Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
http://www.elfafoorum.eu/faq.php
See more
See less

Halli anduritega DIY harjavaba mootori kontroller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Halli anduritega DIY harjavaba mootori kontroller

    Mõtlen siin, et kas saaks sedasi tavalist harjavaba mootorit(neid mis RC mudelites jms) sedasi normaalselt toimima, et teeks 3 faasilise silla väljakatest ja siis topiks halli andurid mootori magnetite juurde õiges asendis õigeid faase lülitama ning saaks selle harjavaba mootori toimima nagu tavalise harjadega DC mootori, et isegi kui koormad mootorit nii tugevalt, et see täielikult seiskuma peaks, endiselt oleks vääne olemas ja mootor üritaks end veosuunas edasi sikutada? Tavalised ilma halli anduriteta kontrollerid vist lülitavad end välja, kui koormus/pöörded teatud piirist alla kukuvad ja ei suuda end suure koormuse korral üldse käimagi vedada? Tuubist vaadanud, siis neid halli andureid erinevalt paigutatud sinna mootorile, mõned on sinna staatori mähiste vahele pandud 3tk järjest, mõnel teisel sinna mähise metalli sisse freesitud 2tk, ilmselt sõltub mootorist. Põhiline küsimärk olekski, et kas sedasi on mõtet üritada või sedasi head nahka ei saaks?
    otsija

    #2
    Jah nii saab küll.
    Aga..
    Ainult andurid + anduriajam + väljakad läheb to pöördesse niipalju kui magnetrauda pöörata annab. Nagu tolmuimeja mootor, kus põhipidur on õhuvent.
    Siis peab anduriajamis olema reguleerimiskoht, mis piiraks sageduse muutumise kiirust (kondekaajam või keerulisem kui on vaja tüürida).
    Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

    Comment


      #3
      Tavaline harjadega alalisvoolumootor samamoodi ei käitu, et tühijooksul saab pöörete piirajaks miski mähiste induktiivsus jms?
      otsija

      Comment


        #4
        Mõtle, kaks harjadega mootorit, ühesuurused välimuselt, mõlemad näit 24VDC ja üks teeb tühjalt ca 3000 ja teine 10000 ja polegi muud kui raud ja mähised on erinevad ja voolutarve muidugi ka.
        Jah, räägitakse et alaldad ergutusvoolu ja pöörded vitsaväel tõusevad ja.. aga see on poolik tõde ainult

        Sealt edasi tulebki tõde, kus tahad transsidega (või skiibiga vms) ajamit pöörata ja kui kiiresti sa sellel konkreetsel raual seda pöörata saad (kui suured on vajalikud min pausid H lülituste vahel).
        viimati muutis kasutaja erku; 30 09 2022, 20:43.
        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

        Comment


          #5
          Proovisin suhtkoht kättejuhtuvatest jubinatest nende halli anduritega, kui andurid sinna paika sättisin, siis proovisin LED-idega vaadates, et kuidas see lülitamine toimub nendel seal. Teeb kenasti ringe ja kui vaikselt mootorit pöörata, siis see toimub seal põhimõtteliselt sedasi, et kui üks halli andur välja ja teine sisse lülitub, siis hetkeks rakenduvad need andurid samaaegselt "on" asendisse, samas enamuse ajast on üks andur ainult korraga sisse lülitatud. Saan aru, et peaks justkui pikemalt kaks andurit samal ajal rakendunud olema? Mõnda olemasolevat hiinakat mootori kontrollerit ka pole, mille signaali oleks hea võrrelda. See mootor millele need toppisin veidi omamoodi ka, magnetid kuidagi hõredalt suurte vahedega seal sees, mingi pisike mootor on ka mul olemas, sellel tihedalt magneteid, ent sinna ei mahtunud halli andureid kuhugile toppima, vähemalt mitte olemasolevaid, SOT23 SMD mahuks, aga neid ei ole hetkel. Kokkuvõttes tegin 3 faasilise sildlülituse väljakatest nagu olema peab, sain mootori pöörlema ka, ent energiatarbimine oli väga suur ja mootor kuumenes märgatavalt. Ilmselt mul see sildlülitus toimub ka valesti, massi poolsed väljakad on kõik aeg avatud ja siis need halli andurid lülivad toitepoolseid väljakaid, nii kui need avanevad, siis samal õlal oleva väljaka massi poolel olev väljakas sulgub koheselt. See halli andurite avanemine ja sulgumine pole omavahel seal võrdselt tasakaalus(halli andurite lülitamine pole ideaalne) ja sellest tulenevalt ei toimi see asi mul seal nii nagu peaks/võiks?
          otsija

