Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrisüsteem-vesiratas parvele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

    Esmalt postitatud a1 poolt Vaata postitust
    ..... Mõtled välja, kui kiiresti Sa väntad. Siis rehkenda, milline peaks olema ülekandesuhe. Nagu ma aru sain, siis see energiaagregaat on omaette üksus ja võib paikneda "spordinurgas". Inimene suudab pidevalt arendada võimsust ca 100W. ......
    Olustvere lähedal asub era-tähetorn http://www.tahetorn.eu/Info.html
    mida külastavad tihti ka koolide ekskursioonid. Üheks atraktsiooniks
    on jalgrattataoline seade, millega "vändatakse elektrit", pilt sellest:
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #17
      Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

      Esmalt postitatud lauri5678 poolt Vaata postitust
      ärge võtke nüüd ehitamise rõõmu ära

      Keskkonnaametile vahele jäädes- kolm akut pardal ja kala grillil.. ei paista just kõige kenam välja- kui on generaator, siis selge millejaoks aku.
      Kui akud on kinnitatud ja soovitavalt pritsmekindlas tuulutatavas kaanega kastis, pole kellelgi ütlemist. Kala päritolu või selle püügiõiguse olemasolu tuleb küsimise korral tõendada. Ja enne parvetama minekut uurida, ega teekonnale ei jää selliseid veekogusid, millel mootorpaadiga (k.a. elektrimootor) liiklemine keelatud; lubatud on aerutamine. Vesijalgratta labad ei ole aerutamine, kuigi lihasjõul.

      Ehitamise rõõmuks sobiks direct-drive-pesumasinamootor, mille mähised paralleeli ühendada ja laadimisregulaator vahele panna. See annab juba aeglasel pöörlemisel voolu.
      73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
      ATiP1pN4XeM

      Comment


        #18
        Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

        Tahtsin just direct drive mootorit soovitada aga jõuti ette. Aga ma ei paneks mähiseid paraleeli. Siis ei tule sealt eriti midagi välja nende aeglaste pöörete juures. Vooluga ei teki probleeme sest mähised jämedad aga paraleel ühenduses jääb pingest puudu. Pigem lihtne türistor regulaator ja mähised ikka nii nagu on.
        Peaks paarikymne pöörde juures sealt 12V kätte saama. Mul oli kuskil 100RPM juures 60V aga see koormuseta. Kasutegur on neil ka väga hea erinevalt autogenekast.
        türistor regulaator siis ikka seda tüüpi et pinge saavutamisel ahel katkestatakse mitte ei lasta liigne maase nagu võrridel. Skeemi vaja tyristor regu jaoks siis seda võin jagada kui netist ei leia, lihtne skeem paar transi, kondet, takki, 3 dioodi ja 3 tyristori.
        Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
        1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
        2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

        Comment


          #19
          Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

          Nii kaks varianti on mul olemas-

          http://www.catweb.nl/generator.php ja siis autogeneraatori variant.

          Ja juppidest on mul vaja ainult ülekannet ja pingeregulaatorit 12voldile(pesumasina mootori puhul), sest see võib toota hulga suuremat pinget. Akut ja pistikuid.

          Skeem näeb siis välja nii- Generaator- Pingeregulaator-Lüliti(et takistada vool akust generaatorisse minemast, kui ei vänta)- Aku- Ja aku juurde ehitan siis pistikud kust hakkan voolu võtma?

          Comment


            #20
            Vs: Elektrisüsteem-vesiratas parvele

            Pingeregulaatoril on vast diood sees mis ei lase voolul tagasi minna.
            Juhul kui pole siis see diood ei maksa väga miskit.

            Comment


              #21
              Vs: Elektrisüsteem-vesiratas parvele

              Click image for larger version

Name:	Picture 12.jpg
Views:	1
Size:	84,5 KB
ID:	867155

              Comment


                #22
                Vs: Elektrisüsteem-vesiratas parvele

                See pilt sul vist mõõtkavas küll ei ole?
                Algul rääkisid et tuleb 3m pikk. Need toolid koos väntadega peaks juba vähemalt meetri jagu ruumi võtma, ehk siis kolmandiku parvest. Siis veel grill ja muu pudi-padi ka peale. Ja inimestele ei jäägi väga ruumi.
                Ja pealegi rääkisid sa et pingid tulevad tagant üleulatuvalt?

