Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

alalisvoolust vahelduvale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    alalisvoolust vahelduvale

    Tere!
    Mul on selline mure,et rahaliste ning ehitushuvist tulenes idee ehitada endale väikene
    värvipihusti kompressoriga(väikeste asjade värvimiseks)
    Kuna originaal kompressor maksab mõtetud 2000.- siis otsustasin selle ise ehitada.

    Seega ostsin poest endale 90.- eest autos kasutatava rehvi pumpamise kompressori.
    kuna vidin töötab alalis vooluga ei saa ma seda lihtsalt adapteri otsa panna,küsisin abi kooli töpa õpsilt,kuna too eriti elektrist midagi ei jaga,siis ütles ta et on vaja mingisugust trahvot mis muudab alalisvoolu vahelduvaks,ning siis ütles ta et teine võimalus on hoopis lihtsalt see et vidin vajab rohkem W,mul on olemas tundmatu võimsusega trahvo(võtsin makki seest)mille võimsus on 12-16 +V ning W on 55+,sest pani särama autopirni millel olid need andmed kirjas,kuid kohe läks ka tulikuumaks(pirn).

    niisiis kuidas saada alalis vooluga 12V,tundmatu W võimsusega mootor tööle?
    soovitav oleks siis saada ta vahelduva voolu peale ja mugava adaptri otsa panna!

    #2
    Vs: alalisvoolust vahelduvale

    Esmalt postitatud tanello2 poolt Vaata postitust
    ...ütles ta et on vaja mingisugust trahvot mis muudab alalisvoolu vahelduvaks....kuna too eriti elektrist midagi ei jaga....
    Paistab tõesti nii, sest trafo ei muunda alalist vahelduvaks.

    Sul oleks tarvis mingit alalispinge toiteplokki, millesse läheks sisse 230 V vaheldupinge (seinakontaktist) ja välja tuleks 12 V alalispinge. Tähtis on ka toiteplokile lubatud koormusvool, mis võiks olla ligikaudu 4..5 A. Tavalised ,,seinakuubikud" kannatavad üldiselt kuni 2 A. Sobivaim valmis toiteplokk oleks näiteks mõni veneaegne akulaadija.

    O.T Need 90.- kompressorid on paras kräpp - silindriks on ilma ribideta metallhülss, hammasratas platsmassist, väntvõll ühe laagriga ja mootoriks tavaline suuremat sorti mänguasjamootor, seetõttu peaks kompressor kõigi eelduste kohaselt enne kummi täitumist lihtsalt kinni jooksma. Vene analoogil on 0,33 l purgi mõõtu elektrimootor ja ribidega silinder, kuid mäletamist mööda vajas ka see iga autokummi pumpamise kohta vähemalt ühte jahutuspausi. Kas värvipihustiks on aerograaf või püstol? Viimasele jääb kirjeldatud kompressori tootlikkusest kindlasti väheks. Aerograafi või pulversaatori jaoks võib isegi jätkuda, kui mingi väiksem paak (3 kg tulekustuti vms.) juurde ühendada.

    Nimetatud põhjustel soovitaks kompressorit ja värvipihustit mõnda aega näiteks auto aku pealt katsetada, enne, kui toiteploki ostmisse/ehitamisse investeerid.
    viimati muutis kasutaja 6p45s; 10 m 2010, 12:09.
    Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

    Comment


      #3
      Vs: alalisvoolust vahelduvale

      Mul tuttav kasutab aerograafi kompressorina külmiku kompressorit, mille ta sai vanametalli kokkuostust niisama ja mingit hüdrofoori regulaatorit. Selline kompressor veleleb mul kusagil vist nagu sa ostsid maksis aastaid tagasi 250 eeki ja täis sain sellega vist ühe rattakummi ja pool autorehvi, siis põles vist rootor sisse. Rõhku andis ta küll aga jalgratta kummi pumpas kuskil 5 minutit. Tootlikkust sellel vidinal ei ole ja kindlasti vajab mingit lisa paaki. Toiteplokki sellisele ehitada on mõttetu. Parem küsida tuttavatelt mõnda kasutuskõlbmatut akut ja sinna sappa mingi seinakuubik ja asi klaar. Akusid vahetavad hetkel päris paljud, sest külmaga ebaterve aku enam autot käima ei vea.

      Comment


        #4
        Vs: alalisvoolust vahelduvale

        Esmalt postitatud tanello2 poolt Vaata postitust
        niisiis kuidas saada alalis vooluga 12V,tundmatu W võimsusega mootor tööle?
        Vana arvuti AT-toitekas oleks suht optimaalne lahendus.

        Comment


          #5
          Vs: alalisvoolust vahelduvale

          vaatan kõik soovitused läbi,ning üritan kõige kiirema lahenduse leida oma probleemile,vaatan kas mul on kuskilt hankida nimetatud vidinaid,mille ma saan kõige kiiremini kokku,proov ka kohe ära teha.ilmselt võtan tulevikus ühendust umbes samadel teemadel!

          aerograafi oma oligi plaanis otsa ühendada!
          ega ma suurt midagi värvima ei hakka,see niisama nagu väike viimistlus või nii eesmärgil,et välja ei peaks tassima korralikku ja suurt pilli.

          aga vaatame mis saab!

          Comment


            #6
            Vs: alalisvoolust vahelduvale

            Mul üks tuttav kasutas ka mingit sellist kompressorit. Käitas seda justnimelt poolpiduselt akult. Vähese tootlikkuse vastu oli põrandal auto sisekumm, mille enne aerograafiga tööleasumist punni pumpas. Siis sai tükk aega tööd teha.
            Harjutamine teeb harjutajaks.

            Comment


              #7
              Vs: alalisvoolust vahelduvale

              AT plokk jääb vähegi asisema mootori käitamisega hätta, kuna ei suuda käivitusimpulsiga toime tulla.
              Lihtsaim toide on sellele miski pisike laadimiskuubik ja aku. Piisab isegi alates 4Ah isendist. Töötsüklid ei ole ilmselt eriti pikad ja kuubik aeglustab tarbimise ajal tühjenemist
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment

              Working...
              X