Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Pingeregulaator generaatorile

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Pingeregulaator generaatorile

    Niisiis, plaan on ehitada alalisvoolu generaator sisepõlemis mootoriga ning sellele oleks ajurünnaku käigus vaja välja mõelda väljundpinge regulaator.
    Väljundpingega on vaja laadida 72V pliiakude pakki. Idee on, et sispõlemismootor töötaks kogu aeg maksimumil, ehk siis karbussi segusiibrit ei liigutata ning pöördeid reguleeritakse generaatori koormuse muutmisega. Ehk siis, skeem mõõdaks kogu aeg pinget ning tüüriks vastavat PWM ahelat. Lisaks, teatud piirväärtuse puhul kui akupakk täis saab, lülitataks sisepõlemismootor välja ja tühjenemise puhul jällegi tõmmataks sellesama elektrimasina abil käima. Generaatoriks on siis püsimagnetitega kommutaatormootor, nominaal 60V, võimsus 1kw. Sispõlemismootoriks on pocketbike mootor, ülekanne hammasrihmaga.
    Kasutusalaks siis elektrisõiduki range extender.
    Allkiri.

    #2
    Vs: pingeregulaator generaatorile

    Selle sisepõlemis mootori pöördeid tahad reguleerida geneka poolt toodetava võimsuse muutmisega? Ala genekas annab 500W on mootori pöörded 3000rpm ning kui genekas annab 700W siis on mootori pöörded 2000rpm? Ning vastavalt pöörete langusele langeks ka pinge? Kui nii siis that is just so wrong.

    Comment


      #3
      Vs: pingeregulaator generaatorile

      72V lõhnab tõstukiakupaki järgi.
      Väljundpinge regulaatorit ma ei näekski selles ahelas, mis ta seal teeb? Tõsine koormurtakisti (tõsine tükk takistust omavat metalli) on vajalik asi, nagu keevitustel sees. Ja miks on vaja mootori pöördeid trimmida?
      Kui on generaator välja arvestatud, võimeline andma 80V juures ca 25A (akupakk 375Ah ja üles), ongi korras. 68V pealt hakkavad nood laadima 35 ja 45A vahel, pinge tõuseb vool langeb, kui ca 84V saavutatud võtab laadija hetkeks aja maha ja seejärel läheb järellaadimiseks, kuni akupakk saavutab ca 86-87V (2,4-2,42V per purk) laadimine lõpetatakse, kogulugu. Kui laadimine kestab üle 4,5h loetakse aku kutuks ja lõpetatakse laadimine, sama asi kui pinge liialt kiire tõusu (aku keemamineku) jms korral.
      Uued laadijad on elektroonilised, niisama mõõtma ei pääse, tööle hakkab automaatselt kui on aku järgi. Aga vana malli laadial oli mäletamist mööda tühijooksu pinge sinna 105V kanti, mis oli ka 3f primaar-sisendi poolt trafo pealt trimmitav ja trimmida sai vist 98 ja 115V vahel väljundpinget, 4 astet siis vastavalt vajadusele.
      Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

      Comment


        #4
        Vs: pingeregulaator generaatorile

        Erku, tegu ei ole tõstukiga. Väljundpinge regulaator ongi genekas ise, sest püsimagnetitega elektrimasina väljundpinge sõltub pööretest. Siit ka idee timmida generaatori võimsust dünaamiliselt reguleerimaks mootori pöördeid, et saavutada õige väljundpinge.
        Asja idu on see, et igal hetkel võetaks sisepõlemismootori võimsusest maksimum ilma, et pöörded liiga madalale läheks.
        Koormustakisti oleks puhas energia raiskamine, koormuseks oleks akupakk ise.
        viimati muutis kasutaja vax; 06 m 2011, 19:51.
        Allkiri.

        Comment


          #5
          Vs: pingeregulaator generaatorile

          Esmalt postitatud qwerty poolt Vaata postitust
          Selle sisepõlemis mootori pöördeid tahad reguleerida geneka poolt toodetava võimsuse muutmisega? Ala genekas annab 500W on mootori pöörded 3000rpm ning kui genekas annab 700W siis on mootori pöörded 2000rpm? Ning vastavalt pöörete langusele langeks ka pinge? Kui nii siis that is just so wrong.
          Nii ja mille poolest wrong?
          Palju viletsam variant oleks mehhaaniliselt mootoril "gaasiga mängida" - igasugune gaaside liikumise piiramine karburaatoris on efektiivsuse mõistes saadanast.
          Allkiri.

          Comment


            #6
            Vs: pingeregulaator generaatorile

            No mitte kohe ei jõua kohale, kuidas ilma segusiibri liigutamiseta on võimalik mootori pöördeid muuta. Tõsi, koormates jah pöörded muutuvad, aga... , millega siis mootorit koormatakse, et pöörded vajalikult langeksid ja kus siin ökonoomsus saab siis olema ja mida sellise viimase väljapiigistamisel gaas põhjas mootori tervisele mõjub.

