starteri akule keegi ilmselt ei nõua. Palanseeritakse taastuvenergia akusi ja kui tihi seda teha tuleb, sõltub kasutusest ja neil käivad punnid maha. Muidugi on täna aeg edasi läinud ja on akusi mis ei vaja enam vedelikuga täitmist ka taastuvenergia süsteemides(palanseeritakse ikka. Kuigi vähe teisiti), aga kuna jutt käib praegu plii akust siis piirduks sellega.

                    Comment

                    Working...
                    X