Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootori kontroll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrimootori kontroll

    Tere foorumlased.

    Kuna olen siin uus ja pole kursis täielikult teie reeglitega siis vabandan ette ära kui midagi liialt rumalat küsin.

    Probleem seisneb selles, et vaja oleks sisustada tulevikus väike töökoda kus oleks võimalik elektrimootorite kontrolli teha.

    Mootoreid ise kasutatakse puurmasinates, võimsused 220V (1,8Kw, 2,0Kw, 3,0 Kw). Lisaks 380V kuid nendele peaks sobima samad seadmed.

    Minu küsimus siis milliseid seadmeid läheks vaja et kontrollida kas ankrus on lühiskeerud ja kas mähises on lühiskeerud.
    Kokkuvõttlikult kas on olemas seade(med) mis suudaksid sellega hakkama saada, ehk kontrollida kas ankur ja mähis on elu ja tervise juures.


    Ettetänades
    Martin

    #2
    Vs: Elektrimootori kontroll

    Alalisvoolumootorid ?

    Mingi kaevanduseteema ?

    Täpsusta, siis saab aidata.

    Comment


      #3
      Vs: Elektrimootori kontroll

      seadme nimi on tester.
      3f asünkroonmootorid on lihtsad, neil vähe mäiseid ja kõik staatoris.
      katkestused ja lühised ei teki pea kunagi kõigis mähiseis korraga, seega saab võrrelda testriga mõõtes mähiseid omavahel. lisaks muule tekib aja jooksul ka aimdus erinevate mootorite mähiste parameetritest.
      mootorite võrdlusel on lihtne tühijooksu voolutarve, mis peaks sama võimsuse puhul jääma enam vähem samasse suurusjärku.
      lühiskeerdudega peavoolumootoril kipub kommutaator rohkem sädelema, mootori lahti võtmisel on põlemisjäljed ka kommutaatori lõikes erinevad. katkestuste puhul lihtsalt mingil hetkel mootor ei toimi.
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #4
        Vs: Elektrimootori kontroll

        Mootorid on vahelduvvoolu pealt töötavad.

        Tegemist pole mitte päris kaevandusega vaid kivipuurmasinad.
        Käsi variandid ja ka statiiv kinnitusega.

        Mulle on kõrvu jäänud, et testitakse megeriga? ja isolatsiooni testriga?
        Ehk pidavat laskma suure pinge sisse ja siis olevat arusaada kas on ankur/staator omadega õhtal.
        Ankrul on tihtipeale juba lamellidest aru saada mis seisukorras ankur on kuid on juhtunud ka et esmapilk on petlik. Tolmustes tingimustes töötanud masinatel on tihtipeale kaitselaki maha hõõrunud ja on näha väikeseid lühisekoldeid. Selliseid ankruid turgutati lamellide treimisega ja ankru mähise üle lakkimisega.


        Kui minu jutt oli täiesti selgusetu, siis saate äkki parandada mind.

        Parimat
        Martin

        Comment


          #5
          Vs: Elektrimootori kontroll

          Sul tundub sellest asjast ikka väga udune ettekujutus olevat. Mõõtmiseks saab kasutada tavalist testrit, megerit, ampertange, mingit imevidinat jms...
          Kui sa aga mõõteriista näiduga midagi mõistlikku peale hakata ei oska, siis saab sul seal töökojas üsna raske elu olema.

          Comment


            #6
            Vs: Elektrimootori kontroll

            Kuna ma selle testimise osaga väga kursis pole, siis sellepärast ma siit nõu küsingi ju.
            Foorumid selleks ju ongi tehtud, et saaks infot küsida/jagada. Või olen ma valesti sru saanud.

            Ma vajan lihtsalt infot millega ja kuidas saab seda mõõtmist teostada.

            Ei taha olla pealetükkiv, vaid soovin selles alas endale selgust saada.

            Martin

            Comment


              #7
              Vs: Elektrimootori kontroll

              See "imevidin" tundub asjalik olevat, ainult hind on kõrgevõitu. Tegelikult saaks mingi kontrollmasina ka ise kokku panna. Reaalselt on vaja:
              1. oommeeter (tester), et leida juhtivus ja mõõta takistust. Seega peaks suht täpne olema, eriti väikeste takistuste puhul (mida odavad multimeetrid ei ole).
              2. meger või selle elektrooniline kloon, imevidina 500V isolatsiooni mõõtmiseks tundub vähe olevat.
              3. L-meeter võimalusega hüvetegurit hinnata: oommeeter ei avasta ühte lühiskeerdu.
              4. Termomeeter ei tee ka halba, samuti ampertangid.

