Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Sõiduki "säilitamine"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Sõiduki "säilitamine"

    Teagi kas on päris siinse foorumi teema aga.. Kui omada mingit vanemat tüüpi masinat ja tahaks seda nn säilitada pühapäeva sõitudeks ja enamasti suvel liikumise masinana, siis kus ja millised tingimused oleks parimad, ilmselt toatemperatuuril köetud ja kuivas ruumis? Aga tavaline kütmata garaaz, kus otseselt vihm ja lumi selga ei saja? Või seal siiski õhuniiskus teeks oma töö kere kallal? Või siis õhukuivati sinna garaazi sisse panna ja väline ventilatsioon kinni toppida?
    otsija

    #2
    Vs: Sõiduki "säilitamine"

    Hoia ühtlases temperatuuris, ventileeritavas kohas ilma närjakssaamiseta. Tenperatuur pole oluline, v.a. käivitamine külmast.

    Comment


      #3
      Re: Vs: Sõiduki "säilitamine"

      Kui, jah, kõrgem võim autot tuppa tuua ei luba, siis järgmine koht on hea tuulutusega kütmata ruum (hõredavõitu puitgaraaž näiteks on Hea Asi). Ain't siis peab sisemise tuulutuse tekitama, et niiskus ei kondenseeruks kabiini temperatuurimuutuste peale. Aknad irvakile ja mingi hõre riie neile ette.

      Comment


        #4
        Vs: Re: Vs: Sõiduki "säilitamine"

        Kui siis selline kivist laotud garaaz nagu siin linnades näiteks leidub. Tuttaval on, ent väidab et siiski pidurid kipuvad kinni roostetama, st ketastele tekib roostekirme peale ja kerele on ka roostet tekkinud siiski seal. Ventilatsioon nedes linna garaazides lahendatud sedasi, et üleval ja all avad ning naturaalne ringlus. Seal vist pole piisav ventileeritavus ja peaks siis vähemalt mingi pisema ventilaatori sinna panema kasvõi õhku sisse/välja puhuma? Samas kui mingi sügisene sompus ilm ja nädal aega sadanud vihma ,siis õhuniiskus ka vist nii üleval, et ei peagi otseselt veega kokku puutuma, et rooste toimetama hakkaks? Mingi õhukuivati oleks vist selles suhtes päris hea lahendus ju, paneks kõik õhuavad kinni ja õhukuivati see veevoolik kuskilt välja niristama. Õhuniiskust mõõtma ka kuidagi see asjandus ja teatud niiskuse korral viskab kuivati järgi ja üleliigne niiskus mille õhust kinni püüab niriseks lihtsalt välja vooliku kaudu garaazist?
        otsija

        Comment


          #5
          Vs: Sõiduki "säilitamine"

          Ma alustaks korrosioonitõrjest – õõnesprofiilid, uksed, salongi ja pagasiruumi põhi. Kontrolliks üle värvkatte, põhja ja vajadusel teeks korda. Paha pole ka värvkatte kaitsevaha. Salongis võib kasutada niiskuse eemaldamiseks silikageeli. Viimast peaks vahel kuumutama ca 120C juures sõltuvalt niiskusest.
          Hoiuruumi ventilatsioon on oluline. Hiirte puhul ei soovita aknaid-uksi praokile jätta. Mul pistsid nahka lisaks istmekatetele ka turvavööd

          Õõnesprofiilidesse näiteks:

          Comment


            #6
            Vs: Sõiduki "säilitamine"

            Mida arvata sellest et seisev sõiduk maandada? Roostetamine on ju elektrokeemiline protsess...
            Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
            Konfutsius

            Comment


              #7
              Vs: Sõiduki "säilitamine"

              Igakord kui väljas temperatuur tõuseb ja ventilatsioonist hakkab soojemat õhku tulema kui on raud, võib tekkida kondenseerumine, mis siis tähendab niiskust ja see omakorda viib rooste tekkimiseni. Seda juhtub iga hommik. Seega ikka oleks vaja masinat kütta või niiskust vähendada, mis kõik vajavad energiat.
              Võimalik et kinnine ventilatsioonita ruum õhukuivatiga võib anda head tulemust.

              Comment


                #8
                Vs: Sõiduki "säilitamine"

                Vaba ventilatsiooniga roostetab mõnusalt. Lõpuks lööb hallituse ka sisse. Vaja umbne ruum ja kuivati või juhitav vemtilatsioon mis kogu aeg võrdleb absoluutset niiskust sees ja väljas.
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #9
                  Vs: Sõiduki "säilitamine"

                  Mu garaažinaabril on haruldane jänkide sportauto. Soojustas seinad ja kütab elektriga. Arved on 500Eur ringis – lõviosa tervest ühistust. Millegipärast ei hooli isegi temperatuuriautomaatikast?

                  Korrosiooni kaitseks kasutatakse värvimist, lakkimist, õlitamist, katmine korrosioonikindlama materjaliga, korrosioonikindlam sulam, inhibiitoreid ja protektorkaitset.
                  Paljast maandamisest pole kasu – tuleb luua terase kontakt näiteks tsinkplaadiga ja ühendada vooluallikaga. Juba paljas kontakt aitab korrosiooni vastu – kuid auto puhul on raske rakendada (eeldab paljast teraspinda).

