Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
http://www.elfafoorum.eu/faq.php
See more
See less

autoaku taastamine (desulfateerimine)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    autoaku taastamine (desulfateerimine)

    Tere,
    kas siin on targemaid mehi kes oskaks kommenteerida elektroonilisi viise, kuidas sulfateerunud akul sulfaat uuesti plaatidelt lagundada.
    Leidsin sellise lihtsa skeemi
    http://poormanguides.blogspot.com/20...esulfator.html

    Kas võiks seda katsetada aku peal mille mahtuvus on väikeseks jäänud ja pinge kukub üsna kiiresti.

    Meelis

    #2
    Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

    Seda teemat siin ka varem mainitud, näiteks http://www.elfafoorum.eu/threads/415...tor-auto-akule
    Kui aku vaid aasta-paar vana ja oskamatu laadimisega/tühjendamisega ära rikutud, siis võid ju katsetada.

    Comment


      #3
      Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

      See ju kõiga labasem vooluga laadija, aku õhku laskmiseks ehk sobib, aga kuidas ta paremini desulfateerib kui tavaline trafoga laadija, sellele ma hästi pihta ei saa.
      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

      Comment


        #4
        Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

        See laeb väga hästi ka selliseid akusid mida tavalise laadijaga enam laadida ei saa aga vaata et üle ei lae ja ise surma ei saa. Ma olen sellisega mõne vana aku elule äratanud.

        Comment


          #5
          Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

          Esmalt postitatud meelis11 poolt Vaata postitust
          kuidas sulfateerunud akul sulfaat uuesti plaatidelt lagundada.
          Leidsin sellise lihtsa skeemi
          http://poormanguides.blogspot.com/20...esulfator.html
          Minu silmale on see küll lihtne akulaadija ilma trafota ja kas isegi mitte 110V USA vooluvõrgu jaoks. Desulfateerimise teemast on enam juttu siin.
          Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

          Comment


            #6
            Re: autoaku taastamine (desulfateerimine)

            No igatahes tegin esmase katse ära - dioodsild ja AC mootori kondekas 16uF. Voolutugevus oli 950mA kanti, laeb küll.
            Sulfateerumise kohta on veel vara öelda (selleks ma teda rohkem tahangi) Jätsin ka umbes 10h sinna laadija otsa 4uF kondega, millega vool oli 260mA kandis - piisavalt nõrk laadimine, et ülelaadimisohtu ei tohiks olla.

            Niiet kui asja mõistusega võtta, siis päris õhku ei tohiks ikka lennata. Päris-autolaadija jättis näiteks aku täitumisel sinna ca. 600mA peale ehk palju rohkem.

            Asja iva peaks olema see, et see vool ei ole paralleelsete kondensaatoritega ära silutud, vaid pulseeriv ning piisavalt tugevate voltidega, et sulfateerunud kihti läbistada ja seda lagundada. Eks ta ikka ohtlikum on kui poest ostetud laadija (aku klemme ma siiski näppida ei tahaks laadimise ajal, kuigi näitab 13.5V), kuid poe oma ei pulseeri.

            meelis
            viimati muutis kasutaja meelis11; 01 03 2011, 11:44.

            Comment


              #7
              Vs: Re: autoaku taastamine (desulfateerimine)

              Esmalt postitatud meelis11 poolt Vaata postitust
              kuid poe oma ei pulseeri.
              Miks ta siis ei pulseeri? Tavaline trafo ja dioodidega laadija töötab sama moodi, lihtsalt pole inimesele ohtlik. Vahe on vaid selles, et tavalisel akulaadijal aku täitudes vool väheneb, sinu omal aga mitte.

              Comment


                #8
                Vs: Re: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                Seda 'pulseerimist' peaks vaatma ossiga ning siis kui laadija klemmid aku küljes on. See, kui mingi kökats tühijooksul näiteks 25V piigi lööb ei tähenda midagi. Kui asjal võimsust pole, siis silub aku selle piigi ära.

                Comment


                  #9
                  Re: Vs: Re: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                  Omal ossi pole, seega ei saa vaadata, kuid oleks huvitav näha küll millised need väljundid poelaadijal ja sellel dioodsild-kondekas laadijal on. Võimalik et me ei saa ka poelaadijaid ühte patta panna, eks neidki on erinevaid. Aga siiski, kuna poelaadija on ohutu pulsitugevusega või üldse ära silutud, siis seal piisavat tugevat piiki nagunii ei tule, et desulfateerida.

