Probleem kõvaketta mootoriga

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • hempishemp
    Liige
    • 05/2010
    • 53

    #1

    Probleem kõvaketta mootoriga

    Sai võetud vanast kõvakettast mootor ja nüüd on probleem, et ei saa seda tööle. Mootoril on 4 klemmi, sai igatpidi läbi ühendatud, aga ei midagi. Pilt halb, aga saab ettekujutuse. Kirjad mootori peal on 50921EN
    P80 JVC
    VE



    Uploaded with ImageShack.us
  • vasaraonu
    Üldmoderaator
    • 12/2007
    • 1874

    #2
    Vs: Probleem Mootoriga

    Esmalt postitatud hempishemp poolt
    Mootoril on 4 klemmi, sai igatpidi läbi ühendatud, aga ei midagi.
    Mida sa sinna proovisid ühendada?
    Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

    Comment

    • hempishemp
      Liige
      • 05/2010
      • 53

      #3
      Vs: Probleem Mootoriga

      Proovisin ühendada 12V aku + ja - juhet igatpidi, korraks nagu liigub ja siis jääb kinni ja käega on ka raskem siis keerata.

      Comment

      • fre
        Liige
        • 02/2004
        • 3814

        #4
        Vs: Probleem Mootoriga

        See on vist kolmefaasiline sünkroonmootor,
        kuid lihtsalt kolmefaasilist 50Hz talle andes
        (sobiv pinge muidugi!) ta samuti ise käima
        ei läheks. Peaks alustama palju madalama
        sagedusega et paigalseisuinertsist väljuda
        ja seejärel sagedust tõstes tuure lisada.
        Mähised vist tähtlülituses?

        Eks tal ole originaalis oma juhtskeem, mis
        kõike seda korraldab, aga suurema tahtmise
        olemasolul on ka ise tehtav. Siin on näiteks
        üks venekeelne selliste mootorite käivitamise
        teema skeemiga ja väike video ka lisatud:
        То о чем много спрашивают и никто толком не говорит. Разобрал жесткий диск, нарыл там двигатель интересной конструкции.

        Küllap leiab internetist ka inglisekeelseid...

        PS. Kui mootorina ei kasuta, ehk kõlbab
        väikeseks katseliseks tuulegeneraatoriks
        kolmefaasilise alaldiga:
        viimati muutis kasutaja fre; 07 April 2012, 08:51.
        Elektroonika töötab suitsu baasil.
        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

        Comment

        • hempishemp
          Liige
          • 05/2010
          • 53

          #5
          Vs: Probleem Mootoriga

          See jutt ei ütle mulle eriti midagi, olen suhteliselt võhik. Mul on olemas 1 vana arvuti toiteplokk. Sealt tuleb molexi kaudu 4 juhet, kas ma läbi nende saaks midagi teha?

          Comment

          • mikumaku
            Liige
            • 08/2010
            • 939

            #6
            Vs: Probleem Mootoriga

            http://www.elfafoorum.eu/threads/59389-Mootor-k%C3%B5vakettalt?highlight=k%F5vaketta+mootor

            http://www.elfafoorum.eu/threads/396...vaketta+mootor

            Comment

            • Starfish
              Liige
              • 08/2009
              • 2294

              #7
              Vs: Probleem Mootoriga

              Kui DC-ga impulsse anda, pöörleb küll aga jõnksutab ja koormuseta pöörleb suvaliselt, ühtpidi, teistpidi.
              Võibolla 0.05 sekundit impulss on palju aga kontroller mida ma katse jaoks kasutasin, ei võimalda vähemat.
              12V on palju, kuumeneb ruttu, mähise takistus keskelt mõõtes iga mähis 3 Oomi.
              Mõne steppermootori juhtsignaal äki sobiks.
              Peaks ka nii töötama kui kasutada kondensaatoriga ühendusskeemi (3F mootor ühe faasilise toite pealt) aga 50Hz on vähe.
              http://hparchive.com/
              https://worldradiohistory.com/index.htm

              Comment

              • fre
                Liige
                • 02/2004
                • 3814

                #8
                Vs: Probleem Mootoriga

                Kondensaatoriga faasinihke tegemine on liiga hädine lahendus,
                pealegi sagedus (juba käivitamisel) on muutuv ja eeldaks siis ka
                vastavalt mahtuvuse muutmist... Sünkroonmootor ei käivitu nii
                nagu asünkroonmootorid, et antakse kohe mingi kindla sagedusega
                kolmefaasiline vahelduvvool. Pöörlemiskiiruse (nullist) tõstmisel
                enamasti jälgitakse pidevalt rootori asendit või kiirust ja vastavalt
                sellele suurendatakse sagedust. Sellise tagasiside olemasolu tuleb
                kasuks ka juba pideva töötamise juures. Rootori asendit jälgitakse
                tüüpiliselt Halli andurite abil, aga kasutatakse ka muid tagasiside
                saamise ja juhtimise lahendusi. Võib-olla tasub vaadata, millise
                mikroskeemiga juhiti sedasama mootorit selles kõvakettaseadmes...
                Sünkroonmootori käivitamine ja juhtimine on terve teadus, asjast
                annab aimu näiteks ühe võimaliku juhtmikroskeemi L6235 datasheet:
                http://www.datasheetcatalog.org/datasheet2/9/0ol725wx0154d5udifhhd1ugx33y.pdf

                PS. Natuke asjakohast mootoriteooriat ka:
                viimati muutis kasutaja fre; 08 April 2012, 09:13.
                Elektroonika töötab suitsu baasil.
                Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                Comment

                • vax
                  Liige
                  • 04/2003
                  • 590

                  #9
                  Vs: Probleem Mootoriga

                  Ma olen kõvaketta mootoreid käitanud edukalt lennukimudeli kontrolleri (ESC) abil. Lihtsamad saab suht poolmuidu ka kätte, vaata näiteks Hobbyking.com
                  Siin üks kunagi ehitatud puuriterituspink, mis koosnes kõvaketta mootorist, teemantkettast, 10A mudeli ESC-ist ja servo testrist...
                  Allkiri.

                  Comment

                  Working...