Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku laadimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Aku laadimine

    Kunagi laadisin seda akut valvekeskusega DCS PC510. Mäletan, et midagi läks kuumaks, kas trafo või mingi radikaga komponent trükkplaadil. Kuna aku vajab taas laadimist, siis küsimus, kas valvekeskusega laadimine on hea mõte? Ei tahaks mõnda komponenti ära küpsetada. Keskus ise laeb 7Ah akut pidevalt ja pole probleemi. Mis laadimisvariandid on? Mingid inglisekeelsed juhendid ka korpusel, aga ei saa aru nendest. Palun aidake.
    Lisatud failid
    Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

    #2
    Need instruktsioonid räägivad tsüklilise ja pideva laadimise pingest. Esimesel juhul siis laed täis näidatud pingeni (14,6-14,8V) ja siis tühjendad. Teine on pidev laadimine, mida kasutatakse reservtoite akude puhul. Mida ka valvekeskuse aku on.
    Voolunumber väljendab põhimõtteliselt max voolu, millega seda akut laadida, ehk laadija ei tohiks sellest numbrist suuremat voolu välja anda. 5,4A siis antud juhul. Isiklikult piirduksin max ampri või paariga.
    Laadida on hea voolu- ja pingepiirikuga laboritoitega näiteks.

    Lihtsalt enda kogemustest valvekeskustega. Kui akud ei kesta, on esimene liigutus kontrollida, mis pingeni akut laetakse. Lihtsamate odavamate keskustega on tulnud ette, et laadimisahel on väga primitiivne, ilma pingekontrollita ja akusse antakse, palju anda on. 15,5V on ära nähtud.

    Comment


      #3
      Ühendasin keskuse aku otste külge ja vool ringis on 0,8A. Keskus laeb akut 14,09 V (mõõdetud 7Ah akuga). Kas on hea? Akut kasutan valgustuse toiteks ja akut pideval ei laeta.
      Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

      Comment


        #4
        Keskuse enda aku seisukohalt on seda nats palju, tsükliliselt kasutatava aku jaoks võiks pool volti rohkem olla, aga käib kah.

        Comment


          #5
          Mina ostsin sellise aku laadimiseks lihtsama laadija millel oli ka mootoratta aku laadimis reziim(12V mitte 6V ) lihtsalt nii laeb madalama vooluga, ei mäleta peast ehk oli 3A, autoakul vist 6A. Valvekeskuse oma olen ka kunagi proovinud aga see läks üsna soojaks. Oluline on tegeleda ka AKU kaitsmisega sest liigtühjenemine rikub akut (pinget ei tohiks lasta alla 10V) hiinlastelt saab mõistliku hinnaga vastavaid mooduleid, mis lahutavad koormuse kui pingepiir on saavutatud, teine võimalus oleks akule koormusega paraleelselt peale panna voltmeeter, siis saab ka aru laadimise vajadusest õigel ajal.

          Comment


            #6
            10 Volti on isegi liiga vähe. Aku võib kahjustuda.
            Absoluutseks miinimumiks öeldakse 10,5V, kaitseseadme cuttoff võiks 11V olla.

            Comment


              #7
              Akusid on ka erinevat tüüpi. Kas 10,5V (12V aku korral) kuldreegel?
              Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

              Comment


                #8
                Klassikalise pliiaku puhul küll.

                Comment


                  #9
                  Seda tüüpi aku puhul ka?
                  Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

                  Comment


                    #10
                    Jah, see on tavaline pliiaku.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment

                    Working...
                    X