Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mastech MS6231 võrri D6 mootori testimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mastech MS6231 võrri D6 mootori testimine

    Ma vajan natuke kaasamõtlemist, et ikka õigel teel olen.
    Soovin mõõta võrri mootori pöördeid... mis iganes vajadus selleks ka pole...
    Koormuse all saan vajadusel väljaarvutada võrri kiirusest tulenevalt, sest mootori pöörded kantakse ju otse rattale... aga see pole praegu teema - kuigi... võiks ka seda teada.

    Aga mõõtmiseks kasutan digitaalset multimeetrit Mastech MS6231, mis on käepärast saada (PS tean, et 30-50€ on võimalik soetada üks digitaalne tunnilugeja/tahhokas... las ta hetkel olla)
    See võimaldab mõõta mootori pöördeid (ja ka süütenurka) 4,6,8 silindrilistel masinatel, ühendades süütepooli madalpinge ossa input juhtme ja COM massi, keerates vastava silindri arvule osuti ja pöörded käes.
    http://masteram.com.ua/content_file/pro ... MS6231.pdf

    Kahjuks on võrri mootor D6 kahetaktiline ja ühe silindriga, seega seda valikut mõõtjal pole.
    D6-l on 6V madalpinge tulede põlema saamiseks ju vahelduv vool..., mis tekitatakse magneti pööramisest, ehk siis ühe ringiga tekitatakse 2 impulsi, mis annavad kokku vahelduvoolu (üks impluss plussist miinusele ja siis teine miinuselt plussi)
    4 silindriline 4 taktiline masin annab ju ühe täispöörde korral samuti süütepoolile kaks alalisvoolu impulsi (kahe ringiga igale silindrile üks säde)
    Seega peaks ju saama selle testriga mõõta pirnipesast motoori pöördeid. Ainuke probleem on mul selles, et kas aparaadile on polaarsus ka selle lugemisel oluline... kui jah siis saan ikkagi ühe impulsi... ühe pöörde kohta.
    Manualis viide:
    3.2.11 Engine Rev
    Range Resolution Accuracy
    4CYL 10RPM
    6CYL 10RPM (3.0% of rdg + 3 digits)
    8CYL 10RPM
    - Overload Protection: 250V DC or rms AC
    Ehk peaksin aru saama, et alalisvoolu korral ei loe pingeid üle 250V ja vahelduvvoolu korral teeb singaali alilsvooluks...

    tegin ühe testi praegu ja seda siis lintmakiga, kus mõõtsin 36V alalisvoolu pealt selle testriga näite, kui valin ükskõik millise valiku 4-8 silndrilise omale näitab konstantselt 280 pööret. St 50hz vahelduvvool läbi dioodisilla alaiseks, ehk arvestuslikult peaks näitama 245 rpm, ehk selle mõõtmisega tuvastasin, et vahelduvvool on 56Hz-ne.
    Hetkel ei taha vahelduvoolu pistikupesast pöördeid lugeda - ehk tekitab mingi jama... laseb oma suitsu välja.

    Seega kui tahaksin võrril õigeid näite saada siis peaksin ehitama dioodisilla ja läbi selle saan igalt pöördelt 2 impulsi, mis võrduks 4 silindrilise neljataktilise mootori valikuga mõõtjalt.
    "Ei" on vale vastus

    #2
    Vs: Mastech MS6231 võrri D6 mootori testimine

    Esmalt postitatud hmm poolt Vaata postitust
    Seega kui tahaksin võrril õigeid näite saada siis peaksin ehitama dioodisilla ja läbi selle saan igalt pöördelt 2 impulsi, mis võrduks 4 silindrilise neljataktilise mootori valikuga mõõtjalt.
    Teooria nagu sobib.



    Mäletan et selle originaal süütega oli jama ja näiteks minu punnvõrril oli traktori süüde, mis oli paigaldatud paremale poole, siduri kaane külge, oli lihtne süüdet paika sättida õige hamba valikuga hammasrattal, süüde püsis täpne ja säde oli stabiilsem.
    http://hparchive.com/
    https://worldradiohistory.com/index.htm

    Comment


      #3
      Vs: Mastech MS6231 võrri D6 mootori testimine

      Teoorial pole tõesti häda midagi, tegemist peaks olema ju sisuliselt tavalise sagedusmõõtjaga, mis mõõtetulemuse sobilikult läbi korrutab.

