Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

    Et kõik ausalt ära rääkida, siis alustan sellest et genekas laeb akut üle. Mitte küll pidevalt, kuid viskab aeg-ajalt 5-10 sekundiks voltmeetri põhja. 18 ja pluss volti.
    Olen käinud üle kõik geneka ühendused ja samuti ka kõik massid mis asuvad aku ja kere, kere ja mootori ning geneka ja mootori vahel. Masin on vana kerega 1993 aasta Chrysler Voyager diisel. Pingeregulaator asub genekast eraldi, mitte tabletina generaatoris. Puhastasin ära ka regulaatori kinnituse, et oleks seal korralik mass.
    Generaator siis selline http://allegro.pl/chrysler-voyager-1...002790037.html (tõsi, natuke puhtam ja viisakam, kui see).
    Ühendused sinna siis sellised : Click image for larger version

Name:	0900c15280215e8f.gif
Views:	1
Size:	56,5 KB
ID:	877751

    Pingeregulaator näeb välja siis selline: http://store.alternatorparts.com/partnoc8313.aspx
    Kuna, originaali tellimisega läheb aega umbes 2 nädalat aga autot vaja iga päev, siis pidasin plaani, et ehk annaks asendada see regulaator sellisega:
    Купить Регулятор напряжения/реле зарядки электронный с элементами диагностики ВАЗ, АЗЛК, ЗАЗ АСТРО (59.3702) в Украине. Продажа запчастей, отзывы, фото, оплата при получении

    Selline asi kodus olemas ja seisab.
    Kuid probleem nimelt selles, et Voyageril on genekas, kus mõlemast harjast tuleb välja ots ja läheb kuskile vooluringi.
    Asenduseks plaanitud venemaa päritolu regulaator on mõeldud Lada genekale, mille üks ots harjadelt läheb läbi kondensaatori aku plussi.
    Lada geneka mingi skeem siis siin:Click image for larger version

Name:	e05eb7b27625.jpg
Views:	1
Size:	81,0 KB
ID:	877752

    Voyageri skeem peaks siis olema selline:Click image for larger version

Name:	21.gif
Views:	1
Size:	6,7 KB
ID:	877753
    Selle erandiga, et siin bensukas, aga mul diisel, kuid see polegi oluline. Vist...

    Leidsin netist kolades ka sellise teema, mis tundub kuidagi sarnane minu plaaniga.http://www.drive2.ru/l/288230376152341961/ Kuid kas see toimiks? Selle koha pealt olekski vaja targemate nõu.
    Aitäh!

    #2
    Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

    Skeeme vaadates lihtsalt Lada regulaator teise asemele ja kõik. Muid juhtmeid ei puutu, ainult vaadata, et regulaatori sisse-välja õige juhtme külge ikka läheksid. Kui töötab, siis töötab, lihtsalt peab katsetama.

    Comment


      #3
      Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

      Tundub et see genekas on ühendatud nagu Lada 05l, ainult et JA112 moodi pingeregulaator on genekast väljaspool. Kui tahta LADA 01e oma kasutada siis tuleb üks geneka harja ots massi ühendada, teine läheb regulaatori 67 klemmile ja 15 süütesse nagu skeem näitab. Enne tuleks kontrollida ega sellel genekal lisadioode ei ole nagu juba Lada 08l oli. Ses mõttes oleks lihtsam panna JA112 nagu selles vene näites on. Kasutada saaks ka kasutatud Bosch geneka harjadega koos olevat regulaatorit-selline nagu Golf2l jne on. Ainult et harjade asemele tuleb juhtmed joota ja see nö kõrv läheb massi.
      Maailm oleks puhas ja süüta
      kui poleks õllejogurtit
      - Õ.Õ.

      Comment


        #4
        Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

        Kõigepealt peaks alustama ergutusmähise takistuse mõõtmisest. Diiselmootorite generaatorid on sama mudeli ottomootorite omadest võimsamad - suurema vooluga. Siis vajavad ka suuremat ergutusvoolu ning mähise takistus on tavaliselt väiksem. Ladal-05 oli 4,3 oomi ja Ladal -08 oli 3,7 oomi, kui mälu ei peta Vene "tablett" võib suurema vooluga üle kuumeneda ja rikki minna. Ega nad (05 ja 08 omad) ei hiilanud erilise töökindlusega isegi nominaalvoolul
        Tableti (nii vene kui lääne) paigaldamisel generaatorist eraldi puudub ka sundjahutus generaatori turbiini poolt -siis pead paigaldama jahutusradiaatori kapoti all õigesse (jahedamasse) kohta.
        viimati muutis kasutaja Svago; 28 January 2015, 15:49.

        Comment


          #5
          Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

          Viga võib selles olla et "green" juhe kuskil massi hõõrub.