          Comment


            #6
            Selleks, et neid mootoreid hästi juhtida, on vaja suuremat täpsust. Kui tahad suuri pöördeid, siis on-off-ist piisab, aga kui tahad suurt momenti madalatel pööretel või vaikset mootorit, siis tuleb üldse siinusega juhtimise poole vaadata.
            Suur osa kontrolleritest ei kasuta tegelikult halli andureid. See teeb küll mingid rakendused lihtsamaks, eriti mootori piirkoormuse puhul, aga tegelikult teeb elu lihtsaks, kui võtad lihtsalt alustuseks mõne mootori kontrolleri chipi. Või valmis kontrolleri. Mis rakenduses sa neid mootoreid üldse kasutada tahad?
            Kui kuumaks läheb, siis tõenäoliselt on mingil hetkel H-silla mõlemad õlad avatud ja sisuliselt on sul lähis läbi silla. Või, kuna mootor ka soojenes, siis on ajastus selles mõttes off, et faasid ei ole omavahel õigesti joondatud. Ideaalis peaks nad olema 120 kraadi võrra nihkes või faasi laius pole õige.
            Netis on palju infot, kuidas neid peaks lülitama, juhuslik näide siin
            On ka vabavara kontrolleri projekte (OpenESC, VESC BlueESC jne)
            Toidan trolle!

            Comment


              #7
              Esiteks mitme faasilised need mootorid on?
              Kahe, kolmefaasilist ja sealt enamat ei ole võimalik ühtmoodi pöörata. See polegi reaalne.
              Sama asi on lineaar- ja brushlessmootoritega. Need on nii erinevad nagu bensiini- ja diiselmootor.
              Kõige lihtsam aretamiseks on kuue juhtmeline kolmefaasiline brushless.
              Ilma korraliku H lülituseta neid normaalselt tööle ei saa. Ja ma ei kirjutanud niisama suusoojaks, et tegelikult on H lülituste vahel ka mikropausid. Oss näitab turvatud ahelas mõõtes, kui kiiresti magnetväi kukub vastassuunaliseks ja mis ulatusest alates võiks järgmise H-ahela sisse lülitada. Ehk, sa ei lülitagi jõuga magnetpoolust vastassuunda, vaid see kukub ise vastassuunaliseks ja järgmine H lülitus hoopis hoiab ning toetab selle asendit. Ei tekita lühise olukordi H-ahelates ja voolutarvet võib vähendada tegelikult kolm korda (korralikult tuunitud või lampi ühendatud versioon).
              Kopass keset staatorit näitab sulle kõige lihtsamalt mis toimub kui järjestikku ahelaid lülitad.
              Kuumenemine näitab, et millegiga on väga mööda pandud, reeglina.
              Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

              Comment


                #8
                Otseselt mingit kasutamise eesmärki sellel mootoril polegi hetkel, lihtsalt ajaviiteks niisama tahtsin pöörlema saada asja võimalikult lihtsalt, ent samas ka madalatel pööretel maksimaalse väändega sarnaselt nagu harjadega mootori. Üks akutrell on, millel mootoril harjad läbi ja sinna oleks võinud proovida toppida seda asemele, ent jah otsest vajadust pole. Mootor nagu ikka need RC mudelite mootorid on, püsimagnetitega harjavabad ja kolm kaablit tuleb välja, ühendatud kolmnurka. Need PC ventikate mootorid toimetavad kenasti lihtsalt halli anduri juhtimise peal täitsa viisakalt, seal muidugi teistsuguselt need mähised mootoril keritud ja madalatel pööretel koolevad ära.
                otsija

                Comment

                Working...
                X