                  Comment


                    #10
                    Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                    Kunagi desulfateeritud vene akut laadides akut 50Hz nii, et poolperioodi laadis tugevama vooluga siis teise poolperioodi põles aku pealt pirn natuke nõrgema vooluga. Lihtne asi oli aga skeemi ei mäleta. Aku elu sai aasta pikendada küll. Loomulikult kasutasin selleks eraldustrafot.

                    Comment


                      #11
                      Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                      See on päris huvitav variant, muidu ju ülelaadimise oht. Nii võiks päris karmi vooluga pulssida.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment


                        #12
                        Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                        Skeeme ja juttu venekeelsest internetist, ehk on abiks.

                        http://www.rlocman.ru/shem/schematics.html?di=31005 ja
                        http://qrx.narod.ru/arhn2/sul.htm (sama mis eelnev, ilmselt ta
                        pärineb ajakirjast "Elektor Electronics" №9 / 2001, lk.14...17).

                        http://forum.xumuk.ru/index.php?showtopic=28327
                        Keemikute foorum, kus mainitakse laadijat "Кедр Авто 10" ja selle
                        vastavast režiimist, lisaks sellest veel niisugune venekeelne teema:
                        http://forum.academ.org/index.php?showtopic=621522

                        http://forum.cxem.net/index.php?showtopic=11775 -
                        Desulfateerimise režiimiga laadija "КЕДР-АВТО" skeem.

                        Lõpuks laadijate skeeme niisugusest raamatust -
                        http://pro-radio.ru/user/uploads/69292.doc

                        http://pro-radio.ru/user/uploads/69289.jpg - "Кедр-М" skeem
                        http://pro-radio.ru/user/uploads/69290.jpg - "Кедр-М" teine variant
                        http://pro-radio.ru/user/uploads/69291.jpg - "Кедр-Авто 4А" ja "Кедр-Авто 12В"
                        Elektroonika töötab suitsu baasil.
                        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                        Comment


                          #13
                          Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                          Seda saab teha mõne säästulaadijaga. Üht sellist lahates avastasin, et hiinlaste ettekujutuses on odavas laadijas ainult trafo ja üks diood. Et trafo maha ei põleks, siis oli dioodiga järjestikku vastu sekundaarmähist surutud bimetallrelee. Laadimisvoolu piiravad mähise aktiivtakistus ja peened juhtmed "krokodillideni". Kui nüüd lisada veel akuga paralleeli auto esitule pirn, siis ongi "desulfaator" olemas. Sellest oli aastat 20 tagasi mingis vene elektroonikaajakirjas juttu. Pirni võimsust enam ei mäleta.
                          Kusagil 90ndate alguses ilmus samades ajakirjades skeeme, kus ühe jämeda transiga stabiliseeriti laadimisvoolu (potekast kruvitav) ja teisega tühjendati akut. Vool jällegi muudetav. Neid voolustabikaid klõpsis vaheldumisi sisse-välja mingi multivibra või aegrelee, mille tsüklite pikkused olid samuti muudetavad. Tsüklite/voolude suhe pidavat olema firmasaladus, milleni pidi igaüks ise katsetades jõudma. Kuna ma ei viitsinud nädalate viisi aku juures passida, siis loobusin.
                          Palju sellisest laadimisest abi on, ei tea. Rohkem on mul usku kõrgepingeliste impulssidega aku piinamisse.
                          Nii palju, kui ma teemat olen uurinud, siis suviti võib sellise turgutatud akuga veel sõita aga talveks tuleb ikkagi uus aku osta.
                          Harjutamine teeb harjutajaks.

                          Comment


                            #14
                            Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                            Sobiva lambi peaks leidama kui ta aku asemele ühendada ja trms testriga alla 14V jääb.
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #15
                              Vs: autoaku taastamine (desulfateerimine)

                              Esmalt postitatud Padasonic poolt Vaata postitust
                              .... Tsüklite/voolude suhe pidavat olema firmasaladus, milleni pidi igaüks ise katsetades jõudma. .....
                              Ajakirja "РАДИОЛЮБИТЕЛЬ" 10/98, lk. 30...31 artikkel pakub et
                              Iзар : Iразр = 10:1 ja internetis on see kirjatükk skeemiga siin:
                              http://www.electromir.net/Shems/9/6/Shema_5.htm

                              Siin veel ühes koondartiklis (ka eelmainitud) mitu skeemi koos:
                              http://www.audi-c4-club.kz/forum/lof...php/t1837.html
                              viimati muutis kasutaja fre; 09 03 2011, 00:13.
                              Elektroonika töötab suitsu baasil.
                              Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                              Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                              Comment

                              Working...
                              X