                  Ma olen juba alates oma esimesest autost tegelenud korrosioonikaitsega. Tollal sai kasutatud Karipoli grafiitõli, Karipoli vaha, Movili, auruveduri silindriõli, kahurite konserveerimismääret jne. Igal mehel oli tollal oma seguretsept
                  Näiteks abikaasa auto on sõitnud üle 360t/km ja on 26 aastat vana ja ülevaatusel imestatakse, et miks luugi- või alumised ukseääred ei roosteta. Ka karbid on piisavalt tugevad – võib tõsta suvalisest kohast. Karipoli grafiitõli läbib suvalise prao ja tõrjub vee välja.

                  Ma kirjutasin päris algul põhjaliku korrosiooniteemalise kirjutise, kuid moded kustutasid millegipärast selle ära. Ilmselt on ikkagi elektroonikafoorum, mitte autokeemia. Rohkem ma ei viitsi, eks igaüks otsi ise. Võimalus on lasta teha ka teenuse korras - vastavad firmad on olemas.

                  Mis puutub kinnisesse ventilatsioonita ruumi, siis võite teha katse. Masti antennivõimendi kinnises karbis või alt lahtiste aukudega. Ma olen seda teinud ja viimane on õigem. Mu Toyota bussil olid isegi esilaternad ventilatsiooniga ja vastupidiselt teistele autodele polnud need kunagi udused ega reflektorid roostetanud.

                  Ma võin tuua veel paar näidet ventilatsiooni puudumisest. Ühel tuttava Audil roostetas katus läbi. Minu üllatuseks polnud sellel isegi katuseluuki. Luugi korral olen küll näinud, et katus roostetab, kuna luugitihendid on olnud väsinud ja vesi on pääsenud laepolstri vahele.

                  Teine näide on Toyota Avensisest. Avensisel on salongis väga korralik ja paks vaipkate. Tagaamortide vahetusel selgus, et ülemised amordiotsad ja kinnitusdetailid on läbi roostetanud, nii et jäägid tuli relakaga läbi lõigata. Oleks polstris olnud väikegi ventilatsiooniauk, oleks kõik olnud OK - õhk oleks läbi käinud.
                  viimati muutis kasutaja Svago; 02 m 2020, 16:53.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Sõiduki "säilitamine"

                    Mis see temperatuuriautomaatika annab? Eesmärk pole ju püsivat tempi hoida vaid alati kõrgemat kui mistahes ajahetkel õues. Samas see 500eur pole usutav, pane see kilovatti ja jaga ruutudega, puusalt pakuks 50 kraadi soojem kui õues.

                    Täiesti hermeetiline püsib kuiv, niiskustõkketa kinnine mitte. Kuivatiga kinnine püsib ka. Kui voolik õue jookseb.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Sõiduki "säilitamine"

                      Teema kipub aiaauku minema – nagu ikka. Läheb lausa soojusarvutuseks.

                      Ma olen 8 boxi vanem ja mulle saadetakse ka elektrinäidud. Iga kuu me ei korja ja sõltub ka talvest. Arvestada tuleb mitte ruutudega vaid ruumalaga. Kivigaraaž on 4X6m ja kõrgus on vist ca 3m (kaldune katus) ja all on sama pindalaga täiskelder. Kütab ka seda, et alt niikus sisse ei tuleks. Soojustus on rohkem sümboolne – vaid uksed ja ja vahed tihendatud. Katuseks on ju betoonpaneelid ja seal on ka suurimad kaod. Kui kõrvalasuvad boxid ei küta, siis on ta kaod suured, ka mul on keldriosa tasuta soe

                      Mul seisab üks 1983.a. auto ventileeritavas külmas niiskes ruumis ja kõik on OK. Hiiri tuleb ainult toita, et talvel pahandust ei teeks
                      viimati muutis kasutaja Svago; 02 m 2020, 11:03.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Sõiduki "säilitamine"

                        Kirvereegel on soojustamata ruum 80W/m2 hoiab talvel +20 toas. Täpsemaks minnes ei loe kubatuur vaid välispiirete pindala korda soojapidavus U-arv.

                        Ventileeritavas külmas ruumis ei saa niisama lihtsalt kondentsi ära hoida. Kui raud ongi kaitstud siis tekstiili ju ei kalla veduriõliga üle? Mis võib aidata on kõik puiduga üle lüüa, sellel on tore omadus säilitada oma keskmist suhtelist niiskust ja kui kui õhus absoluutne tõuseb siis hakkab tasakaalustamiseks sisse imema. Puidupinda peab olema palju ja ventilatsiooni vähe et hommikukülm kiiresti sisse ei saaks.
                        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Sõiduki "säilitamine"

                          Tekstiili ja polstrite kaitseks on olemas hallitusevastane keemia.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Sõiduki "säilitamine"

                            Reaalselt see ongi lahendus kondentsi vastu? Täiskonserveerimine? Ja siis selgub, u missed the spot kuskil laepolstri vahel ja ongi mokas.
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Sõiduki "säilitamine"

                              Hallitusvastane keemia muudab kangad veekindlaks.

                              Õigema variandina tuleks auto viia siis magamistuppa. On ka probleemne.
                              Meenus kunagine Piiteri avarii VAZ-2106-ga, kus ma lendasin esiistmega tagaistmele. Tollal mul CO2 keevitust polnud. Keevitaja keevitas uusi istmesiine – lappis originaali ära ja peale keevitas uue lisaks. Ta naine tuli vaatama ja küsis, et miks topelt? Vastuseks oli - два человека + ударная нагрузка

                              Comment

                              Working...
                              X