      Esmalt postitatud hmm poolt Vaata postitust
      ... selle mõõtmisega tuvastasin, et vahelduvvool on 56Hz-ne.
      Ju siis püüab häireid vms. Sest sageduse mõõtmine on testritel tavaliselt üsna täpne. Kui see tester nüüd just tõesti mingi väärakas pole.

      E:
      Esmalt postitatud hmm poolt Vaata postitust
      Ainuke probleem on mul selles, et kas aparaadile on polaarsus ka selle lugemisel oluline...
      Normaalsel testril pole mingit vahet, torkad otsad otse pistikupessa või läbi suvalist pidi ühendatud dioodi, ikka näed displeil 50Hz (või kuhugi sinna üsna lähedale). Läbi dioodsilla on jah näit veidi teine.
      viimati muutis kasutaja A.S.; 08 m 2016, 09:17.

      Comment


        #4
        Vs: Mastech MS6231 võrri D6 mootori testimine

        Proovisin nüüd oma teooria ära ja TÖÖTAB!!
        Võrri diagnostikaseade

        Ühendasin siis AC ühe väljundi otse mootorist tuleva valgustusvooli mutri alla ja teise siis magneeto kaane mutri alla, seejärel sinine - ja punane + otsaga testrile ja näit ees kui mõõta ilma dioodisillata siis on näit 2x madalam.
        Kuna D6 ei tööta sujuvalt ja vool kõigub, siis pöörded kõiguvad +/- 100rpm ja testril oli ikka tegu, et arusaada mis mootor teeb, eriti kui pöördeid tõsta üle 5000...
        Ehk kindlam on ikkagi küünlajuhtmelt võtta spetsiaalse lugejaga.
        Aga sain oma töö tehtud, tühikäik sai 2000 rpm-i peale paigutatud, mootori temp oli 100-120 kraadi c mõõdetuna mootori ees ülemiselt teise ribi vahelt.. Süütenurka pakkus 57 kraadi... selles natuke kahtlen... 30 oleks ehk rahul olnud.

        "Ei" on vale vastus

        Comment


          #5
          Vs: Mastech MS6231 võrri D6 mootori testimine

          Esmalt postitatud hmm poolt Vaata postitust
          Süütenurka pakkus 57 kraadi... selles natuke kahtlen... 30 oleks ehk rahul olnud.
          Kas kontaktide suletusnurga mõõtmisel ei tule mitte samuti mängu silindrite arv ja jagamine? Sisuliselt mõõdetakse ju suhet, et kui pikalt pinge on ja kui pikalt ei ole (duty cycle). Ning 360º ring tuvastatakse/arvutatakse impulsside arvu järgi, olenevalt testri ümberlüliti asendist.

          Selles mõttes on tavatester mugavam, et ise mõõdad ja ise arvutad.

          E:
          Või kuidas seal see mõõtmine/arvutamine üldse käib? On ju vahelduvpinge. Ühe poolperioodi jooksul on duty cycle 100%, teise poolperioodi jooksul väiksem? Mida konkreetne tester säherdusest naljast arvab? Tavatestriga on lihtne, seal on MIN/MAX nupp, sinu testril seda pole.
          viimati muutis kasutaja A.S.; 09 m 2016, 08:21.

          Comment


            #6
            Vs: Mastech MS6231 võrri D6 mootori testimine

            Kahjuks ei oska öelda mis valemiga ta süütenurka arvutab, kuid selles kontekstis oli ühendatud alalisvooluga. Kuigi vahelduvvoolu min ja max ei ole ühtlased, sest ühest tsükli osas võetakse süüte jaoks oluline osa ära. Kuigi pole mõõtnud neid pingete kõikumisi.
            Aparaadil on MAX fikseeritav (MAX H) näidufunktsioon täitsa olemas, miinimumi... krt vaatan Samas on ka DATA H olemas.