                Ära pahanda aga tegelikult ei saa ma üldse asja mõttest aru. Kui tahad vändata, siis mine sõida rattaga.
                Aga kui parve peal grillida tahad, siis võta auto aku, pane selle pealt raadio mängima ja tuled põlema lihtsalt. Piisavalt istumis kohti reisijatele ja juua ja süüa piisavalt. + mingi väike lauake söömiseks.
                Praegu näeb asi sunnitöö laagri moodi välja, kus 2 meest väntab ratta peal selleks et mingi pirn põleks kuskil. Seda enam et suvel ei lähegi nii pimedaks et migit lampi vaja oleks.
                Parem istu niisama ja naudi sõprade seltskonda.
                viimati muutis kasutaja Kkert; 11 December 2012, 19:56.

                Comment


                  #23
                  Vs: Elektrisüsteem-vesiratas parvele

                  Mulle jällegi parve idee iseenesest meeldib, see on uhke tunne kui sihuke asi päriselt kannab, liigub ja sõltumatusetunde tekitab. Muide, mis talle ujuvuse peab andma, tünnid, kinnikeevitatud otstega torud või vahtplastplokid? Pardatuledeks piisava heledusega LED-lambid tarbiksid vast maksimum 200-300mA, teist samapalju võtaksid paar-kolm moblalaadijat kui nad korraga taha ühendada, ümmarguselt poole ampriga võib sajast akut minimaalselt sada tundi ikka kurnata, arvestusega, et aku ei ole enam esimeses nooruses, kümnepäevase sõidu tarvis ei oleks sellisel juhul mingit laadimist tarviski, sest vaevalt küll iga jumala päev kümme tundi kogu kupatus korraga järel on. Asi muutub muidugi sellest hetkest kui esimesel tulevasel reisijal/meeskonnaliikmel tuleb tahtmine ka läppar või tahvel kaasa tirida ja mingi lustikummut tundidekaupa lärmama peab, siis projekteerige kohe heaga sinna kahe vändapaari vahele veel kolmas, mille taga hakkavad järgemööda istuma need argonaudid, keda nende süütegude eest muidu tavaolukorras lihtsalt kiilu alt läbi oleks pidanud tõmbama :P

                  Comment


                    #24
                    Vs: Elektrisüsteem-vesiratas parvele

                    Nii igaks-juhuks vaata ka seadused üle.


                    Nagu siit teemast lugeda võib, tahtis Veeteedeamet 2x5m parve registreerida.

                    Comment


                      #25
                      jah, See on esialgne joonis ja muutused tulevad nigunii töö käigus sisse. Parve põhi on ehitatud tünnidesest, mis on seotud plastik motaazilindiga ja külged ja plate on tehtud 1,6mm plastikplaadist. Parv on lahtivõetav ehk, plate käib kolmeks osaks ja nokk käib eest ära.(jupid küljepeale tõstes mahub täpselt resposse ära) Kinni seome need klambritega... Seaduse järgi peaks siis olema üks põhiosa ja teised on pukseeritavad osad Väntamise mõte ei ole orjatöö, lihtsalt et asi oleks mingitel hetkedel juhitav.
                      Ehitamise üldmõte ei olegi niivõrd praktiline kui emotsionaalne, ehk kas see tõesti saab toimima. Ja kui toimib, siis saab praktiliseks vahendiks meelelahutusel.

                      Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	1
Size:	170,1 KB
ID:	867156
                      Midagi sellist võiks see generaator olla.
                      viimati muutis kasutaja Scott; 13 December 2012, 06:17. Põhjus: kokku

                      Comment


                        #26
                        Vs: Elektrisüsteem-vesiratas parvele

                        Robustne versioon oleks 3F sildalaldi ja 12V 7Ah aku. Ma arvan et niipalju seal ei vändata et see aku üle laeks. Seega pole isenesest regulaatoritki vaja.
                        Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                        1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                        2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                        Comment

                        Working...
                        X