            Comment


              #7
              Vs: pingeregulaator generaatorile

              Veel üks tähelepanek: kommutaatormootor, ehk nagu alalisvoolugene? 105V alalisvoolu gene leida on omajagu ooper; isegi kui on olemas mõni keevituse agregaat, on kasutegur kehvakesevõitu ja siis seda kasutada samas, läbi näiteks hammasrihm ülekande bensiinimootori käivitamiseks ei mängi vist välja kuidagi....

              Aga kui on gene, mille rootor on püsimagnetitest ja staator on 3 või 6 faasiline, siis seda elukat käivitades nagu steppermootorit, võib väikese bentsuka käima küll vedada.

              Laadimine; kaks käivitit, üks laadimiseks ja teine järellaadimiseks, mõlemal vastav koormurtakisti sabas.
              Vool liiga suur, takisti kuumeneb, kuuma takisti takistus suureneb ja vool langeb. Vastavalt sellele milline on takisti, saad ka püsiva voolu; kogu pingeregulatsiooni ja mootori pöörete reguleerimise osa oleks sellega ammendunud.
              Elektoonika osa:
              Aegrelee liialt pika laadimistsükli peatamiseks. Aegrelee laadimistsükli pausi tarvis (või kui järellaadimine on tsükliline, siis tsüklite käitamiseks).
              Pingemõõtmise osa, mis sisaldaks endas, aku laetuse mõõtmist; lüli läbi suurema lüüdi mis peataks laadimise liialt kiire pingetõusu puhul, lüli mis paraleelselt koormustakistiga peataks laadimise liialt suure voolu korral....
              Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

              Comment


                #8
                Vs: pingeregulaator generaatorile

                Esmalt postitatud Pläsku poolt Vaata postitust
                No mitte kohe ei jõua kohale, kuidas ilma segusiibri liigutamiseta on võimalik mootori pöördeid muuta. Tõsi, koormates jah pöörded muutuvad, aga... , millega siis mootorit koormatakse, et pöörded vajalikult langeksid ja kus siin ökonoomsus saab siis olema ja mida sellise viimase väljapiigistamisel gaas põhjas mootori tervisele mõjub.
                Koormatakse akupakiga, mida laetakse.
                Sa oled harjunud autost ilmselt mõttega, et ökonoomsus on see, kui sa veerand gaasiga töristad Tegelik ökonoomsus on see, et mootor töötab pidevalt oma suurima võimsuse alas, kuid lühema aja jooksul.
                Allkiri.

                Comment


                  #9
                  Vs: pingeregulaator generaatorile

                  Esmalt postitatud erku poolt Vaata postitust
                  Veel üks tähelepanek: kommutaatormootor, ehk nagu alalisvoolugene? 105V alalisvoolu gene leida on omajagu ooper; isegi kui on olemas mõni keevituse agregaat, on kasutegur kehvakesevõitu ja siis seda kasutada samas, läbi näiteks hammasrihm ülekande bensiinimootori käivitamiseks ei mängi vist välja kuidagi....

                  Aga kui on gene, mille rootor on püsimagnetitest ja staator on 3 või 6 faasiline, siis seda elukat käivitades nagu steppermootorit, võib väikese bentsuka käima küll vedada.

                  Laadimine; kaks käivitit, üks laadimiseks ja teine järellaadimiseks, mõlemal vastav koormurtakisti sabas.
                  Vool liiga suur, takisti kuumeneb, kuuma takisti takistus suureneb ja vool langeb. Vastavalt sellele milline on takisti, saad ka püsiva voolu; kogu pingeregulatsiooni ja mootori pöörete reguleerimise osa oleks sellega ammendunud.
                  Elektoonika osa:
                  Aegrelee liialt pika laadimistsükli peatamiseks. Aegrelee laadimistsükli pausi tarvis (või kui järellaadimine on tsükliline, siis tsüklite käitamiseks).
                  Pingemõõtmise osa, mis sisaldaks endas, aku laetuse mõõtmist; lüli läbi suurema lüüdi mis peataks laadimise liialt kiire pingetõusu puhul, lüli mis paraleelselt koormustakistiga peataks laadimise liialt suure voolu korral....
                  Tahaks takistitest üldse loobuda. Teiseks, range extenderi puhul poleks ilmselt ka järellaadimist vaja, kuna suur osa voolust läheks niiehknaa sõiduki liigutamiseks. Kui akupakis teatud pinge on saavutatud, lülitaks asja lihtsalt välja ja allapoole teatud pinget lööks uuesti tööle.
                  Ma mõtlesin pigem digitaalsele juhtimisele, ehk siis pinget mõõdaks halli anduriga, edasi miskit PIC seeriast, mis omakorda tüüriks MOSFET-te geneka väljundis ning kontaktorit käivituseks.
                  Genekana oli plaan kasutada 100w 60V püsimagnetitega kommutaatormootorit, rihmaga ülekanne selletõttu, et sellega on lihtsam ülekandesuhet muuta kui peaks tekkima vajadus.
                  viimati muutis kasutaja vax; 06 m 2011, 20:16.
                  Allkiri.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vs: pingeregulaator generaatorile