          Või mispidi see nüüd käis, kas ergutust pingestati või lühistati?
          Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

          Comment


            #6
            Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

            "Et kõik ausalt ära rääkida, siis alustan sellest et genekas laeb akut üle. Mitte küll pidevalt, kuid viskab aeg-ajalt 5-10 sekundiks voltmeetri põhja. 18 ja pluss volti"

            Palju küsitavusi: ükski korralik aku ei võimalda selliseid kiireid ja suuri pingehüppeid!!!

            Kas tuled ikka põlevad veel 18V ja + voldi juures (sellisel pingel ei pea ükski 12V lamp 10 sec vastu, isegi Osram).

            Põhjus võib ju olla ka vigases voltmeetris?

            Ilmselt pead kontrollima generaatori ja aku vahelist juhet, aku massiühendust, kere ja mootori vahelist massiühendust või uue aku ostma sisemise katkestuse, liiga väikese mahutavuse, elektrolüüdi puudumise või vähesuse korral.

            Comment


              #7
              Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

              OO...tänud kaasamõtlemast!
              Nii, kust siis nüüd alustada? Proovime algusest.
              Katsetasin ka selle lihtsalt asendamist. Ei midagi. Tegin ka sellise tembu, et proovisin regulaatoril juhtmed omavahel ära vahetada. Ei juhtunud ikka midagi.
              Matis! See jutt võib olla küll sulatõsi, mida kirjutasid, kuid mul see soov, et genekas jääks originaal, aga regulaator oli plaanis asendada Lada omaga.
              Mis puutub tableti jahutusse, siis see vene oma on samuti geneka väline. Ehk peab vastu.
              Seda pean ma küll tunnistama, et juhtmekimpe ei ole ma terves pikkuses läbi käinud. Võib-olla tõesti peaks, kuigi need nii kokku pakitud...aga see ka võimalus muidugi.
              Kui see jama algas, siis esitulede pirnid (mingid philipsi 32 eurised) põlesid kolinal läbi. Praegu sees vanad Narva omad peavad veel imekombel vastu. Ahjah, üks lisatule H3 või H4 läks kah looja karja. Ülejäänud on veel vaatamatta piinamisele vastu pidanud.
              Muidu püsib voltmeeter samas asendis kus tavaliselt, välja arvatud siis kui hoog jälle peale tuleb, millest annavad märku ka heledasti põlevad tuled ja tulukesed ning heasti pöördeid lisav ventilaator. Voltmeeter lõpeb 18 juures ja kui see hoog tuleb, siis läheb see ikka lõpuni välja. Peaks ehk tegelikult ära mõõtma testriga? Venti hoiangi 4 astmest 3 peal, et ehk leevendab see natuke seda ilutulestikku. Aa, veel põlesid läbi eelsüüteküünlad. Nüüd panen mootori käivitumisel kohe ventilaatori ja tuled tööle, siis hoiab pinge madalamal.
              Aku on umbes 3 aastat vana Varta. Kinnine sinder! Ei saa taset kontrollida. Originaalis peaks seal olema 80 või oli see 85Ah, kuid kuna on palju lühikesi linnasõite, siis sai soetatud 97Ah.
              Muidugi võiks proovida teise akuga, ehk tõesti on viga kuskil seal.
              Ehk oleks ikka targem originaal regulaatorit otsima? Arvasin oma lihtsameelsuses, et vene omaga asendamine pole keeruline.
              Tänud kõigile kaasamõtlemast ja olen huvitavatele mõtetele jätkuvalt avatud!

              Comment


                #8
                Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

                Lada 2105 tablett koos jahutava Al korpusega, lisaks jahutab sundjahutuse õhk (poes müüakse ainult tablette):



                Kui juba nii palju tarbijaid on rikki läinud ja kuna tänapäeva autodel on palju kallist elektroonikat, siis tuleks kiiremas korras pöörduda autoelektriku poole. Auto elektroonika kannatab max 16V, osa veel vähem. Kunagi remontisin Lada-2108 süüte komutaatoreid ja generaatori tableti riknemine oli peamiseks põhjuseks, miks ta vajas remonti. Akupinge kasvas pikemal sõidul 16V-ni (max lubatud pinge Pb akul). Kui aku oli tühjaks keenud, siis tõusis pinge 18V ja peale kommutaatori riknes tavaliselt ka raadio jm elektroonika. Konstrueerisin uue universaalse tableti, mis läks tootmisesse ja näitas ennast väga heast küljest.

