Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Ajavõtu süsteem (liidetud: Ajavõtja,mõõtja vms.)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Ajavõtu süsteem (liidetud: Ajavõtja,mõõtja vms.)

    Uurin maad

    Oleks huvi teha ajavõtu süsteem autode kiirendus võistluse jaoks.
    Enda plaani järgi peaks asi nägema välja nii:
    Stardis on 2 fotosilma vms andurit mille järgi saab auto stardi joonele paika ajada(foori tulede järgi on näha, kas on paigas)
    60ft(20m) peal on andur, mis peab registreerima aja 20m läbimisel ja kiiruse(arvutab välja aja järgi stardist alates)
    400m peal on 2 andurit, et arvutada välja täpne kiirus ja läbitud aeg
    Andurid on ühendatud laptopidega (1 stardis ja teine finishis)
    Arvan, et COM pordist peaks piisama andmete sisestamiseks?
    Lisaks veel "foor" kus on peal stardi ja "stagemis"(stardi joonele ajamis) tuled
    Kogu seda süsteemi peab juhtima programm

    oskab keegi pakkuda milliseid komponente kasutada?
    või veel parem oskab keegi sellise süsteemi valmis ehitada(lõputöö kellegile)?

    ette tänades
    Virgo
    http://www.e38.ee
    http://www.laptopid.ee
    Vastan meeleldi erinevatele laptopi teemalistele küsimustele

    #2
    Tevalo foorumis on kunagi sarnane teema ka olnud. Äkki leiad sealt mõne kasuliku mõtte:
    http://www.tevalo.ee/foorum/index.php?showtopic=1157

    Comment


      #3
      Selline asi on Eestis tehtud, CTree oli vist kamba nimi. Värk on kallis ja keeruline, arvesta vähemalt 20k juppide peale. Sa küll praegu mõtled et ah mis krt saab odavamalt aga sa eksid.
      Veerandmiili jaoks on ka selline vidin mis autos istub ja kiirendust analüüsib, nimi ei tule meelde.

      Comment


        #4
        Natuke lihtsameelne ehk, aga midagi, kasvõi edasi mõtlemiseks....
        Head susserdamist !

        Comment


          #5
          Kui pappi on, teeme ära.

          Comment


            #6
            küsimus.kui kaks autot korraga ületavad finishi?tähendab et autod peavad kandma saatjat erinevate koodidega ja vastuvõtja suutma eristada.

            Comment


              #7
              Ei, kumbki on oma raja peal ja mõõdetakse kumbagi rada eraldi.

              Comment


                #8
                tegelikult ei ole see asi nii kallis 10 kilo ringis teeks esialgsete arvestuste järgi ära (juppide hind).
                Stardis oleks mikrokontroller (PIC16F876A), mis juhiks foore ja tegeleks ajavõtmisega. Andmete välja lugemiseks arvutiga on sellel picil olemas serial port, riistvaraliseks sidestamiseks arvutiga tuleks kasutada MAX232 kivi. Ajavõtmise käivitamiseks oleks stardis kaks reflektoriga infrapuna kiirekatkestit 1000 eeku tükk. Finišis ja vahepealsetes punktides oleks ka kiirekatkestid. Juhul kui kiir katekestatakse hakkab 555 või 556 tüüpi taimer genereerima täpselt kindlaksmääratud sagedust näiteks 10 KHz, mis kantakse üle põhiblokile raadio teel standartsel sagedusel 443 MHz (raadiokivid peaks kah mõnisada krooni maksma). Stardis asuv põhiblokk on varustatud vastuvõtjaga. Erinevad kiirekatkestid on identifitseeritud erinevate sagedustega. Muidugi ei pea tingimata kasutama raadiosidet (võib vedada kaablit või kasutada infrapuna-signaali). Et süsteemi odavana hoida võib ära jätta ka stardis asuvad kiirekatkestid ja hakata aega lugema lubava fooritule süttimise hetkest. PICile võib külge aretada LCD või ehitada ise suure LED tabloo (aegade ja saavutatud kiiruste kuvamiseks). Foorid võivad küll kalliks minna kui seal kasutada näiteks extra bright LED-e mis maksavad 80 eeku tükk .
                Kõik ilusti niiskuskindlatesse karpidesse monteerida, varustada korralike kaablite ja pistikutega, reflektoreile, infrapuna kiirekatkesteile ja fooridele statiivid muretseda ning olekski teisaldatav ajamõõtesüsteem veerandmiili jaoks.

                Comment


                  #9
                  Neutraalne hinnang: su arvestus on vale.

                  Comment


                    #10
                    Eestis on sarnase asjaga juba pead vaevatud:
                    http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=3230
                    (seal foorumis tasub veel samal teemal ringi vaadata.See oli esimene link mille otsa sattusin.)
                    Asja taga on CTree nimeline yhendus
                    http://kume.dyn.ee/ctree/default.asp
                    Ilmselt tasuks nendega kontakti otsida ja uurida kuidas ja miks on asjad just nii lahendatud, nagu neil on.

                    priit

                    Comment


                      #11
                      Mnjah võib olla ei saaks asja päris 10 kiloga kätte aga see tuleks odavam kui 20.
                      Näiteks üks koht kust saaks kokku hoida on kiirekatkestid. Kasutada tuleks laserdioode ning S4282-51 tüüpi reflex detector kivi, mis kasutab valguse moduleerimist, ning on välise valguse suhtes tundetu. St S4282 tüürib laserdioodi, laserkiir suunatakse peegliga S4282 optilisele elemendile, juhul kui objekt liigub laserdioodi ja peegli vahelt läbi, kiir katkestatakse.
                      kivi ise oleks 80 eeku, laserdiood koos driveriga (või laserpointer) 300-400 krooni, karp koos muu elektroonikaga 100 krooni.

                      Hindade suhtes ma võin ju eksida aga mitte väga palju.

                      Comment


                        #12
                        Kui tegema hakkad siis avastad igasugu huvitavaid asju.

                        Comment


                          #13
                          Eks ma olen nii ühte koma teist teinud kah.
                          Pealegi KaruTEC ma vist tunnen sind päris elus kah, kui järgmine kord kokku saame siis võib sellel teemal põhjalikumalt vestelda.

                          Comment


                            #14
                            veelkord küsimus .kaks autot korraga.kaks rada ei ole võimalik.süsteemi peab saama kasutada igasugustel võistlustel.ka kuni kümme masinat rajal.kõik se lugu on eestis olemas ,kardiradadel ,ringradadel kuid see on küllaltki kallis lõbu .külakrossile neid ei kutsu.oma jõududega see ehitada tuleb kindlasti odavam.kõik oleneb veel täpsusklassist.kui on vaja registreerida näiteks kiiruse rekordeid siis on omad süsteemid välistatud.

                            Comment


                              #15
                              Liitsin vanasse teemasse uue teema
                              madis, moderaator


                              Soov oleks selline asi panna kardi ja krossi rajale.Milline lahendus oleks kõige soodsam?
                              Ehk mingi mehaaniline fikseerija rajale ja sealt juhe andmekogujale.

                              Comment

                              Working...
                              X