Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

    Sattusid minu kätte kaks elektrimootorit, tõenäoliselt mingi konditsioneerisüsteemi osad. Neil on hunnik otsi ja ei tea, kuidas neid vähemalt ühel kiirusel käima saada. Kui keegi oskaks pisut nõu anda ? Ümbermähkimine on ka üks lahendus, sest konstruktsioon on päris hea. Juhtplokkide leidmine on ka üks võimalus, kuid ei tule vist kõne alla.
    Lisan ka pildid:
    Kaks otsa-kaks otsa...?!

    #2
    Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

    Veneaegne konditsioneer? See mootoril peaks 2 kiirust olema, käivitamiseks vaja kondensaatorit. Mahtuvust hetke vaadata ei saa, mootor liiga kaugel.

    Comment


      #3
      Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

      Ma`i arva, et veneaegne. Lisan siia pildi sildist, kondeka väärtust selle peal mu meelest ei ole, on küll kehva kvaliteediga, aga vahest on aru saada.

      Sel võib isegi rohkem kiiruseid olla, aga hea oleks, kui saaks ühegi tööle
      Sel 434-l oleks aga hea, kui saaks kaks kiirust.. see oleks hea kasvuhoone tuulutuseks kasutada .. ühe 430 -se võin töötava lahenduse väljapakkujale tasuks kinkida .
      Kaks otsa-kaks otsa...?!

      Comment


        #4
        Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

        äkki tegemist millegi sellisega http://www.allaboutcircuits.com/vol_2/chpt_13/10.html
        tester kätte ja mõõtma...

        Comment


          #5
          Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

          Ei-noh, võib olla küll, aga ma`i oska sellega ikkagi miskit peale hakata, ei jaga seda nii hästi, sorry..
          Kaks otsa-kaks otsa...?!

          Comment


            #6
            Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

            434 mootoriga tegeledes sain teada, et ühendades 220 v. ühe otsa musta juhtmega ja teise otsa näiteks valgega ning käega lükates rootorit hakkab see pöörlema kas pp või vp maksimaalsetel pööretel, kollasega keskmistel pööretel ja punasega väikseimatel pööretel. See leid tegi juba natuke rõõmu. Nüüd oleks vaja teada mida peaks tegema, et mootor ka aitamata pöörlema hakkaks? Kas või ühes suunas. Järele on jäänud kaks halli ja oranz. Hallid on omavahel ühenduses, oranzi ja kollase-punase-valge-musta vahel on mingi takistus, kõik olid vist erinevad...
            Kaks otsa-kaks otsa...?!

            Comment


              #7
              Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

              Kuskile peab konde minema
              Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
              1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
              2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

              Comment


                #8
                Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

                Hallid siis ilmselt käivitusmähise otsad.

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

                  Ok, käivitusmähise otsad. Mis millega kokku peaksid minema? Must ja üks hall ja ütleme siis "0". Faas läheb siis, ütleme, läbi kolmeasendilise lüliti , kolme mähiseotsaga - valge, kollane ja punane.Jääb üle üks hall. Oranzi unustame ära? Kuhu läheb ergutusmähise kondekas?
                  Kaks otsa-kaks otsa...?!

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

                    Oranž juhe peaks ka üks kiiruse ots olema, kui valge-kollane-... mähisega ühenduses on.
                    Üks hall juhe jah nulli, teine konde külge ja konde teine ots faasiga kokku. Minu arusaamise järgi tuleb kahte lülitit kasutada, ühega lülitab sisse-välja ja teisega lülitab kiirust, sellel "väljas" asendit pole. Konde ots tuleb siis ühendada kahe lüliti vahele faasi külge, s.t. selle juhtme külge, mis tuleb sisse-välja lülitist ja läheb kiiruse lülitisse.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

                      Ma mõõdan neid värvilisi veel täpsemalt üle, et asi saaks rohkem selgeks. Muidu ma mõtlesin samamoodi, et nii see peaks nagu vist välja nägema... Muretsen kondeka
                      ja lülitid mingil ajal ning mässame siis edasi.
                      430-l ei käi lülitamine vist samamoodi, kui 434-l, ühel lasksin eile õhtul suitsu välja . Aga nendega ei ole nii kiiret..
                      Kaks otsa-kaks otsa...?!

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

                        Ühendasin otsad nii, nagu eespool mainit ja tolku ei mingit .
                        Mõõtsin natuke otsade vahelist "asja", et palju on. Tester miski 200 (arvan, et oomi) peal ja näidud siis allpool:
                        Must-valge - 20
                        must-kollane- 44,5
                        must-punane-44,5
                        must oranz-96,7
                        valge-kollane-64,0
                        valge-punane-64,0
                        valge-oranz-116,4
                        kollane-punane-0,5
                        kollane-oranz-141,0
                        punane-oranz-141,0
                        hall-hall-0,5 (ainult omavahel)
                        Vahest on see abiks, kuidas need otsad siiski ühendada, et asi vähemalt ühel kiirusel käiks. Praegu mul üks mootor teeb tuulekest, käima läheb valge - must ja käega lükkan..
                        Kaks otsa-kaks otsa...?!

                        Comment


                          #13
                          Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

                          Nii, nüüd on siis lõpuks olemas skeem ja lülitused, kuhu kondensaator (8-10 mF) ühendada ja mis otsad kokku ühendada. Ma ei oska öelda, kui oluline see on, kuid vajadusel võin ka skeemi üles riputada. Vahest ootan kuni ka väiksema mootori skeem välja mõeldakse..
                          Aga siiski, skeem siin, igaks juhuks, kui kellelgi peaks vaja minema:
                          viimati muutis kasutaja Pedal; 05 m 2011, 23:05.
                          Kaks otsa-kaks otsa...?!

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

                            Esmalt postitatud Pedal poolt Vaata postitust
                            Nii, nüüd on siis lõpuks olemas skeem ja lülitused, kuhu kondensaator (8-10 mF) ühendada ja mis otsad kokku ühendada. Ma ei oska öelda, kui oluline see on, kuid vajadusel võin ka skeemi üles riputada. Vahest ootan kuni ka väiksema mootori skeem välja mõeldakse..
                            Aga siiski, skeem siin, igaks juhuks, kui kellelgi peaks vaja minema:
                            Kui kondekal pole eraldi tähist, et on ~pinge, siis pane kondekas vähemalt 630 voldine. Induktiivsusel pinge tõuseb hüppeliselt 3 korda. 400[V]-ne ei pea vastu!

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektrimootorite tuvastamine ja ühendus

                              ok!
                              Kaks otsa-kaks otsa...?!

                              Comment

                              Working...
                              X