                    Esmalt postitatud vax poolt Vaata postitust
                    Nii ja mille poolest wrong?
                    Palju viletsam variant oleks mehhaaniliselt mootoril "gaasiga mängida" - igasugune gaaside liikumise piiramine karburaatoris on efektiivsuse mõistes saadanast.
                    Selline asi tapab esiteks mootori ära, kui seda täisvõimsuse juures niimoodi koormad, et pöörded tunduvalt langevad.
                    Teiseks on see füüsikaga vastuolus. Kui akupakk hakkab täis saama, siis laadimisvool langeb (gene väljundvõimsus samuti langeb), seega mis asi siin seda mootorit koormaks nüüd? koormus ju langeb mitte ei tõuse. Koormus on kõige suurem siis, kui akupakk tühi ning seda just laadima hakatakse.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Re: Vs: pingeregulaator generaatorile

                      Geneka väljundisse voolu piirav lülitus (selline, et mootor töötaks kogu aeg soovitud koormusega). Täis ja tühja aku pinge erinevus vast ei ole nii suur, et mootori pinged väga suures vahemikus muutuksid. Kui pinge jõuab etteantud piirini, siis lülitab mootori välja/sisse.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Re: Vs: pingeregulaator generaatorile

                        Esmalt postitatud qwerty poolt Vaata postitust
                        Selline asi tapab esiteks mootori ära, kui seda täisvõimsuse juures niimoodi koormad, et pöörded tunduvalt langevad.
                        Teiseks on see füüsikaga vastuolus. Kui akupakk hakkab täis saama, siis laadimisvool langeb (gene väljundvõimsus samuti langeb), seega mis asi siin seda mootorit koormaks nüüd? koormus ju langeb mitte ei tõuse. Koormus on kõige suurem siis, kui akupakk tühi ning seda just laadima hakatakse.
                        Sa unustad ära, et tegemist on elektrisõidukiga. Sellist momenti, kus koormust pole, on väga vähe.
                        Keskmine sõiduvool on mul sel aparaadil 35A kandis, seda ühtlase kiirusega liikudes. Tugevalt kiirendades olen ka 70A mõõturil ees näinud. Nüüd, kui tõesti juhtub, et koormust on vähe ning aku ka enam-vähem täis, siis aku pinge tõuseb üle kriitilise piiri ning genekas lülitatakse välja.
                        Range extenderit olekski vaja pigem pikemateks otsadeks maanteel, linnas võib täiesti vabalt ka puhtalt akudel sõita.
                        Üks variant oleks genekana kasutada mõnd 3-faasilist rummumootorit, paljud kontrollerid oskavad teha nö. regenereerivat pidurdust, kusjuures tugevus on sujuvalt reguleeritav. Nagu ma aru saan, oskab kontroller sellest mingi maagia abil teha laadimispinge, mis ei kõigu eriti, kuigi mootori pöörded muutuvad suurtes piirides (ehk siis, täispööretest peaaegu nullini).
                        Allkiri.

                        Comment


                          #13
                          Re: Vs: pingeregulaator generaatorile

                          Esmalt postitatud vax poolt Vaata postitust
                          Koormatakse akupakiga, mida laetakse.
                          Sa oled harjunud autost ilmselt mõttega, et ökonoomsus on see, kui sa veerand gaasiga töristad Tegelik ökonoomsus on see, et mootor töötab pidevalt oma suurima võimsuse alas, kuid lühema aja jooksul.
                          Kus sellist asja õpetatakse? Karburaator annab õiget optimaalset segu ainult keskmistel pööretel.
                          Kõik need pingereguleerimised toimuvad 2'l moel.
                          1) Geneka elektromagnetit juhitakse PWM'ga mistõttu väljundvõimsus ning pinge on reguleeritavad - kasutusel sõiduatodel, hea kasutegur, kuid suht kobakas.
                          2) Kõiki püsimagnet geneka väljundeid reguleeritakse nii, et kui pinge tõuseb üle etteantud väärtuse lühistatakse mähised ära, järgmine poolperiood asi kordub.
                          viimati muutis kasutaja qwerty; 07 m 2011, 08:12.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Re: Vs: pingeregulaator generaatorile

                            Auto puhul tõesti. Põhjuseks asjaolu, et automootor peab töötama üsna laias pööretevahemikus. Küsimus on sisepõlemismootori kui terviku kasutegurist, mis "poole gaasiga" (ehk allapoole oma nimivõimsust) on teoreetilisest maksimumist tükk maad väiksem. Kuni selleni välja, et tühikäigul on see niivõrd väike, et kogu võimsus kulub mootori käigushoidmisele.
                            Allkiri.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Pingeregulaator generaatorile

                              Tundub, et siin foorumis osatakse vaid öelda kuidas traditsiooniliselt asju tehakse.
                              Seega, edasi otsin lahendust omal käel.
                              Minu poolest foorum lukku.
                              Allkiri.

                              Comment

                              Working...
                              X