Keraamilises korpuses olevate traattakistite maksimaalne töötemperatuur?

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • ponxpinks
    Liige
    • 11/2007
    • 109

    #1

    Keraamilises korpuses olevate traattakistite maksimaalne töötemperatuur?

    Tere! Kui palju on kannatavad keraamilises korpuses olevad traattakistid temperatuuri, ilma et nende töökindlus väheneks ja nende parameetrid kõikuma hakkaksid?

    Tootja datasheetist mingit maksimaalset temperatuuri ei leidnud, antud oli vaid graafik:



    Mul on 5W takistid. Kas sellest võib välja lugeda, et nad kannatavad edukalt kuni 150 kraadi? Minul tõuseb nende temperatuur (80% koormusel) üle 120 kraadi (rohkem termomeeter lihtsalt ei registreeri). Näpuga katsuda ei anna, põletab. On see aktsepteeritav? Õhuvool on iseenesest päris korralik, kuigi ta ei puhu otse takistitele, vaid tõmbab takistite kohalt kerkivat kuuma õhku välja.
  • mikroom
    Liige
    • 10/2010
    • 2

    #2
    Vs: Keraamilises korpuses olevate traattakistite maksimaalne töötemperatuur?

    Ei tea millisest traattakistist juttu on siin aga üldiselt kannatavad keraamilised -55 ... +200. Vaata näiteks siit https://www.elfa.se/elfa3~ee_et/elfa...did#toc=20124;
    Senikaua kui lubatavat elektrilist võimsust 5W ei ületa, ei juhtu midagi. Võimsuse saab leida, kui pinget mõõta takistil. Võimsus = pinge ruudus jagatud takistusega. Tabel näitab, et kui tegelik eralduv võimsus takistil on 5W siis on tema korpuse temperatuur 150kraadi ilma jahutuseta kõrgem ümbritsevast temperatuurist. Jahutus ja radiaator vähendavad seda temperatuuri. Vahet pole, kas ventilaator puhub või tõmbab. Oluline on vahetuva õhu kogus ehk ventilaatori võimsus.

    Comment

    • ponxpinks
      Liige
      • 11/2007
      • 109

      #3
      Vs: Keraamilises korpuses olevate traattakistite maksimaalne töötemperatuur?

      Aitäh, selge pilt, suhtun siis rahulikult! Võimsuseks saan ca 90% takisti nimivõimsusest, seega peaks korras olema.

      Comment

      Working...