                Comment


                  #9
                  Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

                  Mul õnneks selline "ajuvaba" masin Lihtne nagu Bellaruss!
                  Tegelikult on originaalis selline: http://store.alternatorparts.com/partnoc8313.aspx
                  Ja asendada tahtsin sellisega: http://detali-avto.com.ua/elektrika/...zaz-astro.html
                  See peaks olema sama mis see: http://iptrade.vn.ua/shop/images/rn0010.jpg

                  Comment


                    #10
                    Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

                    Asendamisel sellega ikka ka arvestasid, et originaalil tuleb pluss (+) otse harjale, pingeregulaator on miinuse/massi (-) vahel. Lada omal tuleb miinus (-) otse harjale, pingeregulaator käib plussi (+) vahel.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest



                      Tüüpiline vene regulaator, kus lõpus on halva küllastusega KT805 või KT837. Nagu andmetest selgub, siis Imax=5A nii regulaatoril kui transistoril ja 5A juures on küllastuspinge 2,5V. Kui ergutusmähis on väikese takistusega, siis ta kaua küll ei tööta. Aga eks diagnostika LED-id siis aita Minu väljatöötluses oli lõpus KT863A, mille Imax on 10A ja küllastus 5A juures alla 0,1V. Ei läinud isegi ilma radikata soojaks. Alusta ergutusmähise takistuse mõõtmisest. Kõrgem pinge võib lisaks elektroonikale rikkuda generaatori dioodid, mähised. Ka ventilaatori mootor võib üles öelda. Tänapäeval ei ole kõik juhtmed enam 4mm2 ja pundis võib tekkida kõrgemal pingel ja suuremal voolul ülekuumenemine, võib tekkida lühis ja isegi süttimine...
                      viimati muutis kasutaja Svago; 29 January 2015, 10:49.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

                        Vene pingeregulaatoritest oleks asjalikeim sinna RR132. See oleks täielik analoog originaalile. Iseasi kas selline kusagil UAZ varuosadega kaubitsevas firmas letil olemas on.
                        Maailm oleks puhas ja süüta
                        kui poleks õllejogurtit
                        - Õ.Õ.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

                          Esmalt postitatud A.S. poolt Vaata postitust
                          Asendamisel sellega ikka ka arvestasid, et originaalil tuleb pluss (+) otse harjale, pingeregulaator on miinuse/massi (-) vahel. Lada omal tuleb miinus (-) otse harjale, pingeregulaator käib plussi (+) vahel.
                          See ehk seletab, miks ta mul asendamise puhul ei toiminud.
                          Svago, ehk seletad minusugusele lollile, kuidas ergutusmähise takistust muuta. Kas see on see mähis, mis asub rootoris? Ja mõõdetakse kontaktrõngastest? Ja mis vahemikku see väärtus peaks jääma?
                          Leidsin sellise relee kohta natuke infi. РР132А: http://www.drive2.ru/l/2097798/
                          Ilma A lõpus väidetavalt enam ei toodeta.
                          Kas mulle tundub või seal ongi 3 klemmi? Kolmas siis on arvatavasti see mass, mis muidu jookseb läbi korpuse keresse?

                          Comment


                            #14
                            Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

                            Kõigil pingeregulaatoritel on 3 klemmi: "+", "-", ergutusvoolu väljund. Ja need "+" ja "-" peavad mõlemad ühendatud olema, mõnel on see "-" küll juba jah korpuse küljes ning sealt saab auto kerega ühendust (ehk siis juhtmete otsas rippudes ei tööta).
                            Ning ergutusmähise takistust sa muuta ei saa, saad vaid mõõta. Kas siis tõesti kontaktrõngastelt või laisemal juhul "field terminals" klemmidelt, kuigi sealt võib mingil määral suurema takistuse välja lugeda (mõõtmine toimub ju läbi harjade).

                            Esmalt postitatud pyroman poolt Vaata postitust
                            See ehk seletab, miks ta mul asendamise puhul ei toiminud.
                            Sinul läks enne "+" juhe otse ühe harja klemmile (seesama "field terminals" = FLD), selle lased lahti ja harja klemmile ühendad "-" juhtme.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Generaatorite erinevusest ja pingereleede vahetusest

                              .
                              Svago, ehk seletad minusugusele lollile, kuidas ergutusmähise takistust muuta.

                              Ma mõtlesin ikka mõõtmist. Muutmiseks peaks mähise ümber mähkima. See esimene pingeregulaator on mõeldud Lada-2101-le. Siis peaks takistus olema enam-vähem sama kui Ladal. Kuna tester ei mõõda eriti täpselt madalamaid oome, siis lahuta näidust ikka juhtmete takistus maha (pane pärast mõõtmist testri juhtmed kokku).
                              Kuna lõputransistori küllastus on kehv, siis ma ei soovitaks seda. Kehva küllastuse tõttu hakkab generaator tunduvalt kõrgematel pööretel laadima -s.t. linnas võib aku jääda kehvalt laetuks. Lisaks on lõputransistor impulsina kauem avatud - kuumeneb rohkem.
                              See teine skeem on parem, lõpus 2 sõjaväe transistori 2T808 paralleelselt. Seal küllastusega ei tohiks probleemi olla. Pingemuutus sõltuvalt aastaajast (temperatuurist) on tehtud tüüpiliselt vene moodi - lülitiga.
                              Mina lahendasin asja dioodiga. Laadimispinge sõltus alati temperatuurist, mitte aastaajast või õigemini lüliti asendist

                              Comment

                              Working...
                              X