            Kuna mootoriks on ühe silindriline siis peaks näidu jagama kahega (57/2=28,5) mis pole hea, 30 on OK ehk siis aparaadi järgi süütab liiga hilja. Aparaat saab kätte küll mootori pöörded (tänu tema lollitamisele dioodisillaga) aga säded jagab ta ikkagi lisaks ühele silindrile ka, mida reaalselt ei ole
            "Ei" on vale vastus

            Comment


              #7
              Vs: Mastech MS6231 võrri D6 mootori testimine

              Esmalt postitatud hmm poolt Vaata postitust
              Kahjuks ei oska öelda mis valemiga ta süütenurka arvutab, kuid selles kontekstis oli ühendatud alalisvooluga.
              Mina ka ei oska arvata, teoreetiliselt on ju võimalik, et mõõdab keskmist pinget maksimaalse pinge suhtes. Vanasti analoogriistad niiviisi mõõtsid. Ja alalisvool seal ei ole, on pulseeriv alalisvool, see on natukene teine asi ja võib mõõteriista lolliks ajada. Ehk siis pöördeid küll mõõdab, nurka võib-olla mitte.

              Esmalt postitatud hmm poolt Vaata postitust
              Kuna mootoriks on ühe silindriline siis peaks näidu jagama kahega (57/2=28,5) mis pole hea, 30 on OK ehk siis aparaadi järgi süütab liiga hilja.
              See ei näita otseselt seda kui vara või hilja süütamine toimub, näitab seda kui kaua kontaktid koos on. Aga seos on olemas ehk siis, mida väiksem on number, seda lühemalt on kontaktid koos, seda varem kontaktid avanevad, seda varem süütab, seda suurem on eelsüütenurk.

              Comment


                #8
                Vs: Mastech MS6231 võrri D6 mootori testimine

                Mis probleem selle süütemomendiga siis on...
                Siinsamas foorumis juba üle 11 aasta tagasi
                tegin pika postituse selle kohta, link teemale:
                Elektroonika töötab suitsu baasil.
                Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                Comment


                  #9
                  Vs: Mastech MS6231 võrri D6 mootori testimine

                  Siinne teema ei olegi mõeldud süütesüsteemi paika sättimiseks (lõpuks võib öelda ükskõik millise väntvõlliga ühenduses oleva pöörleva detaili asetuse järgi süüte korrektsuse kohta) või võrri eletrisüsteemist arusaamsieks. Sinu viidatud teema on mul juba eelnevalt loetud.
                  Ma tean, mis on ja kuidas võrri elektrit tuunida, kui vajadus tekib.
                  Püüan lihtsalt kahe aparaadi omavahelist ühendust muud ei midagi. Ehk tulevikus on mul sellest mõttekäigust kasu, kui mingeid näidikuid külge pookida...
                  Võrri mootor on lihtsalt nii elementaarne, et suurt teadust seal pole. Kõik deitailid, mis mootoris olema peavad (koos tehniliste kirjeldustega) ning kuidas asju mootoris paika sättida on kirjas ja need trükised mul olemas (mis siis, et vene keeles) - ole mees ja loe.
                  viimati muutis kasutaja hmm; 09 m 2016, 14:15.
                  "Ei" on vale vastus

                  Comment


                    #10
                    Vs: Mastech MS6231 võrri D6 mootori testimine

                    Nüüd siis sai tehtud mitu mõõtmist.
                    Jah see süütenurka saab ilusti ka magneti ja mähiseplaadi järgi sättida, sest nende nurkade kohtumine on see vapper 3,3mm enne ÜSS-i.... aga masina näitudest (näidul natuke kõigub see nurk 30,0....30,3 vahel, sest kontaktid ka pole kõige paremad...):


                    Huvitav on see, et vooluks tühikäigul 5,5V AC ja kõigub 5,3-6,2 vahel.
                    Nurga saab kätte, kui valida 8 silindrilise mootor.. 4 silindrilse valiku osas on 2x suurem nurk . pöörded seevastu 4 silindrilise oma...

                    Seega teooria sai kinnitust - on võimalik ka võrri mootorit mõõta selle testriga ilma näite teisendamata nurka pöördeid kui paigaldada dioodsild. Temperatuuri mõõtmisel pole vaja midagi võimelda...
                    Mis see mulle annab, no eks näis...
                    viimati muutis kasutaja hmm; 10 m 2016, 21:11.
                    "Ei" on vale vastus

                    Comment

                    Working...
                    X