Elektrimootor

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • konde
    Liige
    • 03/2005
    • 50

    #1

    Elektrimootor

    Äkki keegi räägiks algajale natuke miks on vahelduvvoolu elektrimootorile hea sagedusmodulatsioon, mitte aga pinge amplituudi moduleerimine? Miks sellest tulenevalt põleb keskmine elektrimootor alapinge puhul maha?
  • elukaz
    Liige
    • 01/2005
    • 3673

    #2
    Vahelduvvool tekitab pöörleva magnetvälja, mille pöörlemiskiirus sõltub voolu sagedusest, pinge määrab võimsuse. Palju pinget ajab kuumaks, vähe pinget jätab seisma ja siis ajab kuumaks.
    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

    Comment

    • digital
      Liige
      • 05/2002
      • 4155

      #3
      põhimõtteliselt jookseb see mootor piki sinu sagedusest tekitatud pöörlevat magnetvälja. Kui magnetvälja pöörlemise kiirust muuta, siis saadki mootorile õige kiiruse. Kui pinget muuta, siis pinget tõstes on tal rohkem jõudu ja jõuab paremini sellel kiirusel joosta (näiteks suurema koormusega), pinget langetades enam ei jõua sellel kiirusel joosta ja hakkab maha jääma(ja siis eriti veel sõltub kiirus koormusest). Mõlemal juhul läheb ka mõttetult kuumaks.

      Comment

      • KaruTEC
        Liikmed
        • 07/2002
        • 3082

        #4
        Asünkroonmootor tarbib teatud piirides püsivõimsust, seega pinge alanemisel tarbitav vool kasvab. I2R kaod ka kasvavad, sellest kuumenemine.

        Comment

        • konde
          Liige
          • 03/2005
          • 50

          #5
          Ühesnaga mootor sureb kuna, manetväli pöörleb, aga pinge alanedes hakkab rootor liialt libisema magnetvälja suhtes, kasvab induktsioon, sellest ka vool ning kuumus tapab?

          Comment

          • KaruTEC
            Liikmed
            • 07/2002
            • 3082

            #6
            Ei ole nii. Ühesõnaga on raske seletada, soovitan vaadata raamatukogust TTÜ poolt väljaantud konspekte-õpikuid (asünkroonmootorid oli vist nimeks)

            Comment

            • reuter
              Liige
              • 12/2004
              • 4453

              #7
              staator tekitab magnetvälja, mille tulemusel indutseeritakse rootori mähistes elektrivool. rootori mähiste koormamisel takistatakse magnetvoo liikumist ja sellega pannakse mootor liikuma. reaalselt on asünkroonmootori rootormähised lühistatud, et tagada maksimaalne moment.
              mida aeglasemalt mootor liigub, seda suurema vooluga koormatakse mähiseid.
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment

              • konde
                Liige
                • 03/2005
                • 50

                #8
                ot aga saingi asjast nii aru nagu "reuter" seletas, põhimõtteliselt käib magnetväli sagedusest sõltuvalt oma kiirusega edasi, kuid koormatud rootor ei suuda enam sammu pidada pinge alanemisel, tekib libistus ja selle tulemusena koormus suureneb?

                Comment

                • reuter
                  Liige
                  • 12/2004
                  • 4453

                  #9
                  midagi taolist jah
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment

                  • KaruTEC
                    Liikmed
                    • 07/2002
                    • 3082

                    #10
                    Kui sa tahad nii aru saada siis lase käia, tegelikult on mootori teooria teistsugune.
                    Ja väga keeruline. Rolli mängivad pinnaefektid jne jne

                    Comment

                    • konde
                      Liige
                      • 03/2005
                      • 50

                      #11
                      No usun et päris ühe valemiga elektrimootorit ei ehita . Aga laias laastus, põhimõte on siis enamvähem selge eks?

                      Comment

                      Working...