              Comment


                #8
                Vs: Elektrimootori kontroll

                ankrumähiste puhul tuleb üks lühiskeerd enamasti välja kommutaatoril, kui mootor 1kW või enam on. pisimootoritel see üksik lühiskeerd jälle ei ole nii kriitiline, kuna protsentuaalselt mähise takistuse vähenemine on väike. selliseid mootorei enamasti ka ei kiputa uuesti mähkima ja siis ongi pm ainus lahendus kasutada seadet võiduka lõpuni.
                käsitööriistades on reeglina kasutuses peavoolumootorid(jadaergutusega), kuna nad on suht kerged ja samas võimsad. moment on viisakas ja kannatavad palju pöördeid. puuduseks suhteliselt lühike iga ja hooldusvajadus.
                3f käsiriistade puhul tänapäeval kasutatavaid lahendusi ei tea, kuna reguleeritavate pööretega 3f mootoritega ei ole eriti palju kokku puutunud. saab muidugi asünkroonmootorit kasutada ja seda tüürida sagedusmuundiga, aga paraku sellise ajami korral kaob 3f mõte ära, sest sama võimsuse saavutab tavalise peavoolumootoriga oluliselt pisemate gabariitide ja massi juures
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektrimootori kontroll

                  See L-meetriga lühiskeeru avastamine eeldab vast ikka seda, et eelnevalt on teada, milline näit korras mähise korral peaks olema. Kui on võimalik sarnaseid mähiseid võrrelda, siis on asi lihtsam. Näiteks rootorimähise korral muudkui mõõdad erinevate kommutaatori lamellide vahel. Kolmefaasilistel mootoritel lühiskeerdude avastamiseks ampertangidega tühijooksuvoolu mõõtes on see lühiskeeruga mähisel märgatavalt suurem. Eks see lühiskeerdude leidmine ongi mootorite puhul kõige keerulisem.
                  Aga isolatsiooni kontrolliks 500V pinge ei ole vähe, nõuete järgi sellega mõõtmine peakski toimuma. Kui ikka isolatsiooniga probleemid, siis üldjuhul näitab selle ära ka tavaline tester, vähemalt minul pole seni kordagi "üllatust" olnud.
                  Minimaalselt vajalikud mõõteriistad on ikkagi tester (mähises katkestuse leidmiseks), meger (isolatsiooni kontrolliks) ja ampertangid (3f asünkroonmootori staatorimähise lühiskeerdude leidmiseks). Edasi siis juba midagi sellist, mis suvalisel mähisel üritab lühiskeeru olemasolu "ära arvata" (vene ajal näiteks tavaline patarei ja neoonlamp).

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektrimootori kontroll

                    Minimaalselt vajalikud mõõteriistad on ikkagi tester (mähises katkestuse leidmiseks), meger (isolatsiooni kontrolliks) ja ampertangid (3f asünkroonmootori staatorimähise lühiskeerdude leidmiseks). Edasi siis juba midagi sellist, mis suvalisel mähisel üritab lühiskeeru olemasolu "ära arvata" (vene ajal näiteks tavaline patarei ja neoonlamp).

                    Räägi palun lähemalt sellest veneaegsest meetodist.
                    viimati muutis kasutaja Scott; 21 m 2015, 01:53. Põhjus: [QUOTE] remonditud

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektrimootori kontroll

                      Veneaegne meetod põhineb mähise induktiivsusel -füssatunnis näidati meile väga piltlikult:võeti tavaline pool järjestikku 4,5voldise patareiga,juhtme otsad(paljad)näppu ja ühendasid kokku.Otste lahutamisel said sellise siraka, et viskasid otsekohe juhtmed maha.Liikme A.S. tekstis on õpilase asemel neoonlamp,korras mähise puhul sähvatab.Kui seal on kasvõi üks lühiskeerd,ei tee lamp midagi.Nii lihtne see ongi.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektrimootori kontroll


                        Piltlikult siis midagi sellist, õpilase asemel on jah lambike. Õige siraka saad vooluringi katkestamisel.


                        Mingi kruvikeerajaks maskeerunud pingeindikaatori lambike sobiks täiesti, näiteks
                        Oomipoe eesmärgiks on pakkuda kõike seda, mida vajab elektroonikahuviline, elektroonikat tootev või parandav ettevõtja või tavakasutaja oma igapäevaelus.

                        Alla 90V pingeimpulsile säherdune ei suvatse reageerida ja pole ka vaja. Patarei suvaline, isegi 1.5V enamasti kõlbab.

                        Odavat hiina digitestrit selle lambikese asemel kasutada ei soovita, võib testri jaoks kurvalt lõppeda.
                        viimati muutis kasutaja A.S.; 27 m 2011, 11:18. Põhjus: täiendus

                        Comment

                        Working...
                        X