Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto laadimise moderniseerimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto laadimise moderniseerimine

    Selline teema siis, et tegu on sapaka generaatoriga, millel ei ole küljes ühtegi välist releed - tegu on iseehitatud maasturiga LuAZ veermiku põhjal.
    Kuidagi tuleks asi akut laadima saada. Kuna ma olen natuke skeptiline originaal mehhaanilise laadimisrelee mõttekuses ja toimivuses, siis mõtlesin, et kasutaks ära moodsaid lahendusi.
    Nimelt, genekal peaks tõenäoliselt olema 3-faasiline alaldi - kui see läbi on, siis mul on olemas 100A väline 3F dioodalaldi.
    Edasi paneks ergutuse otse aku pealt ja geneka alalisvooluväljundi järgi ühendaks laia sisendvahemikuga DC-DC muunduri, mille väljundi seadistaks 14.4V peale.

    Mis arvate, kas selline lahendus toimiks?
    Allkiri.

    #2
    Vs: Auto laadimise moderniseerimine

    MInumeelest oleks mõistlikum originaal süsteem korda teha. Nood asjalikud dioodid ja selline pingeregulaator nagu endale meeldib.
    Maailm oleks puhas ja süüta
    kui poleks õllejogurtit
    - Õ.Õ.

    Comment


      #3
      Vs: Auto laadimise moderniseerimine

      Geneka väljundpinge võib sel moel tehes ohtlikult kõrgeks minna. Oled kindel, et su alaldi 100- 150 V ära kestab? Umbes selle tuuri on põhjagaasiga võimalik saada. On ju igat masti ja karva pingeregusid saada, milleks jalgratast leiutada? Ennegi on nõukaaegsetele generaatoritele lääne päritolu juppe külge aretatud, isegi sellega tegelenud...

      Comment


        #4
        Vs: Auto laadimise moderniseerimine

        See sapaka mootor viskab enne põhjagaasi saavutamist kepsud välja
        Allkiri.

        Comment


          #5
          Vs: Auto laadimise moderniseerimine

          Kõige lihtsam peaks olema uued kinnitused teha ja suvaline lääne generaator koos sisemise regulaatoriga praeguse asemele panna.
          73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
          ATiP1pN4XeM

          Comment


            #6
            Vs: Auto laadimise moderniseerimine

            Esmalt postitatud Scott poolt Vaata postitust
            Kõige lihtsam peaks olema uued kinnitused teha ja suvaline lääne generaator koos sisemise regulaatoriga praeguse asemele panna.
            Vana generaator peab alles jääma, kuna ta on jahutusventilaatori sees.
            G-502 järgi otsides leidis kohe kaks varianti:
            a) uued komponendid vanale generaatorile:

            b) teine generaator lisaks, ma ei tea kas Luazile ära mahub:
            Заканчиваем убивать аккумулятор и свои нервы с помощью хорошего генератора.
            Maailm oleks puhas ja süüta
            kui poleks õllejogurtit
            - Õ.Õ.

            Comment


              #7
              Vs: Auto laadimise moderniseerimine

              ZAZ mootoritel oli 2 pingeregulaatori varianti - mehhaaniline ja uuematel elektrooniline.
              Kuna mootor on õhkjahutusega, tuleks eelistada eraldi pingeregulaatorit, mis on jahedamas kohas – näiteks salongis.
              Kui Imax=30A piisab, siis on mõtet vana generaator korda teha. Originaalgeneraatoril on veel see viga, et laadima hakkab kõrgematel pööretel kui uuemad. Kui voolu jääb väheseks, siis tuleks kasutada võimsamat lisageneraatorit. Aga soovitatavalt ikkagi eraldi pingeregulaatoriga.
              Generaatorivälised dioodid vajavad radikaid, ventilaatoriga sundjahutust ja sobivat asukohta.
              viimati muutis kasutaja Svago; 19 m 2018, 08:44.

              Comment


                #8
                Vs: Auto laadimise moderniseerimine

                No sel masinal mingit "salongi" ei ole, kõik on puhta õhu käes. Pigem peaks ehk vaatama, et vesi ei kahjustaks.
                Peab siis proovima sigulli elektroonse pingeregulaatoriga, ühel teisel masinal olen seda kasutanud, kuigi akupinge kippus kõvasti pulsseeruma - esitulede heledus hüppas regu taktis. Võimalik, et ka nõrga aku tõttu...

                Kuidas siis asi käib, geneka väljund läheb otse aku peale ja ergutus siis läbi regu ka. Kas on vajalik geneka ja aku vahele lüliti ka panna? Loogika ütleb justkui, et läbi dioodalaldi aku end tühjaks ei lae, kui mootor ei käi?
                Allkiri.

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto laadimise moderniseerimine

                  Punane juhe otse akule, või kui päris täpne olla, siis starteri külge selle klemmi peale, mis otse akule läheb.
                  Ergutus läbi regulaatori peab voolu saama ainult siis, kui süüde sees, ehk siis süütepooli plussiga kokku.
                  Lada releega pole kursis, aga sapikal endal käis laadimislambi kustutamine läbi teise relee. Geneka 2 faasi vahelt oli vahelduvvoolu väljavõte, mis siis relees väikeste dioodidega ära alaldati, ja süsteem oli selline, et kui genekast tulevate pruunide otste vahel vahelduvpinge tekkis, blokeeris see teine relee starteri andmise ja samal ajal kustutas ka geneka kontroll-lambi.
                  100A alaldi on veidi overkill arvestades, et sapaka generaatorist naljalt üle 25A välja ei pigista

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto laadimise moderniseerimine

                    Esmalt postitatud vax poolt Vaata postitust
                    No sel masinal mingit "salongi" ei ole, kõik on puhta õhu käes. Loogika ütleb justkui, et läbi dioodalaldi aku end tühjaks ei lae, kui mootor ei käi?
                    Siis pead kaitsma vee eest. Lada oma ei ole hermeetiline. Dioodid pead enne üle kontrollima.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto laadimise moderniseerimine

                      Esmalt postitatud vax poolt Vaata postitust
                      Edasi paneks ergutuse otse aku pealt ja geneka alalisvooluväljundi järgi ühendaks laia sisendvahemikuga DC-DC muunduri, mille väljundi seadistaks 14.4V peale.
                      Mis arvate, kas selline lahendus toimiks?
                      Ull miis! Milleks nii keeruliselt seda lihtsat asja teha? Säändse vidinase joodab ju igamees siin foorumis paari tunniga kokku.
                      Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

                      Comment

                      Working...
                      X