väike DC/AC või AC/AC inverter

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • martinj
    Administraator
    • 11/2002
    • 8691

    #16
    Originally posted by Elukaz@Dec 15 2005, 23:43

    Kas mitte "ühefaasine mootor on tegelikult kolmefaasiline, kus kolmas faas tehakse konde või induktoriga."
    Ehk 2 juhet=üks faas ja 3 juhet=kolm faasi kus algsed kaks juhet on 180° ja konde laseb nende vahele veel ühe.
    Ei, mähised on 90 kraadise nurga all.

    komefaasilises on 120 kraadise nurga all.
    Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

    Comment

    • moi
      Liige
      • 01/2003
      • 7727

      #17
      Mitte mähiste nurgad pole olulised vaid mähiste laiused ja vaheldumine staatoril, ehk nn. pooluste arv ja omavaheline asend, nurgad võivad see juures olla suht suvalised mida 360 kraadi paarisarvudega jagamisel saab.

      Comment

      • Fritz
        Liige
        • 11/2003
        • 11

        #18
        Vau, poleks uskunud, et selliseks teoretiseerimiseks kisub!!! See tuleb ainult kasuks rahvale.
        Ma ise tunnen seda teooriat piisavalt hästi ja tean mida mul vaja on, ja võiks ta ise valmis kah teha, aga vaja just tööstuslikult toodetavat seadet, mida kataloogist tellida saab. Ons keegi teadja kohanud sellist väikesemõõdulist?

        P.S. martinj on kõige lähemal absoluutsele tõele. Ilmselt tunneb asja.

        Comment

        • martinj
          Administraator
          • 11/2002
          • 8691

          #19
          Originally posted by moi+Dec 15 2005, 17:52--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (moi &#064; Dec 15 2005, 17:52)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-martinj@Dec 14 2005, 19:34
          Muide ühefaasine mootor on tegelikult kahefaasiline, kus teine faas tehakse konde või induktoriga.
          Seda muidugi aga teine faas ei pea mitte olema lihtsalt tehtud kondega vaid pinge faasi nurk peab ka sobivalt muudetud olema.
          Ehk sama mida fre kirjutas: koos sageduse muutmisega tuleb muuta ka kondekat et mootor normaalselt töötaks. Tühikäigul võib ju ringi käia ka kondet muutmata aga koormust eriti ei talu. [/b][/quote]
          Mis faasinurga muutmisest sa räägid ?

          Erinevatele mähistele peab kogu aeg sattuma 90 kraadine faasivahe (et korralik pöörlev magnetväli tekiks).
          Kõrgemal sagedusel on selleks lihtsalt vajalik väiksem konde.


          Edit: ei pretendeeri muidugi absoluutsele tõele. Ja elektrotehnika all tegelikult suht tume.
          Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

          Comment

          • Fritz
            Liige
            • 11/2003
            • 11

            #20
            Leidsin päris hea saidi.

            Seal teooriat küllaga. Vaadake foorumeid ka.
            Ja seade, mida mina otsin, on üldiselt siin kirjeldatud:


            Ise hakkan uurima, et ega keegi seal mulle sobivat draivi ei paku.

            Comment

            • elukaz
              Liige
              • 01/2005
              • 3673

              #21
              Originally posted by martinj+Dec 16 2005, 08:29--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (martinj @ Dec 16 2005, 08:29)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-Elukaz@Dec 15 2005, 23:43

              Kas mitte "ühefaasine mootor on tegelikult kolmefaasiline, kus kolmas faas tehakse konde või induktoriga."
              Ehk 2 juhet=üks faas ja 3 juhet=kolm faasi kus algsed kaks juhet on 180° ja konde laseb nende vahele veel ühe.
              Ei, mähised on 90 kraadise nurga all.

              komefaasilises on 120 kraadise nurga all. [/b][/quote]
              Ma ei pea silmas mitte mähiste füüsilist asetust vaid eri juhtmetes jooksva signaalide ajalist nihet.
              Mitte et mu jutust teemaalgatajale mingit kasu oleks aga upiks ikka.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment

              • moi
                Liige
                • 01/2003
                • 7727

                #22
                Originally posted by martinj@Dec 16 2005, 20:31
                Mis faasinurga muutmisest sa räägid ?

                Sellest samast, mida mootoritel kondega tehakse ja erinevatel sagedustel kas või selle 90 kraadi saamise jaoks on vaja erinevaid kondesid.

                Comment

                • martinj
                  Administraator
                  • 11/2002
                  • 8691

                  #23
                  Originally posted by moi+Dec 17 2005, 12:36--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (moi @ Dec 17 2005, 12:36)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-martinj@Dec 16 2005, 20:31
                  Mis faasinurga muutmisest sa räägid ?

                  Sellest samast, mida mootoritel kondega tehakse ja erinevatel sagedustel kas või selle 90 kraadi saamise jaoks on vaja erinevaid kondesid. [/b][/quote]
                  Ehk teistes õnadega konstantsena hoidmine.
                  Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                  Comment

                  • reuter
                    Liige
                    • 12/2004
                    • 4453

                    #24
                    ühe kondega me seda nurka nii kui nii üle 90 kraadi ei aja, seetõttu ei tohiks sageduse tõstmisel suur mahtuvus probleemiks olla. ilma viiteahelatta ei saa me tegelikult isegi 90 kraadi kätte. kas see on üldse kindel, et see nurk peab 90 olema? need mootorid töötavad ju ainult ühtepidi, seega äkki on nurk väiksem. 90 kraadise nurga korral saaks ju mõlemat pidi pöörelda. ...või olen ma millestki valesti aru saanud?
                    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                    Comment

                    • martinj
                      Administraator
                      • 11/2002
                      • 8691

                      #25
                      Vahetad ühe mähise otsad ringi ja käibli teispidi...
                      Kui ühendad ainult ühe mähise, siis käib mootor sedapidi, kuidaspidi käima lükkad.
                      Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                      Comment

                      Working...